Ik ben bezig met plannen maken voor mijn eerste echte goede MOD. Het wordt dus een kubus. Ik zit in de laatste fases van het ontwerpen toen mijn moeder (zeer grote n00p) met de vraag kwam "Kan de warmte wel goed weg?". Daar had ik dus nog niet over na gedacht. Dus die zlefde dag tijdens de natuurkunde les met de hulp van mijn kameraad al die shit lopen uitreken.
Dan kom ik op de volgende dingen:
HDD = 0,341 m3
FDD = 0.354 m3
DVD + CDRW = 2,295 m3
PSU = 0,765 m3
Tussenplaten = 1,040 m3
Mobo + Kaarten = 4.465 m3
dan kom ik op een totaal van 25,068 m3 wat niet gebruikt is door de inhoud. Echter als ik dit alles uitreken met een normale kast dan kom ik erachter dat mijn kast in totaal 5,332 m3 lucht minder heeft. En aangezien ik gebruik maak van luchtkoeling dacht ik :
Heeft dit invloed op de temperatuur van de binnenkant?
Het gene wat er in moet is een P4 2533 MHz met een GeForce 4 TI 4400. met nog wat andere dingen.
De CPU fan slingert hete lucht in de ruimte van de kubus. Dus daar naast staat een 8cm FAN op 7volt die hete lucht weg te zuigen. En helemaal boven in nog een 12cm fan die de hete lucht weg zuigt wat van de HDD en videokaart komt. maar wordt het dan binnen te heet?
Dan kom ik op de volgende dingen:
HDD = 0,341 m3
FDD = 0.354 m3
DVD + CDRW = 2,295 m3
PSU = 0,765 m3
Tussenplaten = 1,040 m3
Mobo + Kaarten = 4.465 m3
dan kom ik op een totaal van 25,068 m3 wat niet gebruikt is door de inhoud. Echter als ik dit alles uitreken met een normale kast dan kom ik erachter dat mijn kast in totaal 5,332 m3 lucht minder heeft. En aangezien ik gebruik maak van luchtkoeling dacht ik :
Heeft dit invloed op de temperatuur van de binnenkant?
Het gene wat er in moet is een P4 2533 MHz met een GeForce 4 TI 4400. met nog wat andere dingen.
De CPU fan slingert hete lucht in de ruimte van de kubus. Dus daar naast staat een 8cm FAN op 7volt die hete lucht weg te zuigen. En helemaal boven in nog een 12cm fan die de hete lucht weg zuigt wat van de HDD en videokaart komt. maar wordt het dan binnen te heet?
PhD i.o.