Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Kwas opzoek naar een harddisk mp3 speler en toen kwam ik erachter dat er een iPod 2 komt? Weet iemand hier meer van, features, afmetingen of dit een echt plaatje is :http://www-personal.umich.edu/~dbaybik/images/rit_j_kim_mp3_f.jpg ?
Wat ik weet is dat die mpeg4 af zou kunnen spellen op kleurenscherm, maar zou graag meer weten :9

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Afbeeldingslocatie: http://www-personal.umich.edu/~dbaybik/images/rit_j_kim_mp3_f.jpg

Dat is iig een plaatje dat zo uit een 3D prog is gerendered...Als ik Apple heette zou IK het iig niet zo maken.

Big fan :?, of zullen ze het echt in hun bol halen een iPod te maken die je open moet klappen om te zien wat er speelt?

Verwijderd

Dit is idd niet echt praktisch, maar misschien zit en een kleiner display aan de voorkant á la Samsung style :?

Verwijderd

Er is helemaal niets bekend gemaakt op Macworld over een eventuele nieuwe ipod, het waren allemaal geruchten dus ik denk niet dat er snel een nieuwe ipod aan zit te komen

Ow zie ook het volgende topic over de Macworld

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/687032

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 17:03 ]

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Hij lijkt wel op de niewe GBA zo... :9

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:58
mycosis schreef op 08 January 2003 @ 18:07:
Hij lijkt wel op de niewe GBA zo... :9
Dat was na 'oh het is een render' het eerste waar ik aan dacht ja.

Denk dat het een geintje is dus.

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Tis geen geintje.
In de PCActive ofzow stond ook een stukkie over de Ipod II.
Hij krijgt een kleurenscherm en kan ook videos afspelen. Stonden geen plaatjes bij dus ik heb geen ID of dit een echte render van de uiteindelijke Ipod II is... :D

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/ipod2.gif

[ Voor 22% gewijzigd door StarLite op 10-01-2003 17:04 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

-=!ME!=- schreef op 10 January 2003 @ 16:57:
Tis geen geintje.
Hij krijgt een kleurenscherm en kan ook videos afspelen. Stonden geen plaatjes bij dus ik heb geen ID of dit plaatje echt is..
ik denk niet dat ie echt is want op een kleuren scherm lijkt het niet echt :|

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

P-active...

daar noem je me ook een blad :/

specs

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
-=!ME!=- schreef op 10 January 2003 @ 16:57:
Tis geen geintje.
Hij krijgt een kleurenscherm en kan ook videos afspelen. Stonden geen plaatjes bij dus ik heb geen ID of dit een echte render van de uiteindelijke Ipod II is... :D

[afbeelding]
En waar hebben zei het vandaan dan? volgens mij zit daar gewoon een vaag figuur die iets op een forum had gelezen dat in het blad te kwakken

Assume there are no rules and it's one big free for all

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik denk eerder dat hij er zo iets gaat uitzien. (dit is ook gewoon door iemand zelf gemaakt volgens mij)

Afbeeldingslocatie: http://theapplecollection.com/design/macdesign/images/iPod2.jpg

wat ik vooral hoop is dat ze een optie maken zodat je foto's van een digitale camera er naar kan uploaden. daar lijkt me dat kleuren scherm ook nuttiger voor als voor filmpjes af te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door cosmoOo op 10-01-2003 21:32 ]

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Alpha-sphere
cosmoOo schreef op 10 January 2003 @ 21:31:
ik denk eerder dat hij er zo iets gaat uitzien. (dit is ook gewoon door iemand zelf gemaakt volgens mij)

[afbeelding]

wat ik vooral hoop is dat ze een optie maken zodat je foto's van een digitale camera er naar kan uploaden. daar lijkt me dat kleuren scherm ook nuttiger voor als voor filmpjes af te spelen.
Dit is duidelijk door iemand gesoept. En niet echt zo denderend goed ook. Je kan duidelijk zien dat ie gewoon van het normale Ipod plaatje een negatief heeft gemaakt en een kleurenplaatje op het display heeft gekwakt. Als je zoiets maak doe het dan goed.

Prutz0r

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

[afbeelding]

gelukkig staat er helemaal niet onder wie dat plaatje gesoept heeft :+

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
hoop toch ech nie dat die zwart wordt

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik had in TMF het volgende linkje gepost:
http://www.clubic.com/n/gen/n7464.html

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

[afbeelding]

Als het video moet kunnen afspelen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat het sherm zo veel mogelijk ruimte in neemt, dit ontwerp lijkt me dus erg onrealistisch. Ik verwacht meer iet sin de stijl van een PDA met een relatief groot scherm en kleine knoppen, waarschijnlijk geen touchscreen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik verwacht hem helemaal niet binnenkort.
Zou ook niet logisch zijn, de iPod aankondigen vlak na een MacWorldExpo.
Alhoewel ze dat wel vaker doen.

En voor zover ik weet is het gerucht de wereld in gekomen door een nieuwe Mac rumors site. Alle andere sites hebben gezegd dat het niet zou komen of hebben zichzelf weer verbeterd.
En btw, wat heb je aan een dingetje reg grootte van een spel kaarten waar je dan een film op gaat kijken. :?

kleurbleur.nl

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Config schreef op 08 January 2003 @ 16:54:
[afbeelding]

Dat is iig een plaatje dat zo uit een 3D prog is gerendered...Als ik Apple heette zou IK het iig niet zo maken.

Big fan :?, of zullen ze het echt in hun bol halen een iPod te maken die je open moet klappen om te zien wat er speelt?
je kunt wel duidelijk zien dat ie nep is.
is gewoon getekend ja :D

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:57
ipod 2 gaat volgens mij op zijn minst nog een jaar duren

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat mij over de streep zou trekken om er een te kopen is een opname functie. Ik leg hem naast me draaitafels, sluit hem aan (tulp ---> koptelefoon stekkertje formaat) en opnemen op de HD maar....

Dat lijkt me echt een goeie functie..

• machiel
  • Laatst online: 11-02 18:49
Afspelen van video kost absurd veel stroom, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat Apple die Ipod II nu al klaar heeft. Ze zullen hard moeten werken om het stroomverbruik niet uit de hand te laten lopen.

Verwijderd

Als ik over eeen jaartje de "normale" ipod nog kan kopen vind ik het best! :)

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
ViNyL schreef op 11 januari 2003 @ 20:25:
Wat mij over de streep zou trekken om er een te kopen is een opname functie. Ik leg hem naast me draaitafels, sluit hem aan (tulp ---> koptelefoon stekkertje formaat) en opnemen op de HD maar....

Dat lijkt me echt een goeie functie..
Lijkt mij ook een fantastische functie!!

(verder nix zinnigs te melden :))

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
cosmoOo schreef op 10 januari 2003 @ 21:31:
Als ze er nou eens een doodnormale USB aansluiting aan vast maken kan dat ja... Of zie ik dat verkeerd?

Een vriend van mij heeft een DV-camera die hij in de FireWire poort van de PC steekt. Dan kan hij toch ook zijn camera inpluggen in de iPod en zo zijn filmpjes etc. overzetten? of zie ik dat verkeerd ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:57
als die camera een driver heeft om de ipod te herkennen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Alpha-sphere
Thanatos schreef op 13 January 2003 @ 21:28:
[...]

Als ze er nou eens een doodnormale USB aansluiting aan vast maken kan dat ja... Of zie ik dat verkeerd?

Een vriend van mij heeft een DV-camera die hij in de FireWire poort van de PC steekt. Dan kan hij toch ook zijn camera inpluggen in de iPod en zo zijn filmpjes etc. overzetten? of zie ik dat verkeerd ;)
USB... yeah right. De Ipod is van Apple hoor he. Het is eigenlijk een mac produkt en macs gebruiken Firewire. Je moet blij zijn dat ze uberhoud zijn gekomen met de windows Ipod. Hoogst waarschijnlijk dat Firewire Xtreme in de Ipod 2 gaat komen. 800Mbit :9~ eat your heart out USB 2.0

Het is niet alleen de kwestie van een apparaat op de Ipod kunnen aansluiten. Ik kan mijn USB muis ook aansluiten op mijn PS2 maar wat dan? Dan doet ie het toch ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Alpha-sphere op 14-01-2003 00:05 ]

• Alpha-sphere
shit verkeerd gepost

[ Voor 95% gewijzigd door Alpha-sphere op 14-01-2003 00:04 ]

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Alpha-sphere schreef op 14 januari 2003 @ 00:03:
[...]

USB... yeah right. De Ipod is van Apple hoor he. Het is eigenlijk een mac produkt en macs gebruiken Firewire. Je moet blij zijn dat ze uberhoud zijn gekomen met de windows Ipod. Hoogst waarschijnlijk dat Firewire Xtreme in de Ipod 2 gaat komen. 800Mbit :9~ eat your heart out USB 2.0

Het is niet alleen de kwestie van een apparaat op de Ipod kunnen aansluiten. Ik kan mijn USB muis ook aansluiten op mijn PS2 maar wat dan? Dan doet ie het toch ook niet.
800 Mbit, stevig HD die dat aankan 8)7 8)7 8)7

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

-=!ME!=- schreef op 14 January 2003 @ 00:33:
[...]

800 Mbit, stevig HD die dat aankan 8)7 8)7 8)7
Scsi-Raid! :+

Lijkt me wel stoer om te zeggen: Ik heb een MP3-speler met 4 SCSI RAID-schijven :D

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Alpha-sphere schreef op 14 January 2003 @ 00:03:
[...]
volgens mij kun je weldegelijk usb muizen op ps2 aansluiten, t werkt met mn logitech pilot optical el cheapo prima iig :)

maar ik denk dat er over de ipod 2 nog te weinig bekend is gemaakt om er iets zinnigs uit te concluderen. het blijft nu nog maar fantaseren erover :) en over dat video gebeurden, om de stroom hoeven ze het niet echt te laten, denk aan digitale videocameras, maar wie zit er nou te wachten om video te zien op een 2 a 3 inch lcd schermpje...
en ook: ik denk dat de 20 gb ipod al redelijk overkill is, een grotere versie zal in de nabije toekomst er nog niet aankomen, en ik vraag me af of het met de ipod2 groter wordt. hooguit 40 gb. zodat je ongecomprimeerd ook netjes kan luisteren, maar dan zit je weer met hoger stroomverbruik.

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 00:41:
[...]

volgens mij kun je weldegelijk usb muizen op ps2 aansluiten, t werkt met mn logitech pilot optical el cheapo prima iig :)

maar ik denk dat er over de ipod 2 nog te weinig bekend is gemaakt om er iets zinnigs uit te concluderen. het blijft nu nog maar fantaseren erover :) en over dat video gebeurden, om de stroom hoeven ze het niet echt te laten, denk aan digitale videocameras, maar wie zit er nou te wachten om video te zien op een 2 a 3 inch lcd schermpje...
en ook: ik denk dat de 20 gb ipod al redelijk overkill is, een grotere versie zal in de nabije toekomst er nog niet aankomen, en ik vraag me af of het met de ipod2 groter wordt. hooguit 40 gb. zodat je ongecomprimeerd ook netjes kan luisteren, maar dan zit je weer met hoger stroomverbruik.
Dat je het aan kan sluiten OK maar kan je het ook gebruiken?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Alpha-sphere schreef op 14 januari 2003 @ 12:41:
[...]

Dat je het aan kan sluiten OK maar kan je het ook gebruiken?
ja hoor, met zon usb»ps/2 verloopstukkie.
Werkt prima met zowel keyboard als muis hier [op meerdere pc's] :D

\o/

• Alpha-sphere
Ik had het dus over de Playstation 2

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

veel pda's hebben ook een usb aansluiting om te syncen maar die is een usb client port. als je er bijvoorbleed een digitale camera op wil aansluiten heb je een host usb port nodig en dat heeft zo'n ding nooit (nieuwe toshiba pda kan je uitbreiden met usb host controller maar dat is een uitzondering)
dus ook al zou de ipod een usb port hebben en je bent zelf in staat een soort driver te maken dan gaat het toch niet lukken (of je camera moet over een host usb port beschikken maar dat lijkt me helemaal sterk)

dus beste optie is nog altijd een soort flash reader, alleen zijn er nogal veel verschillende formaten in omloop, al dacht ik dat je mbv adapters alles kan aansluiten op een cf type 1 port, of heb ik dat mis ?

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Alpha-sphere schreef op 14 January 2003 @ 00:03:
[...]

Ow? een usb muis op ps2 poort (met tussenstukje) werkt perfect hier...
(je neemt ff het verkeerde voorbeeld)

Samen staan we sterk!

• Alpha-sphere
IkBenAlles schreef op 14 januari 2003 @ 17:27:
[...]

Ow? een usb muis op ps2 poort (met tussenstukje) werkt perfect hier...
(je neemt ff het verkeerde voorbeeld)
Ik wou dus gewoon zeggen dat als je iets met elkaar kan aansluiten het niet gelijk moet werken. dus alleen iets vinden dat een firewire poort heeft en aan kan sluiten op je Ipod wil niet gelijk zeggen dat het ook daadwerkelijk gaat werken

PS2 = Playstation 2
PS/2 = een aansluiting
Ik bedoelde dus gewoon de playstation 2 en niet de ps/2

[ Voor 29% gewijzigd door Alpha-sphere op 14-01-2003 17:56 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Op www.macosrumors.com staan weer nieuwe geruchten betreft de iPod, staat iets verder naar beneden. Er wordt gezegd dat het video playback heeft en een scherm die de hele voorkant beslaat. Ook wordt er beweerd dat er een 60GB HD in komt.
De 5GB iPod word volgens MOSR $199.
Hitachi heeft nieuwe 1,8" HD's in productie die tot 40GB gaan, misschien voor de iPod ook wat? :)

kleurbleur.nl

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

furean schreef op 15 January 2003 @ 20:34:
Op www.macosrumors.com staan weer nieuwe geruchten betreft de iPod, staat iets verder naar beneden. Er wordt gezegd dat het video playback heeft en een scherm die de hele voorkant beslaat. Ook wordt er beweerd dat er een 60GB HD in komt.
De 5GB iPod word volgens MOSR $199.
Hitachi heeft nieuwe 1,8" HD's in productie die tot 40GB gaan, misschien voor de iPod ook wat? :)
het lijkt me sterk dat we in februari al zo iets te zien krijgen. ik zie ook nog altijd niet het voordeel van filmpjes afspelen op zo'n ding. ik zie liever iets als bluetooth zodat je een draadloze harddisk hebt.

• Alpha-sphere
cosmoOo schreef op 15 January 2003 @ 21:05:
[...]

het lijkt me sterk dat we in februari al zo iets te zien krijgen. ik zie ook nog altijd niet het voordeel van filmpjes afspelen op zo'n ding. ik zie liever iets als bluetooth zodat je een draadloze harddisk hebt.
Gaat bluetooth niet een beetje te langzaam daarvoor?

Verwijderd

ziet er wel super gaaf mischien is hij er al voor de zomer :)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Alpha-sphere schreef op 15 January 2003 @ 21:27:
[...]

Gaat bluetooth niet een beetje te langzaam daarvoor?
hangt er vanaf waar je het voor wil gebruiken. je moet er geen mp3's mee gaan overzetten. maar alle documenten van je pda kan je dan makkelijk opslaan op hd. en als je pda dus cf kaartjes aankan kan je toch vrij makkelijk je foto's op vakantie op hd op slaan.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
KnoppenSpook schreef op 13 January 2003 @ 13:48:
[...]

Lijkt mij ook een fantastische functie!!

(verder nix zinnigs te melden :))
Om hier nog even op terug te komen..

Is het uberhaupt mogelijk om deze functie in te bouwen in de Ipod en dan ook nog een fatsoenlijk accu verbruik te houden ?
Pagina: 1