Toon posts:

Adslverbinding probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds drie dagen heb ik eindelijk ADSL hier. Op de computer van m'n broertje en m'n zusje ging het installeren met de mxstreamcd prima. (speedtouch 510i) Bij mijn computer zag hij de modem niet en heb ik het maar handmatig geregeld. Ik kan nu internetten, maar het probleem is dat alle programma's die het internet gebruiken niet zien dat ik online ben. (modem staat op always on) Msn, ftpprogramma, virusscanner update; alles werkt niet. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat het gaat werken??

edit: ik gebruik winxp

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 16:50 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Opa

Nu Multifocaal!

Met andere woorden: je kan wel surfen naar buiten toe maar het verkeer naar binnen wordt geblokkeerd?

Staat de ingebouwde Firewall (XP professional) soms dicht?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58
victorvo schreef op 08 januari 2003 @ 16:53:
Met andere woorden: je kan wel surfen naar buiten toe maar het verkeer naar binnen wordt geblokkeerd?

Staat de ingebouwde Firewall (XP professional) soms dicht?
Als hij kan surfen, dan staat de download niet dicht (iigv niet port 80).

Verwijderd

Topicstarter
firewall staat niet aan. het probleem is dat m'n programma's niet zien dat ik online ben. (er staat ook geen icoontje onderin dat ik verbinding heb omdat ik always-on ben)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je zegt dat je het handmatig heb geinstalleerd.
Kan je zeggen welke instellingen je gebruikt heb ?

Heb je deze gewoon overgenomen van de andere pc ?
En hoe heb je alles aangesloten ?

Verwijderd

* Die 510i is aangesloten op een hub of Switch?
* 510i heeft een eigen DCHP server standaard aan.
* Jou pc heeft niet het ip adres 10.0.0.150 of *.138 of *.151 of *.152?

* Het zou allemaal autmatiche moeten werken als je overal autmatische een ip adres laat instellen :-).

Verwijderd

Topicstarter
alles staat op automatisch, ik krijg 10.0.0.153 toegewezen. alles is goed aangesloten want op die twee andere pc's werkt alles gewoon. (geen hub, geen switch)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik nu weet waaraan het ligt. Bij m'n broertje's computer staat bij netwerkverbindingen naast de LAN-verbinding die ik ook heb nog een internet-gateway met de naam ADSL. Ik heb geprobeerd deze aan te maken, maar ik kan niet vinden waar dit moet in windows xp. Weet iemand dit??
Pagina: 1