Toon posts:

K7T Turbo Limited Edition wil geen Modem installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me scheel gezocht op GoT over dit onderwerp, maar niks gevonden >> nieuw topic.

Waar gaat het om:
een MSI K7T Turbo Limited Edition moederbord met als OS Win XP Prof. SP1 Ned. geeft een foutmelding als je probeert om een standaard 33K6 modem op 1 van de twee aanwezige embedded com poorten wil installeren. Gewoon via Configuratiescherm, Telefoon & Modemopties.
Foutmelding: 'Kan Modem niet installeren, installatie afgebroken'
Daar heb ik veel aan zeg......
8)7

Slim als ik ben heb ik een verloopkabel van USB naar Serieel op dit Mb aangesloten en hetzelfde geprobeerd....zelfde foutmelding.
Nou heb ik nog wel ergens een ISA boordje liggen met een seriele en een verdwaalde Parallele poort erop, maar natuurlijk geen ISA slot op dit MB te bekennen.

MB heeft laatste BIOS via LiveUpdate van MSI, hierin staan de COM poorten gewoon default en zo worden ze ook door XP herkend, met de standaard XP comm.drv en zonder rare gele vraagtekens in DeviceManager van XP.

(Probeer zelf maar eens op je pc een Windows standaard modem te installeren op een aanwezige vrije com poort, werkt altijd)

Bovenstaande is nodig om een DEMOS kabelmodem van de Kabelfoon aan te sluiten, werkt nog serieel.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
THX

Verwijderd

welk modem is het? [edit: lama, niet gelezen]

wat wel eens werkt: sereele muis installeren, zorgen dat die goed werkt.
pc uitzetten, muis vervangen door modem, en modem aanzetten, dan pc aanzetten. windows gaat die poort proben, foutmelding over je muis negeren, maar omdat windows die poort nu zeker geprobed heeft krijg je de wizard nieuwe hardware. ik weet het, omweg, maar kan oplossing zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 17:05 ]

Verwijderd

Effe een stomme opmerking, als je "zomaar een extern modem" installeert, lukt dat wel? Kortom, heeft je compu moeite met deze specifieke modem, of eigenlijk met elk serieel apparaat dat je aansluit. Of is het dit specifieke modem waar het mobo zich in vergist?

[opendeur]
Demos modem is toch wel heel hoop ik?
[/opendeur]

Maar ja, waar haal je dan weer een -antiek- extern serieel modem, of zoals genoemd een seriële muis vandaan? |:(

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 23:27:
Effe een stomme opmerking, als je "zomaar een extern modem" installeert, lukt dat wel? Kortom, heeft je compu moeite met deze specifieke modem, of eigenlijk met elk serieel apparaat dat je aansluit. Of is het dit specifieke modem waar het mobo zich in vergist?

[opendeur]
Demos modem is toch wel heel hoop ik?
[/opendeur]

Maar ja, waar haal je dan weer een -antiek- extern serieel modem, of zoals genoemd een seriële muis vandaan? |:(
Bij elke computerboer voor een euro'tje of 5...

Och och och, wat een problemen ik vroeger niet heb gehad met externe modems (niet om je te ontmoedigen hoor). Het ging ALTIJD fout. 28k8 modempie vervangen door een 33k3 ? Geheid een halve middag kwijt... Opnieuw upgraden naar een 56k6 ? Jawel, weer een halve middag nodig.

Nu gaat het niet om een lullig modempie maar een iets snellere, maar feit blijft dat het serieel altijd lastig is...

Wat ik eerst zou testen is of je het modem ergens anders wel kunt installeren. Dan weet je dat het ergens anders aan ligt of niet.
Als het modem ergens anders wel werkt zou ik de instellingen van de poorten daar even nakijken (voor zover daar instellingen voor zijn, ze staan bij mij al flink wat jaartjes op Disabled).
Check je IRQ's. Wil ook weleens helpen.
Zoek anders een oud nullmodem kabeltje op en start 2 Telnet sessies (eentje voor COM1 en eentje voor COM2, volgens mij is dit wel mogelijk)... Dan kun je kijken of je COM poorten nog goed zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost;
Het Demos kabelmodem is met pensioen gegaan en vervangen door een Kabelfoon-Premium abonnement, met de daarbij behorende Docsis modem. Die kan gelukkig op Ethernet of USB....

Bedankt voor de hulp!

p.s. ReTeP welkom in de wereld die breedband heet ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 15:14 ]

Verwijderd

offtopic posting verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 13-01-2003 16:32 ]

Pagina: 1