Ik krijg een AMD XP2400+ met een 6000cu. Nou heb ik in andere topics al gezien dat hij stressed op een XP1800+ al op de 60 graden zit. Dus is het nou vestandig om deze cooler er op te zetten opf moet ik nog even een andere bestellen. De rest is een chieftec bigtower, extra 80mm fan, hdd cooler, rounded IDE kabels.
de Zalman 6000Cu koelt gewoon goed hoor. die waardes kunne ook aflees fouten van het mainboard zijn. Ikben iig heeeeeeel erg tevree met mijn zalman koeler
Multimonitor is relax :P
Is de Zalam een soort Zalman uit India?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Een 2400+ hoeft niet speciaal heeel veeeel warmer te zijn als een 1800+. Kijk op zalman.co geloof ik is hun site daar zie je welke processors die aankan. En een processor mag iets van 80 graden worden dus maak je niet druk
niet geschikt voor overclocken dus maar wel voor je oren
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Pleur er gewoon een 120mm Papst op, de 4412FM. superstil en flinke airflow.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Ik heb deze fan ook, ben zeer tevreden. Nu nog minder luidruchtige casefans en ik ben tevreden. Hij houd mijn 1600+ (niet oc) op 37 graden idle en 42 graden stressed. Best netjes als je het vergelijkt met de standaard cooler die ik erbij krijg, werd de CPU wel 52 graden idle en 63 graden stressed!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 18:12 ]
Verwijderd
60 graden op een Xp1800+ dan doe je echt iets goed fout
Hier 1800@2000+ @ 37C Stressed 34C Idle dus...
Hier 1800@2000+ @ 37C Stressed 34C Idle dus...
Volgens http://www.zalman.co.kr/ mag hij tot 2800+ en hoger als je de fan op normal zet (niet quiet dus). Koop er een 120mm Papst fan bij, laat deze op 7V draaien en je hebt een heel stil en goed gekoeld systeempje hoor.
Zelf zit ik ook te twijfelen tussen deze en de 6000AlCu, die 6000Cu is zo zwaar, kan dat geen kwaad aan de socket?
Intel mag maximaal 180g hebben geloof ik en AMD iets van 300g... Die 6000Cu is nog weer een eind zwaarder, bijna 500g aan je socket, da's verdorie een halve kilo!
Zelf zit ik ook te twijfelen tussen deze en de 6000AlCu, die 6000Cu is zo zwaar, kan dat geen kwaad aan de socket?
Intel mag maximaal 180g hebben geloof ik en AMD iets van 300g... Die 6000Cu is nog weer een eind zwaarder, bijna 500g aan je socket, da's verdorie een halve kilo!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik heb een XP1600; 43 idle, 46 stressed.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
keb zelf een athlon 2400 en zalman6000 cu in een chieftec kast.
koelt perfect. Idle 36 stressed 42.
Wat betreft het gewicht; hijs idd wel erg zwaar, maar zolang je niet gaat schudden met je kast, kan er weinig gebeuren
.
koelt perfect. Idle 36 stressed 42.
Wat betreft het gewicht; hijs idd wel erg zwaar, maar zolang je niet gaat schudden met je kast, kan er weinig gebeuren
2000+ @ 10x 175mhz @ 32 idle 43 stressed
Ik krijg me xp1700+ op 32C (39C op 5V). het hangt van de airflow af en eventuele suckholes boven je cpu (schelen veel).
(dit is stressed)
(dit is stressed)
[ Voor 8% gewijzigd door Oxi op 08-01-2003 19:46 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
ik heb er lekker oook een....
( * ixl85 is helemaal happy omdat er net een zm80a hp in zit, en een nieuwe qtec 550 voeding, en nog een paar daagjes en een nieuwe hd is binnen, en dan nog rounded cables!!! yea!
)
maar hij koelt goed hoor, en hij ziet er mooi uti (leuk voor je window...)
als je dan een 92cm fan kan vinden met ledjes (fan wel transparant) is het feest helemaal compleet!

edit:
als ej een Tbred core hebt koelt ie ZEKER goed...
die zijn toch een stuk
koeler
( * ixl85 is helemaal happy omdat er net een zm80a hp in zit, en een nieuwe qtec 550 voeding, en nog een paar daagjes en een nieuwe hd is binnen, en dan nog rounded cables!!! yea!
maar hij koelt goed hoor, en hij ziet er mooi uti (leuk voor je window...)
als je dan een 92cm fan kan vinden met ledjes (fan wel transparant) is het feest helemaal compleet!
edit:
als ej een Tbred core hebt koelt ie ZEKER goed...
die zijn toch een stuk
[ Voor 12% gewijzigd door ixl85 op 08-01-2003 19:54 ]
Verwijderd
Voor intel is de maximum voor een p4 450 gram bij een koeler (moest nl. een zalman instaleren bij mijn oom dit weekend, p4 30 C stressed
)
ik zit ook nog te twijfelen wat ik ga kope de Zalman CNPS 6000-AlCu of Global WinTAK 58 heeft iemand ervaring met de laatste ? En kan je met zo'n koeler ook een oclock't sys aan ? of hangt dat dus echt van je flow af ??
Ja, natuurlijk is een 2400+ altijd een Thoroughbred ja... En nee hij wordt niet warmer als een 1800+ omdat ie hoger geclockt is. De Thoroughbred is namelijk een nieuwe core die minder warmte afgeeft etc. een 2400+ is ongeveer gelijk aan de 1800+ wat betreft de warmteafstoot ( zie tabel ) En ik denk dat dat ding met een Zalman 6000 prima koel te houden is.

En waarom is het maximum van een AMD nou 300 gram?? IK heb hier een ThermalTake Volcano 7+ met een heatsink van puur koper, en die weegt 680 gram (!) dus het kan prima. Zolang ie maar goed vastzit met de bijgeleverde schroefjes/klemmetjes kan er niks gebeuren. Anders zouden ze het natuurlijk niet verkopen.
Deze dus :

En waarom is het maximum van een AMD nou 300 gram?? IK heb hier een ThermalTake Volcano 7+ met een heatsink van puur koper, en die weegt 680 gram (!) dus het kan prima. Zolang ie maar goed vastzit met de bijgeleverde schroefjes/klemmetjes kan er niks gebeuren. Anders zouden ze het natuurlijk niet verkopen.
Deze dus :
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Daar zou ik niet blindelings op vertrouwen...NeoGames.nl schreef op 08 januari 2003 @ 20:11:
Anders zouden ze het natuurlijk niet verkopen.
Als je je case gaat verplaatsen (lans etc.) kan er meer kracht op de socket komen te staan, en vandaar dat ze niet zwaarder aanraden. Maar als je voorzichtig bent kan hij wel wat meer hebben. Ik zou met dat ding van jou echter niet gerust naar een lan gaan
Bnet pindle#2913
Ja idd, je moet er ook heel voorzichtig mee zijn. Want ik had een keer een nieuwe AXP 1800+ gehaald en lekker mijn nieuwe Volcano 7+ erop gezet en toen weg Proc.
Toen had ik hem pas weer op mijn nieuwe Proc. gezet toen ik een Spacer ervoor gekocht had, en nu kan ik schudden en tillen en wat dan ook met die kast doen, en er gebeurt helemaal niks mee...
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
De TS heeft, op de processor na, vrijwel een identieke configuratie als ik. (zie specs) Ik zie geen enkele reden waarom de Zalman niet voldoende zou zijn het systeem te koelen. Zo waanzinnig veel meer verschil in warmteontwikkeling zal er niet zijn tussen de processoren.
Het enige waar je op moet letten is de installatie. Doe je dat 100% dan kan er niets mis gaan tenzij je vaak met je kast aan de wandel gaat.
Overigens zou ik ook niet al teveel op temperatuurvermeldingen van anderen ingaan. De omstandigheden waarin het gemeten wordt is nooit identiek lijkt me.
Het enige waar je op moet letten is de installatie. Doe je dat 100% dan kan er niets mis gaan tenzij je vaak met je kast aan de wandel gaat.
Overigens zou ik ook niet al teveel op temperatuurvermeldingen van anderen ingaan. De omstandigheden waarin het gemeten wordt is nooit identiek lijkt me.
ARME AOW’er
Verwijderd
Zie de rest van de Zalman topics. Over de 6000 cu/alcu is genoeg te vinden via de Search.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()