Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Welke kast voor radiator?

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik heb een koperen kachelradiator van de sloop. Ik heb nu een kastje onder m'n PC zitten van mdf hout, maar dit niet een niet zo mooi uit, is ook breder als m'n kast. M'n kast is verder een miditower, full-moded, zoveel extra fan gaten die ik niet meer ga gebruik door watercooling, beschadigingen, kromme stukken, verkeerd geboorde gaten enz enz. Dus ik heb een nieuwe kast nodig wil het er nog een beetje uit zien...

Ik heb al gekeken naar wat kasten, zoals chieftec enzo maar op veel sites staan geen maten. Sommige kasten zijn ook erug duur. Ik ben op zoek naar een kast voor zo'n 100 euro max. Iets erover boeit natuurlijk niet, maar aangezien je ook kasten hebt van 45 euro (voeding boeit niet zo, ik heb hier best goeie) niet te duur. Ik heb hier pic van rad:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/radpassen.gif

Heeft iemand een kast waar deze in past? Het is de bedoeling dat de rad ergens word bevestigd aan een outtake kant, dus niet onderaan voorin waar vaak ruimte is, als je kast tenminste breed genoeg is want m'n kast die ik nu heb is niet breed genoeg. Liever niet in een zijdeur. Ik heb een mooie mod gezien in een aopen bigtower HQ08 van iemand hier op got met de omega search. Daar zit de rad bovenin de kast, aan de binnenzijde. Ik heb de miditower versie daarvan, en die was dus niet breed genoeg. Nu weet ik niet of die bigtower versie soms ook breden is :?

(nee ik ga geen blackice rad kopen ofzo, moet goedkoop blijven :) )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon een grote kast kopen waar een hoop ruimte in zit! LianLi heeft hele GROTE kasten en in een Big Chieftec tower lukt ut ook wel, IN mijn Chieftec midi (ook bovenin met een hoop gemod!) lukt ut ook en dan is mijn rad nog groter :P

Suc6 er mee!

Verwijderd

Ik heb hier een addtronics server tower staan. Die is 22cm en een beetje breed. Is wel een kast die moet kuun waarderen. Groot en erg stak.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 16:41:
Ik heb hier een addtronics server tower staan. Die is 22cm en een beetje breed. Is wel een kast die moet kuun waarderen. Groot en erg stak.
server tower..... is dat niet ver boven € 100? En die Lian-Li, ik zie een PC-50 type voor 125 euro (echt de max!) maar die is volgens deze specs
Specificaties
Materiaal behuizing: Aluminium
Gewicht: 4,3 kg
Kleur: Zilver, geanodiseerd
Type: Compacte Midi Tower
ATX Compatible
Disk Drive Bays: 5.25"x4/0, 3.5"x3/5 (extern/intern)
Afmetingen: 490mm(D)210mm(B)x370mm(H)
Voeding: Enermax of Flower voeding aanbevolen
Ventilatie: Mogelijkheid voor 5 fans, 2 x 80mm en 3 x 40mm
Verwijderbaar frontpanel voor extra assemblage gemak
maar 21 cm breed... En dat zal dus van buiten zijn. Bestaan er wel van die breede pc kasten eigenlijk :?
zoals te zien is volgens xxlcases

• -JB-
  • Laatst online: 30-11 15:50
Wabs schreef op 08 January 2003 @ 16:40:
Gewoon een grote kast kopen waar een hoop ruimte in zit! LianLi heeft hele GROTE kasten en in een Big Chieftec tower lukt ut ook wel, IN mijn Chieftec midi (ook bovenin met een hoop gemod!) lukt ut ook en dan is mijn rad nog groter :P

Suc6 er mee!
nope, jouw radiator is niet groter, hij's namelijk maar 17cm breed, en lang geen 21

een chieftec midi-tower (en volgens mij ook bigtower (was dacht ik zelfde breete)) heeft aan de BINNENKANT 20 cm in de breete, voor de rest zou het idd wel mooi passen......

is er geen mogelijkheid om je radiator te modden >:)

post anders ff wat pics van je radje, dan is het voor ons ook makkelijker :)

voor de rest zijn de lian-li kasten volgends mij wat breeder, ik ga ff searchen :)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• pierre-oord
Wabs schreef op 08 January 2003 @ 16:40:

Suc6 er mee!
Wat voor'n miditower heb jij dan? Een standaard miditower van chieftec is 205mm breed? Hoe wil je dat erin stoppen dan? M'n rad is al 21cm ? Als jouwes nog groter is... :o en ik neem aan dat die maten van sites over de buitenkant gaat, dus binnenin is nog minder ruimte... wat is jouw type?

• pierre-oord
-JB- schreef op 08 januari 2003 @ 16:54:
[...]

nope, jouw radiator is niet groter, hij's namelijk maar 17cm breed, en lang geen 21

een chieftec midi-tower (en volgens mij ook bigtower (was dacht ik zelfde breete)) heeft aan de BINNENKANT 20 cm in de breete, voor de rest zou het idd wel mooi passen......

is er geen mogelijkheid om je radiator te modden >:)

post anders ff wat pics van je radje, dan is het voor ons ook makkelijker :)

voor de rest zijn de lian-li kasten volgends mij wat breeder, ik ga ff searchen :)
Nog ff gekeken, een breede lian-li is 210 mm breed ;( zelfs de duurste van 350 euro.....

En nee, dat radje kan ik niet modden, dan gaatie vast lekken :P

Ik begin toch af te vragen of er wel zulke kasten bestaan...

EDIT: ik zit te kijken naar zo'n addtronics server kast maar ze gebruiken maten in inch. En als ik in m'n binas kijk doe ik iets fout met omrekenen. Ik ben nog niet bij dat hoofdstuk :P :) hoe reken je van inch naar m?

[ Voor 13% gewijzigd door pierre-oord op 08-01-2003 17:03 ]

• PilatuS
  • Niet online
in elke kast past een radiator en als het standaard niet past, dan maak je het passend zo simpel

• -JB-
pierre-oord schreef op 08 januari 2003 @ 16:56:
[...]

Wat voor'n miditower heb jij dan? Een standaard miditower van chieftec is 205mm breed? Hoe wil je dat erin stoppen dan? M'n rad is al 21cm ? Als jouwes nog groter is... :o en ik neem aan dat die maten van sites over de buitenkant gaat, dus binnenin is nog minder ruimte... wat is jouw type?
dat klopt dus idd niet, wabs heeft een midi-tower, en die is aan de binnkant 20cm (kan een milimeter schelen)

lian-li 's komen zoizo niet in aanmerking, de full-towers zijn te duur
en de miditowers hebben naar mijn weten allemaal zo'n rand aan de binnenkant bovenin, waardoor je radiator daar niet past (de ruimte tussen die 2 randen is nooit genoeg)

maar ik zou zeggen, ga ff op

xxlcases.nl/ freezinghardware.nl / perfect-systems.nl / powerparts.nl / pc-cooling.de

kijken, en zorg ervoor dat je een buitenmaat hebt van minimaal 22cm, kijk ook meteen of er intern geen dingen in de weg zitten (20cm lengte gaat wel lukken, maar kan je dan ook je aansluitingen nog kweit?

nogmaals: post ff een pic van je radje, dan kan ik je ff wat ideeën geven om hem te "modden" zodat ie wat makkelijker weg te werken is ;)

• pierre-oord
PilatuSSS schreef op 08 januari 2003 @ 17:02:
in elke kast past een radiator en als het standaard niet past, dan maak je het passend zo simpel
:O je kunt ook niet lezen he }:O "lees voor je blaat" dat las ik hier op GoT ergens, vind ik een mooie uitspraak :) ik ga hem ook maar gebruiken 8)

• pierre-oord
-JB- schreef op 08 januari 2003 @ 17:03:
[...]

dat klopt dus idd niet, wabs heeft een midi-tower, en die is aan de binnkant 20cm (kan een milimeter schelen)

lian-li 's komen zoizo niet in aanmerking, de full-towers zijn te duur
en de miditowers hebben naar mijn weten allemaal zo'n rand aan de binnenkant bovenin, waardoor je radiator daar niet past (de ruimte tussen die 2 randen is nooit genoeg)

maar ik zou zeggen, ga ff op

xxlcases.nl/ freezinghardware.nl / perfect-systems.nl / powerparts.nl / pc-cooling.de

kijken, en zorg ervoor dat je een buitenmaat hebt van minimaal 22cm, kijk ook meteen of er intern geen dingen in de weg zitten (20cm lengte gaat wel lukken, maar kan je dan ook je aansluitingen nog kweit?

nogmaals: post ff een pic van je radje, dan kan ik je ff wat ideeën geven om hem te "modden" zodat ie wat makkelijker weg te werken is ;)
Die lengte zal niet zo snel een probleem zijn denk ik, die cdrom spelers enzo kunnen wel wat lager. Ik ben nu aan het kijken op perfect-systems.nl / powerparts.nl / pc-cooling.de die andere kom ik al vandaan...
:)

EDIT: Ik ben nu ook op de andere site's geweest, echt niets te vinden. Die pc-cooling site in trouwens beetje langzaam hiero, ik moet vaak op F5 rammen wil die iets laten zien :)

EDIT2: Pics komen misschien vanavond als m'n pa een digicam mee heeft van werk, enne powerparts is een tweak zaak zonder cases wilde ik nog zeggen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door pierre-oord op 08-01-2003 17:27 ]

• -JB-
mmm, de enige die ik kan vinden die misschien in aanmerking zou komen is:

http://www.pc-cooling.de/...th=6_174&products_id=1603

maar ik ben benieuwd naar de pic's van je radje :)

• pierre-oord
jah kasten van 210mm zijn er wel, maar ik denk dat met een randje wat er wel zal zitten, dikte staal enzo het binnenin monteren wel moeilijk wordt... Ik heb wel een server kast gezien enzo, maar die dingen kosten in de 300 euro. Als een kast 1 cm breder zou zijn zou het denk wel passen...

M'n computer staat rechts naast m'n bureau dus in de linker zijkant kan geen fan komen. In de rechter wordt een beetje moeilijk. En links neerzetten doe ik niet want daar dit de kachel, en dan heeft m'n WC ook geen zin meer straks :)

Ik weet niet of ik digicam heb, ik geef vanavond nog wel een schop als ik die heb. Misschien nog andere tweakers die en goede kast kennen? Anders ben ik genoodzaakt om toch dat extra kastje onder m'n PC te houden. Niet heel erg, maar het is toch mooier in 1 kast, en makkelijker te tillen. Ik neem hem maak mee naar vrienden, en voor een LAN ook wel makkelijk :)

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 23:30
Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/50702.jpg

220 breed
mini 99 euro midi 109 euro.
Klik

• pierre-oord
AMDtje schreef op 08 January 2003 @ 18:32:
[afbeelding]

220 breed
mini 99 euro midi 109 euro.
Klik
WOEI :D :D :D precies wat ik bedoel. Ik heb er 2 bookmarks van gemaakt :D 8)

Ik denk dat dit wel past ff bellen naar die winkel een keer :) Als er nog meer mensen zijn die z'n soort kast weten, of een winkel die ze ook verkoopt blijven posten he! Maar dit is een lekkere brede kast.

• -JB-
Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/50702.jpg

:r damn, die kasten hebben een goede paintjob nodig, willlen ze er nog een beetje uit gaan zien :P

maar als jij er tevreden mee bent dan ben je dus geslaagd :P

• pierre-oord
-JB- schreef op 08 January 2003 @ 19:00:
[afbeelding]

:r damn, die kasten hebben een goede paintjob nodig, willlen ze er nog een beetje uit gaan zien :P

maar als jij er tevreden mee bent dan ben je dus geslaagd :P
Dat klopt wel ja, waarschijnlijk is een dremel ook wel nodig. Kleur enzo is probleem niet, maten. Verfen kan ik wel :) maar ik wil niet zeggen dat het slecht gevonden is die kasten, nog altijd beter als niks he. Maar vind je nou een strakke zwarte of alu kast, post hem dan gerust. M'n pa heeft geen digicam bij zich dus helaas geen pics van rad. Zijn er nog andere kasten voor zo'n 8) prijs?

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-08 23:30
http://www.enlight.nl/ en dan de 7100 serie is 221 mm breed.

[ Voor 4% gewijzigd door AMDtje op 08-01-2003 22:45 ]

• pierre-oord
Daar heb je gelijk in, alleen kan ik de radiator niet kwijt aan de achterkant of bovenkant....
PIC voor anderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.enlight.nl/images/7100a.gif

Te zien is dat er een voeding en moederbord in de weg zitten. Eigenlijk zo'n kast nodig waar wel de rad bovenin past :) . Aangezien ik watercool maakt het niet uit dat die voeding een beetje verkeert zit.

EDIT: heeft en een vrachtwagen met spijkerwielen over de bovenkant van die kast gereden? :+ ziet er niet uit wat je kunt zien op pic. Ik ga er maar van uit dat er een grote ijzeren kap overheen moet :P

[ Voor 18% gewijzigd door pierre-oord op 09-01-2003 11:31 ]

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
pierre-oord schreef op 08 januari 2003 @ 17:00:
[...]
EDIT: ik zit te kijken naar zo'n addtronics server kast maar ze gebruiken maten in inch. En als ik in m'n binas kijk doe ik iets fout met omrekenen. Ik ben nog niet bij dat hoofdstuk :P :) hoe reken je van inch naar m?
1 inch is 2,54 cm
dus X inch is 2,54X cm :P

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• pierre-oord
Jeanious schreef op 09 January 2003 @ 11:54:
[...]

1 inch is 2,54 cm
dus X inch is 2,54X cm :P
I * 2,54 = C :P

Tnx :)

Weet iemand nog een goeie kast verder? Die ene lijkt me wel wat, maar een breder aanbod kan geen kwaad. Kent iemand misschien de site van die kast die goed zou zijn? Want er staat geen merk op de site van het computerbedrijf :( . Dan kan ik zien hoe de binnenkant in elkaar steekt :)

Verwijderd

hij past prima in een koelkast koop een rete kleine koelkast twee gaten in de deur voor de radiator en klaar :)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 16:00:
hij past prima in een koelkast koop een rete kleine koelkast twee gaten in de deur voor de radiator en klaar :)
:| ik vroeg om een normale vervoerbale kast B) B) :O :/ }:O 8)7 ;(

[Wat zijn er veel "smilies" van toepassing op jouw zeg]

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Is het niet slimmer om een andere radiator te zoeken/kopen ? Als je heel NL moet afzoeken voor een kast waar je radiator in past lijkt het mij wel erg veel moeite hoor :/

Maar goed, als je dat niet wil, happy hunting :)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 09 januari 2003 @ 17:33:
[...]

:| ik vroeg om een normale vervoerbale kast B) B) :O :/ }:O 8)7 ;(

[Wat zijn er veel "smilies" van toepassing op jouw zeg]
Hij zegt toch ook reteklein. Ik heb hier een koelkassie die niet veel meer weegt dan mijn puter nou hoor, en qua inhoud liggen ze ongeveer gelijk... :)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 08:22:
[...]

Hij zegt toch ook reteklein. Ik heb hier een koelkassie die niet veel meer weegt dan mijn puter nou hoor, en qua inhoud liggen ze ongeveer gelijk... :)
Ik wil gewoon een normale kast hebbe, heb niet veel tijd (school :( ) en ga niet een koelkast kopen, modden, enz. Gebruikt veel energie, komt op m'n kamer te staan. Ik wil watercooling, geen koelkastcooling :/

• pierre-oord
1st_Ro schreef op 10 January 2003 @ 08:17:
Is het niet slimmer om een andere radiator te zoeken/kopen ? Als je heel NL moet afzoeken voor een kast waar je radiator in past lijkt het mij wel erg veel moeite hoor :/

Maar goed, als je dat niet wil, happy hunting :)
Nou ik heb al een kast gevonden, ff kijken of die past... Die rad koste me 25 euro (!) helemaal koper, en ze hebben er niet kleinere die goed zijn bij die sloperij. Daarom wil ik die houden :)

Pagina: 1