Overstap chello -> @home: kast -> muur??

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:13
Op dit moment zit ik nog bij Sjello via een lokale kabelprovider, Eneco/KabelNoord. Mensen die ook deze ISP aangesloten zijn, weten waarschijnlijk wel dat ik aansluitbaar ben op @home vanaf begin januari, nu dus.
Tja, wat doe je dan als je pings van 2 seconden hebt, vaak niet op websites kunt komen waar je vanaf school met surfnet wel bij kunt, met 10-40K/s kunt downloaden, en het beter kunt krijgen voor 5 euro per maand MINDER? Dan stap je over!

KabelNoord bellen: ik wil over op @home via jullie, hoe doe ik dat:
- Chello opzeggen, per 1 feb of 1 maart afhankelijk van wanneer u wilt ervanaf
- @home aanmelden, aansluittijd 2 of 3 weken, afhankelijk van drukte

Ik dus @home bellen:
Ik ben Jan de Groot en ik wil graag @home breedband in mn woonplaats, kunnen jullie dat regelen, ik heb al netwerkkaart zooi, dus ik heb genoeg aan het goedkope starterspakket van 22 euro. Telefoniste: Ow, starterspakket kan ik u niet voor aanmelden, die moet u KOPEN in een WINKEL. Welke winkel weet ik u niet te vertellen, want u bent nog maar net aansluitbaar. Ikke: ok, bel ik wel naar Kabelnoord, die hebben vast wel starterspakketten.

Ik dus kabelnoord bellen:
Hallo hier is JdG weer, ik heb net ook al gebeld, bovenstaande uitgelegd, kunnen jullie me vertellen waar ik dat starterspakket koop of hebben jullie dat?
Telefoniste: U kunt een afspraak maken met @home, dan sturen wij een monteur langs en krijgt u van de monteur alles wat bij dat pakket hoort.

Ik vol goede moed @home weer bellen:
Hallo hier ben ik weer, ik moest me gewoon aanmelden en dan zou alles via kabelnoord geregeld worden.
Telefoniste: U moet dat pakket kopen, en dat kan waarschijnlijk dichtsbijzijnde in GRONINGEN (60km verder 8)7 ). Pakket bestaat uit een CD waar u zich mee kunt aanmelden. Dit heeft u ook nodig om op het internet te kunnen komen met @home.
Tja, draai ik linux, dus dat hele pakket is waardeloos voor mij, ethernet is ethernet, dus die software is overbodig. Ik wil wel 22 euro betalen voor de installatie, die CD hoeft niet, ik wil me gewoon aanmelden. NEE, dit is het enige wat mogelijk is.

Tja, wat moet je dan? Hoe kan ik me aanmelden bij @home? Het is gewoon kast -> |:( verhaal waar je niets uit wijswordt :(

Ik heb sowieso geen zin om extra zooi aan te schaffen: ik heb hier een kabeltang, 20 RJ45 stekkers, een rol UTP kabel, een COAX kabel van de hoofdaansluiting naar mn kabelmodem (kabel is van mezelf), een splitter en alles wat erbij hoort, het enige wat ik nodig heb is iemand die ff een modem komt brengen en het oude komt ophalen :|

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:18
Ehm, gewoon bellen, zeggen dat je dat pakket gekocht hebt, en dan een afspraak maken, werkte bij mij iig :)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• _JGC_
DustMan4u schreef op 08 januari 2003 @ 16:30:
Ehm, gewoon bellen, zeggen dat je dat pakket gekocht hebt, en dan een afspraak maken, werkte bij mij iig :)
Hoe zit het dan met die aansluitkosten en weet ik wat? Ik krijg nog 100 gulden borg van mn sjello modem terug, maar die gast die ff een schroefje losdraait en dat schroefje aan het nieuwe kabelmodem vast komt draaien zal toch wel iets moeten hebben voor het 2x8km heen en weer rijden :?

• DustMan4u
  • Laatst online: 06-08 12:18
Aansluitkosten? Die betaal je dan toch gewoon niet :P
En die gast die dat schroefje los komt draaien kost waarschijnlijk niks, anders kun je dat modem beter gewoon zelf houden.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• _JGC_
Ik begin me toch af te vragen: als de internetdienst van @home ook zo'n zooi is als de aanmelding, zou ik me dan wel moeten aanmelden? Het enige wat ik wil van @home: een kabelmodem en een lijntje wat een beetje snel is, diensten als een DNS server, mailserver, nieuwsserver, etc kunnen me niets schelen: dat werkt met Chello ook al niet, dus heb ik eigen alternatieven :)

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DustMan4u schreef op 08 januari 2003 @ 16:30:
pas daarmee op, de monteur kan je erom vragen. Als je geen pakket hebt op het moment dat de monteur bij je in huis is, kan deze weggaan zonder install.

ik zou in eerste instantie zeggen dat je zo'n pakket al hebt en deze later op je dooie gemakje kopen. Die 22 pleuros betaal je voor de installatie niet voor het cd-rommetje.

*edit wat doet dit trouwens in SG?????

[ Voor 5% gewijzigd door Harkelaar op 08-01-2003 17:07 ]

do or do not, there is no try

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 09:09

Galois

1811 - 1832

Harkelaar schreef op 08 January 2003 @ 17:05:
[...]

pas daarmee op, de monteur kan je erom vragen. Als je geen pakket hebt op het moment dat de monteur bij je in huis is, kan deze weggaan zonder install.

ik zou in eerste instantie zeggen dat je zo'n pakket al hebt en deze later op je dooie gemakje kopen. Die 22 pleuros betaal je voor de installatie niet voor het cd-rommetje.

*edit wat doet dit trouwens in SG?????
Waar zou dit anders in moeten??? Het is geen tech probleem of zo... :?

Maar inderdaad, de service bij @home is waardeloos. Ik heb @home in de tijd gekregen dat de monteur ook je computer kwam installeren. Ik draaide toendertijd ook linux (wat @home niet ondersteund) en de monteur had alles al klaar en wilde de computer installeren waarop ik zeg dat ik dat wel zou doen. Nee, hij moest dat perse doen omdat hij moest controleren of internet het wel deed. Daar had ik voor betaald. Nou, ik draai wel linux zeg ik tegen die man, en daar kon hij niets mee. Wat moest hij nu vraagt hij aan mij. Hij moest zich afmelden op het internet oid. Ik zeg: dat is jouw probleem... Uiteindelijk heb ik 'm een kop koffie gegeven de shit geinstalleerd, Netscape erop en hij kon zich vrolijk afmelden. Waardeloos!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

_JGC_ schreef op 08 January 2003 @ 17:01:
Ik begin me toch af te vragen: als de internetdienst van @home ook zo'n zooi is als de aanmelding, zou ik me dan wel moeten aanmelden? Het enige wat ik wil van @home: een kabelmodem en een lijntje wat een beetje snel is, diensten als een DNS server, mailserver, nieuwsserver, etc kunnen me niets schelen: dat werkt met Chello ook al niet, dus heb ik eigen alternatieven :)
Mailserver kun bij @home niet draaien.
DNS kun je beter ff veranderen in die van xs4all ofzo. (Kan goed in linux :Y))
(Ik draai trouwens @Home breedband vanaf Linux.)
Maar een CD voor de aanmelding :?. De installateur komt met een cp-nummer-a nummer dat je als hostname moet invullen. DHCP instellen en je kunt erop. Niets meer toch?
DHCP uitzetten en zelf de IP's handmatig invullen is aan te raden! (Maar dat vind @home niet zo leuk, ze veranderen iig je ip niet meer zo snel dus alleen eigenb voordeel >:))

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Moah, 't aansluiten kan wat moeite kosten maar daarna valt 't allemaal prima mee zolang je de helpdesk (beter bekend als helldesk (goede helpdeskers uitgezonderd)) maar niet nodig bent.

Zelf ben ik onderhand alweer een jaar of 3 @Home abonnee, opzich qua snelheid niet zo te klagen. De snelheden hier (Groningen, Hoornsemeer) liggen zo tussen de 200 a 300kB/sec gemiddeld en daar kan ik wel mee leven. Ooit was 't meer (boven de 400kB/sec met 450kB/sec meer als regel dan uitzondering) maarjah, het bedrijf word groter en de structuur hobbeld er achteraan.

Wat betreft 't starterspakket. Kijk even bij een computer shop bij jou in de buurt. Anders neem even contact op met Essent (volle eigenaar van @Home) deze zullen vast wel wat verkooppunten kennen.

Succes ermee in ieder geval.

BMW 535D

• _JGC_
Oxigun schreef op 08 januari 2003 @ 19:02:
[...]

Mailserver kun bij @home niet draaien.
Wel, heb een SSL tunnel naar mn backup MX, daar kan alles over, zelfs poort 139 die ze ook dichtflikkeren :X
DNS kun je beter ff veranderen in die van xs4all ofzo. (Kan goed in linux :Y))
(Ik draai trouwens @Home breedband vanaf Linux.)
Heb zelf een caching en resolving DNS, die doet het perfect de laatste tijd: als ik ineens meer dan 50KB/s kan downloaden weet ik weer waarom ik een eigen DNS server heb: het gros van de chello gebruikers is pleite omdat ze die van sjello gebruiken :P
Maar een CD voor de aanmelding :?. De installateur komt met een cp-nummer-a nummer dat je als hostname moet invullen. DHCP instellen en je kunt erop. Niets meer toch?
DHCP uitzetten en zelf de IP's handmatig invullen is aan te raden! (Maar dat vind @home niet zo leuk, ze veranderen iig je ip niet meer zo snel dus alleen eigenb voordeel >:))
Tja, dat zei ik ook tegen dat figuur: ik heb niets aan die CD, die wil hier niet eens draaien, en een Internet Explorer geleverd door @home hoef ik ook niet.

• Harkelaar
  • Niet online
Soulfly schreef op 08 January 2003 @ 19:10:
Anders neem even contact op met Essent (volle eigenaar van @Home) deze zullen vast wel wat verkooppunten kennen.
dat geloof je toch echt niet dat Essent dat wel weet en @home niet. Welkom in de wereld van de helpdesken. Als @home sales die verkooppunten niet heeft, heeft essent ze helemaal niet.

do or do not, there is no try

• _JGC_
:X

"Dat starterspakket moet je bij een @home dealer kopen, waarschijnlijk in groningen"

Lullig als ik daar morgen sta en ze kunnen me niet aanmelden, iemand in mn MSN lijst had het ook geprobeerd, maar dan in Harlingen, die konden hem niet aanmelden, dus kon ie met lege handen naar huis.

Dit geloof je toch niet :X

Chello ging makkelijk: mailtje sturen naar Kabel noord, kreeg mn formuliertjes, opsturen, twee dagen later post: we nemen contact met u op binnen 6 weken, tis zomer en we hebben het druk. 4 weken later: we komen woensdag, is dat goed?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:02

Dido

heforshe

Lijkt me meer iets voor IT?

SG --> IT

Wat betekent mijn avatar?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08 21:44

psy

Gewoon het iets duurdere pakket nemen, kun je tenminste meteen een afspraak maken...wat maken die paar f**cking euro's nou uit op een heel jaar @home om maar eens wat te noemen...
Zo heb ik het gedaan -> succes gegarandeerd :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• ThaHandy
  • Laatst online: 01-08 16:28

ThaHandy

Discovery Channel

jij beteld em @ bolsward(of anders sneek) en ik haal em op en stuur (@ post) em naar jou toe? k
jij blij ;) jij starters paket :P

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 09-01-2003 02:03 ]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
psy schreef op 09 januari 2003 @ 01:39:
Gewoon het iets duurdere pakket nemen, kun je tenminste meteen een afspraak maken...wat maken die paar f**cking euro's nou uit op een heel jaar @home om maar eens wat te noemen...
Zo heb ik het gedaan -> succes gegarandeerd :)
Heel goed,

moet je eens uitrekenen wat al die frustraties kosten.... precies, erg nutteloos.

Je krijgt er nog 20m UTP en een netwerkkaart bij, da's de meerprijs bijna nog
waard ook.

Heb het zelf ook gedaan, gebeld naar @Home, NEE kan niet, wordt ik terug gebeld, (had me ook op de site aangemeld) en toen kon het wel, alleen als ze het pakket (het duurdere) erbij deden. Dan denk je er toch niet verder over na....

* TheGhostInc snapt soms niet dat mensen zolang proberen de ene na de andere helpdesk te bellen, om dan net die ene situatie te krijgen waar zij hun zinnen op hebben gezet. Als helpdeskmedewerker zou ik harstikke gek worden.

• _JGC_
TheGhostInc schreef op 09 January 2003 @ 02:17:
[...]

Heel goed,

moet je eens uitrekenen wat al die frustraties kosten.... precies, erg nutteloos.

Je krijgt er nog 20m UTP en een netwerkkaart bij, da's de meerprijs bijna nog
waard ook.
Een RTL8029 kaartje van 2 euro die ik niet in mn gateway wil en 20 meter kabel...
yeeey, 45 euro...
Voor die 45 euro haal je een RTL8139D met 100 meter kabel en een zakje stekkers :X
Heb het zelf ook gedaan, gebeld naar @Home, NEE kan niet, wordt ik terug gebeld, (had me ook op de site aangemeld) en toen kon het wel, alleen als ze het pakket (het duurdere) erbij deden. Dan denk je er toch niet verder over na....

* TheGhostInc snapt soms niet dat mensen zolang proberen de ene na de andere helpdesk te bellen, om dan net die ene situatie te krijgen waar zij hun zinnen op hebben gezet. Als helpdeskmedewerker zou ik harstikke gek worden.
Tja, ik snap niet waarom ze eigenlijk zo'n duur aansluitpakket willen verkopen terwijl ze ook een goedkopere aanbieden:
- die monteur hoeft helemaal niets te doen, alles ligt er al van de sjello installatie, die ik overigens ook al voor 95% zelf gedaan had
- brakke netwerkkaart en 20 meter UTP kabel is die 45 euro NIET waard

Waarom doen die lummels zo moeilijk? Als ze nou gewoon een afspraak met me maken en de eerstvolgende afschrijving 22 euro extra afschrijven van mn bankrekening, zoals dat ook met Sjello gebeurde, hebben ze toch ook geen probleem?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

_JGC_ schreef op 09 januari 2003 @ 13:11:
[...]

Een RTL8029 kaartje van 2 euro die ik niet in mn gateway wil en 20 meter kabel...
yeeey, 45 euro...
Voor die 45 euro haal je een RTL8139D met 100 meter kabel en een zakje stekkers :X

[...]

Tja, ik snap niet waarom ze eigenlijk zo'n duur aansluitpakket willen verkopen terwijl ze ook een goedkopere aanbieden:
- die monteur hoeft helemaal niets te doen, alles ligt er al van de sjello installatie, die ik overigens ook al voor 95% zelf gedaan had
- brakke netwerkkaart en 20 meter UTP kabel is die 45 euro NIET waard

Waarom doen die lummels zo moeilijk? Als ze nou gewoon een afspraak met me maken en de eerstvolgende afschrijving 22 euro extra afschrijven van mn bankrekening, zoals dat ook met Sjello gebeurde, hebben ze toch ook geen probleem?
Leuke verhaaltjes allemaal dit. Maar je kan dat @home starterspakket gewoon kopen bij de VOBIS. En bij de meeste pc shops.

Je kunt als klant bellen naar @home en zeggen dat je een startersgids hebt gekocht maar als de salesmedewerker(ster) zijn/haar zaakjes goed voor elkaar heeft maakt ze toch geen afspraak met je. Want dat moet de winkel regelen.

En idd monteur moeten online afmelden bij een volledige installatie.
Dat dat pakket zo veel euro's kost. Wat denk je. Die monteur rijdt in een auto (diesel) kost geld (salaris) d8 je nou werkelijk dat die monteurs dat voor niks doen.
Die kijken wel beter uit. Om voor niks elke dag naar die zeurende mensen te gaan om te horen dat die verkoopafdeling klote is. En dat kennissen vinden dat de service k*t is. Nee daar worden ze vrolijk van. Nou neem maar van mij aan dat ze dat niet doen.. :( :( :( :( :( :( :( Ik :r op dat soort mensen. Als iedereen denk dat ze het beter kunnen waarom doen ze dat dan niet ipv al dat gezeur en geklaag over @home en Chello en wat nog niet meer. ALs je het ergens niet mee eens bent waarom heb je het dan..????????? :'(

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• maontje

maontje

better off Playing

_JGC_ schreef op 08 januari 2003 @ 22:41:
:X

Chello ging makkelijk: mailtje sturen naar Kabel noord, kreeg mn formuliertjes, opsturen, twee dagen later post: we nemen contact met u op binnen 6 weken, tis zomer en we hebben het druk. 4 weken later: we komen woensdag, is dat goed?
Waarom blijf je danniet bij dat sjello van je.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, ik heb hier ooit eens, inderdaad bij vobis, een starterspakket gekocht, dan vullen ze daar een aanvraag in die aan dat pakket is gekoppeld, dan kun je daarna bellen/gebeld worden door/met de helpdesk om die afspraak te maken... Is bij mij thuis altijd toppie geregeld, originele install hebben ze eigen laptop mee om install te testen, gezien je zelf de rest moet doen, en bij mijn verhuizing had ik een zeer capabele installateur die mijn problematiek (normaal filter scheidt echt de tv/radio en kabel) en leverde me dus een andere splitter die dit niet deed, zodat ik geen dubbele kabels voro tv en radio naar andere ruimtes hoefde te leggen... Is maar net de vraag wie komt installeren... Gewoon relaxed met ze omgaan, dan gaat het prima...

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

maontje schreef op 09 January 2003 @ 22:09:
[...]

Waarom blijf je danniet bij dat sjello van je.
Openingspost al gelezen?

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 20:38
Och, die service is helemaal niet zo heel slecht. Ik ben vorig jaar van Enschede naar Groningen verhuisd. Beide van Essent dus kabelaansluiting meegenomen. De coax verdeeldoos en UTP kabel daargelaten omdat m'n huisgenoten een nieuwe aansluiting wilden. Dus ook een nieuwe verdeeldoos en UTP kabel gekregen. Verhuiskosten?? €0

M'n telefoonaansluiting wilde ik ook verhuizen en van ISDN naar normaal, dat zou nog duurder zijn als een nieuwe aansluiting dus maar een nieuwe aansluiting genomen.

Als ik dit met elkaar vergelijk vind ik de service van @home helemaal top.

• maontje

maontje

better off Playing

GerbenW schreef op 09 January 2003 @ 23:44:
[...]
Openingspost al gelezen?
Jawel hoor. Ik vind alleen dat als ze niet tevreden zijn over de ene dat ze dan niet moeten gaan zeuren over die andere..

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:18
Chello is zo slecht nog niet, als je de testresultaten bekijkt, dan toch zo'n 150 gemiddeld. Maarja, er zijn altijd probleemwijken. Is bij @home ook. Op een ander forum hoor ik altijd geklaag over @home in het noorden van het land, maar hier hoor ik een kerel het weer de hemel in prijzen. @home was en is bij ons gewoon goed. Volledige installatie (moest van mn pa, ik mocht het niet doen) en dus heel de computer vol met @home troep. Ondertussen hebben we dus 2 WinXP bakken over een router (mocht ik dan wel weer aansluiten en kabels leggen en instellen enzo. (en betalen trouwens) en werkt al ruim 3 jaar perfect, ook de helpdesk goed bereikbaar, goed geholpen, perfect!

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

maontje schreef op 10 januari 2003 @ 00:08:
[...]

Jawel hoor. Ik vind alleen dat als ze niet tevreden zijn over de ene dat ze dan niet moeten gaan zeuren over die andere..
Je mag best over beide zeuren, als je het maar goed onderbouwt met bewijzen en concrete voorbeelden!

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 10-01-2003 01:39 ]

Pagina: 1