Toon posts:

[IE/HTML] Standaard binnenmaat browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand wat de meest gebruikte of ook wel standaard binnenmaar van een browser op schermresolutie van 800x600 is voor nl?
Dit ivm met een site die single view moet zijn...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

780/410 bij gemaximaliseerd scherm..

veiliger is iets minder te hanteren voor niet gemaximaliseerde schermen (IE onthoud het niet zo goed :P) Dus 770/410 of zelfs 760/410

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18
Waarom wil je dit weten, verder ligt het ook nog aan welke toolbars je gebruikt, denk bijvoorbeeld aan de googletoolbar etc.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

djluc schreef op 08 January 2003 @ 16:16:
Waarom wil je dit weten, verder ligt het ook nog aan welke toolbars je gebruikt, denk bijvoorbeeld aan de googletoolbar etc.

410 is de maximum hoogte waarin je navigatie moet vallen bijvoorbeeld. Ongeschreven regel. De 410 is al gebaseerd op grote knoppen met tekstlabels en de favorieten, adres en menubalk uit.

Gebruik je nog meer balken op 800/600 dan verklaar ik je voor gek ;)

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 08 januari 2003 @ 16:16:
Waarom ik het wilde weten had ik al uitgelegd...

Bosmonster: thnx...heb je nog stats of een linkje zodat we dit als feit kunnen beschouwen? 410 was idd ongeschreven....

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eigenlijk wat meer gehoopt op nl stats....van daar ook het topic hier :) thnx anywayz.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05
djluc:

Waarom deel je ons dit mee?
Uitgaande van een normaal browserwindow. Zucht :/

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
je zou ook een beetje javascript kunnen toepassen:
window.innerWidth voor de binnenbreedte van een scherm en window.innerHeight voor de binnenhoogte van je scherm. :) Daarmee hoef je nooit iets aan te nemen, maar kun je het laten berekenen! Gebruik vervolgens style sheets en je kunt je pagina dynamisch opbouwen, exact op maat!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33

Pelle

🚴‍♂️

Ja, we zijn hier malle pietje niet. Beetje voor al je sites elk element afzonderlijk gaan positioneren... dahaag. Overigens gaat window.innerWidth voor IE5.x niet werken, maar je wist natuurlijk wel dat je daar document.body.offsetWidth voor moest gebruiken.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
Bedankt Pelle, ik ben er al weer een tijdje uit. Weer wat geleerd! ff bookmarken.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 16:25:
Ik had eigenlijk wat meer gehoopt op nl stats....van daar ook het topic hier :) thnx anywayz.

Wat moet je met stats... Bekijk de stats voor hoeveel mensen nog 800/600 gebruiken..

wat de bruikbare binnenruimte is kun je erg makkelijk vervolgens zelf achterhalen door gewoon de browsers te installeren en op 800/600 te bekijken met maximale opties :P

Zo heb ik alle IE versies en NS4 getest en kwam op die 780/410 voor gemaximaliseerde schermen.. Kijk hier voor PSD'tjes:

ie_800x600.psd
ns_800x600.psd

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

crisp

Devver

Pixelated

Een standaard Opera 7 scherm is @ 800x600 maar liefst 365 pixels hoog :P

Intentionally left blank

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik zal het weleens in mijn stats bijhouden, gewoon om eens te controleren of de stelregel ook klopt. Mijn opmerking verder van die toolbar(was misschien een beetje onduidelijk geformuleerd) was meer bedoeld van je kunt het nooit precies weten, wat je er ook voor doet, de enige mogelijkheid is met js de hoogte en breedte ophalen en je layout daarop bazeren.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ja, en wat dan als je 800*600 bezoeker ook nog eens z'n browser kleiner heeft dan maximaal?
Heel die site terugbrengen naar 640*480?
Wat Bosmonster noemt (760*410== veilig) zijn gewoon algemeen geaccepteerde waardes binnen de webdev wereld, heeft een gebruiker allerlei extra toolbarshit; jammer, dan klapt ie ze maar ff in als ie alles wil zien.
Je kunt er vanuit gaan dat zo'n beetje 80-90% van de gebruikers niet eens weet of de moeite neemt om die toolbars aan te passen en na een standaard IE install past bovengenoemde maat heel netjes.

Enne crisp; Opera...die 0,9% nerds die _dat_ (met minachtingsaccent >:) ) gebruiken ga ik m'n page niet voor aanpassen..dankjedekoekoek :P

www.jurgroessen.nl

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ff als spuit 11...wat nl stats ( van deze week..gloednieuw net binnen :) )
code:
1
2
3
4
5
6
Beschikbare schermgrootte Aantal Percentage

800x600 - 1213.435 - 46,6%
1024x768 - 1195.198 - 45,4%
1152x864 - 93.383 - 2,8%
1280x1024 - 58.435 - 2,5%

"You're only as good, as what you did last week."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

crisp

Devver

Pixelated

Hangloozz schreef op 08 januari 2003 @ 18:16:
[...]
Enne crisp; Opera...die 0,9% nerds die _dat_ (met minachtingsaccent >:) ) gebruiken ga ik m'n page niet voor aanpassen..dankjedekoekoek :P
Tsja, hieruit blijkt al dat dat mensen zijn die liever hun browser zien, dan de webpagina in de browser :P

Intentionally left blank

Pagina: 1