Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(Digitale camera) memorycard gebruiken als externe HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag, en misschien helemaal niet mogelijk... Maar hier komt het.

Een memorycard van een digitale camera ziet er uit als een normale kleine harde schijf (als je hem aansluit op de PC).
Is het ook mogelijk om ook iets op je memorycard te zetten vanaf je PC. Dus bv. een Word document of een MP3. Zodat je hem op een andere computer weer ervanaf kan halen.... Je gebruikt je digitale camera dus als een soort externe HD.

En als het mogelijk is, is dit schadelijk voor de memorycard?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 16:18 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je zo'n kleine usb memorycard reader koopt kan je er vanalles mee!
Op een memorycard passen alle formaten, volgens mij heeft zo'n card zelfsa een fat indeling!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan het ook met een digitale camera, dus dat je de digitale camera als reader gebruikt?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Ja hoor

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niet altijd. Sommige camera's kan je geen andere formaten opslaan.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony DSC-P71. Wil eerst weten of het kan voordat ik mijn memorycard kaput maak :P

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 20:22

Korakal

Up up up!

Je kaart gaat er niet van kapot hoor :)
Mijn Sony S75 gaat het ook goed mee :P

Verwijderd

Precies, heb zelf dezelfde camera en werkt gewoon goed hoor... Niks mis mee :)

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Ligt het dan ook aan de camera? Hoe die met die "vreemde" formaten omgaat?

Of zijn de meeste moderne camera's wel in staat om die "vreemde" formaten te negeren?

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 20:22

Korakal

Up up up!

Het ligt eraan of de memorycard van de camera als 'schijf' wordt gezien, of dat je de foto's via een propriëtair programma inlaadt (bijv Canon Zoombrowser).
Een Sony Cybershot camera doet zich in Windows voor als een schijf, en wordt door XP gewoon als 'Memorystick' herkend. Dan kun je er alles opgooien :)

Verwijderd

Mijn Sony cam maakt een eigen directorystructuur aan op die stick en wanneer ik foto's upload naar de camera en in de juiste map zet dan ziet die camera ze gewoon en kan ik de pics browsen. Zet ik de foto's gewoon neer in bv de root dan negeert de camera ze. Zet ik bv. mp3-tjes erop dan negeert de camera ze ook maar hij 'ziet' ze wel want ik kan dan gewoon minder foto's schieten...

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt :) ik zal het meteen proberen... eerst met mijn 16mb kaart ;) en daarna met mijn 128mb

Verwijderd

dus zolang Win 98 SE het ( = Smart Media) ziet als een verwijderbare hardeschijf kan je gewoon draggen en droppen, en je camera plaatst de foto's die erna worden geschoten er gewoon bij....

Daarom zijn die dingen dus zo duur :P

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
bij sony wel (p5 iig), m'n broer heeft het tijdje geleden gebruikt om software op z'n clie memorystick te zetten..

Verwijderd

dit gaat inderdaad perfect,zelf gebruik ik m,n nikon 995 als cardreader om zo af entoe data te verslepen.en ja die cf kaartjes gebuiken gewoon een fat systeem.
(tip voor nikon bezitters,met de usb massstorage kernel module,kun je onder linux
je kamera gewoon mounten als scsi device) :)

Verwijderd

En met Canon Powershot S30?

Lukt het daarmee ook? Zou wel handig kunnen zijn... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt prachtig zo'n met mijn SONY camera :D Kan ik mooi dat genruiken als ik iets moet kopieren, veel beter dan een diskette... En gaat ook nog eens snel :)

ps.... het is me dus gelukt :P

Verwijderd

Het probleem bij mij met win 2k is dat hij mijn canon powershot a 75 wel detecteert. ik kan er ook op kijken met een canon programma, maar hij ziet hem niet in explorer als een aparte schijf. op een andere pc met Xp werkt dit echter wel. Wat kan ik hieraan doen? Ik wil hem namelijk wel gewoon als externe schijf gebruiken

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
Niet elke camera gedraagt zich als een schijfstation. Inderdaad zal een Canon camera onder XP gewoon in explorer opduiken, maar het is niet mogelijk om dan bestanden naar de camera te kopieren. Je kunt alleen foto's van de camera naar de computer kopieren. Komt doordat de Canon camera's gebruik maken van PTP (picture transfer protocol) in plaats van een schijfstation te emuleren. Er zijn ongetwijfeld nog meer camera typen die dit zullen gebruiken.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:08
als je van plan bent om de "externe schijf" constant naast je pc te hangen, wees je er dan wel van bewust dat je dan ook constant je digicam aan moet hebben staan, en de batterij van je digicam dus wel leeg gaat.
Pagina: 1