[CS] Draait slecht ondanks snelle pc :?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Goeiemiddag,

Zoals de topictitel al zegt heb ik een probleem met CS. Ondanks dat m'n specs meer dan genoeg zijn (zie sig), loopt CS gewoon niet lekker. Framerates tussen de 20 en 80 fps schommelend, en in wat extremere gevallen dropt ie gewoon naar 10 of nog minder, lijkt me niet normaal.
CS draait opengl, maar tests van een tijdje terug gaven als antwoord dat het in d3d niks beter liep, resolutie maakt niet uit, of het nu 640*480 is, of 1600*1200, framerate is en blijft schommelend en schokkend.
Ik draai (nog) onboard sound, maar daar blijkt het niet aan te liggen, als deze afgezet is, schokt ie nog.
Reinstall heeft niet geholpen, dus ik zit een beetje zonder id'en op het moment.

Zijn er mensen die een id hebben waar dit aan zou kunnen liggen, zo ja, ben ik ze erg dankbaar mocht het werken.

oh ja, paar dagen terug wel graphics updates erop gegooid (je moet wat), maar hij gaat er niet slechter van draaien :? Ik kan het niet meer volgen, hopelijk iemand anders wel

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00
Reinstall Direct X eens en download eens de nieuwste drivers. Je hebt een erg snel systeem, dus daar kan het niet aan liggen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verticale synchronisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
je zegt dat je je geluid 'uit gezet heb' je bedoeld met een jumpertje op je mobo of in CS?

en valt het ook op dat je die 10fps krijgt bij bepaalde dingen? (bijvoorbeeld veel players in een map/ map met veel detail/geluiden)?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vsync zorgt er alleen maar voor dat je framerate niet boven de refreshrate van je monitor uitkomt. Die zorgt er niet voor dat je nog maar 20 fps haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
MaRc0 schreef op 08 januari 2003 @ 16:08:
Reinstall Direct X eens en download eens de nieuwste drivers. Je hebt een erg snel systeem, dus daar kan het niet aan liggen :)
Direct X staat er pas op (DX9 erop gezet), en ik heb de nieuwste drivers van ati, daar zal het verder niet aan liggen volgens mij
BasieP schreef op 08 januari 2003 @ 16:10:
je zegt dat je je geluid 'uit gezet heb' je bedoeld met een jumpertje op je mobo of in CS?

en valt het ook op dat je die 10fps krijgt bij bepaalde dingen? (bijvoorbeeld veel players in een map/ map met veel detail/geluiden)?
Heb het geluid toen in het bios uitgeschakeld, heb zeer weinig jumper op mobo zitten.
En die 10 fps, tja, dan is er redelijk wat te doen ja. Maar valt me wel op dat dat vooral voorkomt als de ronde afgelopen is.
Oh ja, geluid begint dan ook te kraken als een gek, niet verstaanbaar meer (te*kraak*ro*kraak*rists*nogmeerkraak*win)

ps, v-sync kan het niet zijn, das het eerste wat ik in driver opties uitgezet heb ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 08-01-2003 16:54 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je hebt dit trouwens alleen maar bij CS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 17:13
zoals meeste mensen zeggen hier ja
direct x opnieuw installeren
videocard drivers updaten
vertical sync uitzetten (beeldscherm eigensch>instellingen>geavanceerd>openGL.

] systeem spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
MaRc0 >>> Dat heb ik inderdaad alleen met counterstrike, waarschijnlijk ook wel met halflife (maar dat speel ik nooit ;)).

nightcrawler >>> Dat had ik hierboven al duidelijk proberen te maken dat het die dingen niet zijn ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Dit schiet me net nog te binnen.

Soms (niet vaak) draait CS wel helemaal goed, dus steady @ 99fps.
Heb helaas nog niet het verschil kunnen tussen die momenten, en de momenten waar het bagger draait. Soms valt ie ook midden in een "goede" sessie, weer terug naar bagger framerates.....

help :'(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej kerel,

Er is een patch voor ATI kaarten te downloaden speciaal voor Halflife/CS
Volgens mij moet het daarna over zijn. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kut connectie:D

daar zal het vast niet aan liggen......tis wel raar zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb iets vergelijkbaars, alleen verdenk ik mijn harde schijf als de boosdoener, ik heb namelijk een aantal keren ook een foutmelding gekregen dat HL/CS eruit vloog naar de desktop en aangaf te weinig geheugen te hebben.

Specs pc:
256sdram pc133
duron800
asus a7v133
IBM 40/7200 (type weet ik niet zo 1-2-3)
asus v7100 (gf2mx 400)
realtek 8139 nic
(temps zijn ok)

directx9
opengl 1.1
win98se
deto 30.82
Inet is chello

Geen extra skins of andere mods met cs gedaan.
Heb het vooral bij veel spelers in beeld en bij smoke nades...
v-synch aan/uit maakt niets meer uit, refresh op 85/1024x768 op 16bits
snelle linear mipmapping aan bij opengl.

Iemand nog ideën of het ook iets anders zou kunnen zijn, dan de hdd?

[ Voor 5% gewijzigd door RoadKill21 op 09-01-2003 15:34 . Reden: nic vergeten :) ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit ook bij Unreal Tournament? en heb je de Asus a7v-3 133?Dan weet ik de oplossing wel. Ik heb dit probleem verholpen met een biosupdate... Ik had ook zware FPS drops. En vooral bij de oude UT. Terwijl hij daar toch smooth moest lopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
UT speel ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Heb net die ati fix voor halflife geinstalleerd, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Nu krijgt ik een crash als ik een lan game wil hosten, en een uninstall optie is er kennelijk niet :'(
Grmbl, heb je een snelle pc, krijg je dit soort ongein :(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
welke os? want wat jij zegt komt precies overeen met een probleem wat ik eerst had: schommelend tussen 80 en 1 (mijn geval) dat kwam er nog een paar vervelende proggies liepen waar ik niet om gevraagd had

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik draai windows2000, lijkt me dat dat moet kunnen?
Andere spellen draaien immers wel goed....

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedAddict schreef op 09 January 2003 @ 15:47:

Grmbl, heb je een snelle pc, krijg je dit soort ongein :(
offtopic:
know what jou mean... koop je iets, denk je: ja vet <draait/loopt> eindelijk iets goed... krijg je weer iets anders dat weer kut gaat lopuh 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 15:38:
Heb je dit ook bij Unreal Tournament? en heb je de Asus a7v-3 133?Dan weet ik de oplossing wel. Ik heb dit probleem verholpen met een biosupdate... Ik had ook zware FPS drops. En vooral bij de oude UT. Terwijl hij daar toch smooth moest lopen.
Bios versie is 1008 het a7v133 bordje is revisie 1.3
UT heb ik dit niet echt zo erg als bij cs, vooral cs schijnt eronder te lijden,
andere games zoals AoE2 etc doen het goed, cs is bagger, SoF draait lekker :/

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

directX reinstall zal niet zo gek veel nut hebben aangezien je openGL draait 8)7

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Wellicht de chipset drivers :?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Chipset drivers staan er ook op as far as I know, maar daar kan ik zo inderdaad wel ff naar kijken.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig nog een verouderde Radeon? Zit ff te denken hoe het heet, maar volgens mij is het de trueform die lastig doet. Bij het uitkomen van de 8500 werd trueform ondersteund.... door lagere radeons echter niet. Hij staat alleen standaard aan. Hierdoor daalt het aantal frames per seconde alleen als er spelers te zien zijn .... Test ff het volgende: ga op een punt staan waar alleen een lijk te zien is. Kijk weg van het lijk en zorg dat je niemand ziet. Als je frames nu hoog zijn, kijk dan eens naar het lijk en check de fps. Als deze nu dramatisch daalt (immers, trueform gaat aan de slag om het hoofd ed realistisch weer te geven), dan is het probleem de ingeschakelde trueform. Zoek ff naar het console commando om dat uit te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 22:33
Als trueform aanstaat merk je dat in cs wel aan de geweren, die zijn dan allemaal mooi krom zoals hier: Afbeeldingslocatie: http://www.3dsystem.ru/images/reviews/ati/8500/tr4.jpg

maar als je denkt dat dit het is :
ati_npatch 0
ati_subdiv 0

In je config zetten, of in console typen. Je weet maar nooit of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx Soulman voor het aanvullen... wist idd het command niet meer. Ik bedoelde idd die ati npatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens ff hoe het nu gaat, want ik ben wel benieuwd of het goed is afgelopen. Post iig ff als het opgelost is/ je opgeeft! Anders heeft dit topic geen einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Laatst online: 16-09 14:14
Ik was laatst bij een kennis en die had dit probleem ook. Trueform was aan en alles zag er rond en bobbelig uit. De fps was steeds rond de 20/30, met een AMD XP 2000, 512 ddr, Ati 9000. Toen uitgezet en t was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
CS is momenteel een beetje f*cked up door die ati "patch".
Zal het straks ofzo reinstallen, en dan weer een zien wat er allemaal nog kan gebeuren. Ik laat iig wel weten hoe het afgelopen is.

hmmz, zie nu dat trueform helemaal niet uitstaat, maar op application preference, hmmmz, dat zou het dan misschien best eens kunnen zijn...
Ik laat wat horen als ik meer weet in ieder geval :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het gaat niet om de algemene settings van je videokaart. Dit ging over de settings binnen CS. Lees bovenstaande nog eens goed door. Er staat in hoe je trueform in CS moet uitschakelen. Probeer dit eerst voordat je CS gaat herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik moet CS wel re-installen wil ik die settings uit kunnen zetten. Zodra ik een game create ofzo loopt cs helemaal vast. Maar ach, is ook zo gebeurt ook :)

update:
CS upnieuw geinstalleerd, trueform in cs uitgeschakeld, maar probleem is niet helemaal weg.
Wel heb ik het id dat het net ff wat beter draait. Schommelt nu tussen de 45 en 71 fps. Hoger dan die 71 komt ie NOOIT. Lager dan 45 ook niet, maar ik heb het idee dat ik toch makkelijk constant 99 fps zou moeten kunnen draaien :?

[ Voor 54% gewijzigd door BM op 11-01-2003 13:31 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met jouw spekkies zou dat idd moeten kunnen. Heb je je opengl instellingen niet enorm zwaar staan (zoals AAA of hoe die shit ook allemaal mag heten?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.melis1/GoT/opengl.jpg

Lijkt me niks te zwaar staan opzich.
Lijkt me nu trouwens wel dat die 71fps een soort van lock is. Hij komt nergens hoger, zelfs niet al kijk ik naar de grond. Maar dan nog, hij schommelt, en dat wil * BM niet

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het volgende doen:

1. DirectX re-install (je hebt 9, das beta dus vandaar)
2. OS re-install (wil ook nog wel eens werken)
3. CS re-inst.... ow dat heb je al gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 17:17:
Je kan het volgende doen:

1. DirectX re-install (je hebt 9, das beta dus vandaar)
2. OS re-install (wil ook nog wel eens werken)
3. CS re-inst.... ow dat heb je al gedaan...
1 en 3 zijn dus allang voorgesteld en ook al gedaan. Een OS reinstall zal ook wel gezegd zijn, maar om voor één spel een OS opnieuw te installeren zonder dat andere spellen ergens last van hebben is misschien iets té. Maar als je CS vaak speelt zou je dat natuurlijk wel kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
fps_max 100 al gedaan in je console ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Laatst online: 16-09 14:14
Dat zet trueform nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
Berichtje van topicstarter:
SpeedAddict schreef op 11 januari 2003 @ 15:47:
[afbeelding]

Lijkt me niks te zwaar staan opzich.
Lijkt me nu trouwens wel dat die 71fps een soort van lock is. Hij komt nergens hoger, zelfs niet al kijk ik naar de grond. Maar dan nog, hij schommelt, en dat wil * SouLmaN niet
knarfyboy schreef op 11 January 2003 @ 22:03:
Dat zet trueform nog niet uit.
Goh , wel erg toevallig dat de standaard instelling van cs ook dat aantal fpsen is, en omdat ie net een reinstall heeft gedaan leek het me wel logisch. Reageer dan niet.... |:(

[ Voor 14% gewijzigd door SouLmaN op 12-01-2003 01:13 ]

Pagina: 1