Nieuwe stereo in auto, versterker nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:39
Ik heb voor mijn Xantia de volgende set aangeschaft:

Als headunit de JVC KD-LH7R radio/CD/MP3 speler:
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/kd-lh7r.jpg

Specs:

Uitgangsvermogen: 4 x 50 W
HS-II tuner
Multi-bits (24-bits resolutie) 1-bits DAC
Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
Geschikt voor MP3
cEQ
RDS
Lijnuitgangen (2 paar)
Multi-Colour LCD Display
DAB Basic Control II
Neerklappend front
Rotary Encoder Multi-Control
Ovale, draadloze afstandsbediening

Met de volgende speakers:

Pioneer 6"x9" 250W voor achterin
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/1011951954902ts-a6968_detailpage.jpg

Pioneer 150W componentenset voor voorin
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/carspeakers/pioneer/1011975954004ts-1784-ii_detailpage.jpg

Is het nodig om een versterker aan te schaffen?
En zo ja, welke is qua prijs-kwaliteit een goede keus?

[ Voor 4% gewijzigd door A-Tray op 08-01-2003 15:54 ]

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Met 4x50 watt kom je al een heel eind.
Ik zou ze er gewoon in zetten, en je dan pas afvragen of je wel een versterker nodig hebt.

als je wilt sjonnie'en dan heb je er wel 1 nodig.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 09:53

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

eerst eens kijken of het klinkt zonder...

bevalt het niet, dan kun je altijd nog meuk bijkopen

¯\_(ツ)_/¯

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Triple-D schreef op 08 januari 2003 @ 15:58:
Ik zou ze er gewoon in zetten, en je dan pas afvragen of je wel een versterker nodig hebt.

Wat is dat nou weer voor een onzin?

Wel eens (bijv.) 2 magnat XTC 1200's proberen aan te sluiten op je gewone radio? Dan krijg je er echt geen geluid uit....

En je hoort bij mij buiten minder als sjonnie's in een 12 jaar oude bak met een hema set, simpelweg omdat mijn auto beter geisoleerd is. Binnen klinkt het echter stukken beter :D

topicstarter: maat van me heeft vergelijkbare set op pioneer 4x45w mosfet autoradio, en dat klinkt heel aardig. Ik mis alleen de echt diepe bas bij hem, maar daar heb je IMHO toch een actieve sub voor nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 08-01-2003 16:04 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• A-Tray
Triple-D schreef op 08 januari 2003 @ 15:58:

Nope, geen sjonnie, wel graag goede kwaliteit!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Ik heb nog een Caliber CA660 6-kanaals versterker te koop, daarmee kun je al je speakers aansluiten die je hierboven hebt geplaatst en ook nog een subwoofer als je die er later bij wilt hebben.

(Ik heb ook nog een mooie baskist, bekleed met een zwart-met-hier-en-daar-een-wit-vezeltje stof, met een 15" Alpine Subwoofer erin. Helaas geen rooster, maar die kun je er zelf wel opzetten. Er zit een poort in. Het vermogen is 300W RMS, 800W piek. Doet het prima met bovenstaande Caliber versterker. Hij is wel vij breed, maar past door de schuine kant prima tegen de achterbank aan.)

Mail maar ff als je interesse hebt.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
A-Tray schreef op 08 januari 2003 @ 16:01:
[...]

Nope, geen sjonnie, wel graag goede kwaliteit!
Probeer het eerst zonder versterker; met 4x50watt max kom je opzich redelijk uit de voeten.

Je zult met een versterker merken dat de luidsprekers meer tot hun recht komen en hierdoor prettiger/lekkerder spelen. Kwestie van budget en prioriteiten.

Zelf mis ik in een auto met de beste set toch als eerste de diepe bas. En niet het relatief kleine verschil tussen een pioneer compo op hu of versterker.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Zoals iedereen zegt probeer het eerst eens, ik ken iemand met dezelfde headunit en toevallig ook dezelfde Pioneer speakers achterin en die klinken goed ook zonder versterker.

offtopic:
NotherlightX handelen doen we niet hier maar op bijv. Marktplaats.nl

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 19:34 ]

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 17:22

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik zou er wel een versterker bij kopen, en wel een 4 kanaals. Allereerst alle speakers aansturen en als je later besluit een sub te nemen, dan zou ik de achterste 6x9 speakers op de JVC aansluiten en de voorste compo op de versterker samen met een sub.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• A-Tray
De grote speakers zitten er nog niet in nu.

Maahaar: De tweeters en de woofers van de composet zijn op twee aparte kanalen aangesloten!
Ik kan nu gewoon met mijn fader alleen de tweeters of alleen de woofers laten horen.

Als ik die grote 6"x9" speakers ga inbouwen, moet ik dan niet de tweeters doorlussen op de extra pinnetjes op een van de woofers?

Klinken daarom mijn tweeters ook te hard, omdat er een filter in de woofers zit of zo?
Ik heb ook het andere topic hierover gelezen, maar ik kom er niet echt uit...

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:52
Triple-D schreef op 08 January 2003 @ 15:58:

Das echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, maar goed. Het wattage zegt namelijk heeel weinig. Voor de zoveelste keer, het gaat om het aantal ampere wat een versterker kan leveren.
Waarschijnlijk kan die versterker niet de stroom leveren die hij moet leveren voor die speakers die je wil gaan gebruiken. Het is dus waarschijnlijk verstandig om een aparte eindversterker te gaan gebruiken wil je nog lang genieten van het geluid van je speaker. Zoals je het nu gaat gebruiken zal je versterker in je radio waarschijnlijk heel snel gaan clippen omdat ie te licht is en daarvan gaan je speakers stuk. Je kan beter een versteker erinzetten die heel veel stroom kan leveren dan gaan je speakers minder snel stuk. Denk om de regel "Een versterker kan nooit teveel stroom leveren".
90% van de speakers die opgeblazen worden is dan ook het gevolg van een te lichte versterker

Greetz, Fishi

Verwijderd

op zich kun je het wel zo aansluiten en kan best goed werken totdat je het volume knopje hoger zet dan kan het fout gaan. de meeste radio's hebben een uitgangs spanning van 4volt (geloof ik) dus als jij het volume hoger zet heeft je speakers meer nodig en kan je radio dat dan niet aan kun je last krijgen van een weg fadende (wegtrekkende) beeld op je display. het is altijdt beter om een eindversterker te nemen zo word je head unit niet belast plus het feit dat je alle componenten mits je een goeie versterker hebt beter afstemmen naar de smaak die je zelf wilt.

• Jivecar
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 13:07:
op zich kun je het wel zo aansluiten en kan best goed werken totdat je het volume knopje hoger zet dan kan het fout gaan. de meeste radio's hebben een uitgangs spanning van 4volt (geloof ik) dus als jij het volume hoger zet heeft je speakers meer nodig en kan je radio dat dan niet aan kun je last krijgen van een weg fadende (wegtrekkende) beeld op je display. het is altijdt beter om een eindversterker te nemen zo word je head unit niet belast plus het feit dat je alle componenten mits je een goeie versterker hebt beter afstemmen naar de smaak die je zelf wilt.
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

de spanning van 4volt is de uitgangsspanning van hu naar versterker.....dus puur pre-out..........

Wegtrekkend beeld op display heeft puur te maken met de stroom en de kabels naar de radio...... die is dan te dun (of er gaat iig niet genoeg stroom doorheen)...... met een versterker hetzelfde verschijnsel op bv een display of klokje van de auto ??? Dan wordt de accu lekker leeggetrokken en kan niet alles met de dynamo worden gevoed >:) >:) >:)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:09
fisherman schreef op 09 January 2003 @ 12:41:
[...]

Das echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb, maar goed. Het wattage zegt namelijk heeel weinig. Voor de zoveelste keer, het gaat om het aantal ampere wat een versterker kan leveren.
Waarschijnlijk kan die versterker niet de stroom leveren die hij moet leveren voor die speakers die je wil gaan gebruiken. Het is dus waarschijnlijk verstandig om een aparte eindversterker te gaan gebruiken wil je nog lang genieten van het geluid van je speaker. Zoals je het nu gaat gebruiken zal je versterker in je radio waarschijnlijk heel snel gaan clippen omdat ie te licht is en daarvan gaan je speakers stuk. Je kan beter een versteker erinzetten die heel veel stroom kan leveren dan gaan je speakers minder snel stuk. Denk om de regel "Een versterker kan nooit teveel stroom leveren".
90% van de speakers die opgeblazen worden is dan ook het gevolg van een te lichte versterker

Greetz, Fishi
Wat lul jij nou dom man, vermogen zegt natuurlijk wel degelijk iets, als jij een versterker van 4x50 watt rms hebt, kan jij die speakers daar perfect mee aansturen ( voor een sub heb je wat zwaarders nodig maargoed)
En dat bij een dergelijk vermogen veel stroom loopt is vanzelfsprekend, maar begin nou niet dat het aantal watt's niks zegt.

Volgens mij kunnen mensen op got die vragen hebben beter naar forum als http://forum.showyoursound.nl gaan, daar krijg je in ieder geval meer bruikbare antwoorden, en niet van die bullshit postings tussendoor.

• fisherman
das dus helemaal niet waar, wattage zegt heel erg weinig, de piekstroom is waar het allemaal om gaat, maar goed.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

A-Tray schreef op 08 January 2003 @ 15:53:

Is het nodig om een versterker aan te schaffen?
En zo ja, welke is qua prijs-kwaliteit een goede keus?
Wat voor eisen stel je zelf aan je geluid? Lijkt me vrij belangrijk voor een goed advies. Zoals je het nu brengt lijkt het me niet nodig, pas als je subwoofers gaat toevoegen aan dat setje heb je een versterker nodig. Het spul dat je daar uitzoekt kan prima aangestuurd worden door je HU dus nodig is het niet.
Zodra je trouwens aan een versterker gaat denken dan zou ik ook een andere speakerset nemen, anders is het echt zonde van je geld. Maar goed, dan praat je opeens ook over minimaal 2x het budget dat je nu voorstelt.

de betaler vervuilt

• fisherman
Waar die piekstroom van afhankelijk is ligt trouwens weer aan de voeding, die moet zwaar zijn en dat is waar het dus allemaal om draait. Niet het vermogen in wattage

Verwijderd

Jivecar schreef op 09 januari 2003 @ 13:15:
[...]

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

de spanning van 4volt is de uitgangsspanning van hu naar versterker.....dus puur pre-out..........

Wegtrekkend beeld op display heeft puur te maken met de stroom en de kabels naar de radio...... die is dan te dun (of er gaat iig niet genoeg stroom doorheen)...... met een versterker hetzelfde verschijnsel op bv een display of klokje van de auto ??? Dan wordt de accu lekker leeggetrokken en kan niet alles met de dynamo worden gevoed >:) >:) >:)
het is wel grappig dat je het zelf zegt uitganspannings, heb je niet alleen op je pre-out maar ook op je andere kanalen voor als je geen versterken gebruikt dus ook 4volt ik kan het weten ik heb zelf vroeger meegedaan aan sound quality wedstrijden met mijn phoenix gold versterker e.d. heb ik heel wat tegenslag gehad. het wegtrekken van het beeld kan door dunnen draadjes komen maar als die dik genoeg zijn (wel goed verzekeren) en jij een totale vermogen hebt wat meer dan 4x50 is dan zul je merken dat je radio het niet trekt en alsnog wegtrekt.
wat betreft het leegtrekken van je accu altijdt ervoor zorgen dat je remote goed is aangesloten en als je bang bent dat hij als nog leeg zou lopen even een elco plaatsten ben je ervan af of je dynamo reviseren meer wikkelingen dus meer amperage. :7

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Eeeh, fourclicks... punten en komma's?

Ik zou eerst maar gewoon beginnen het zaakie goed in te bouwen. Speakers op een stevige basis monteren en op de juiste manier. De componentenset geef je 2 kanalen (links rechts) en en 6x9's twee kanalen. De componentenset wordt aangesloten per paar, dus woofer+ tweeter +eventueel filterkastje per kanaal. Tweeter en woofer worden dus door hetzelfde kanaal gevoed.

Later kan je altijd nog besluiten of je er een versterker tussen zet. Voor de frontset zal het niet een wereld van verschil zijn, behalve wat meer speelruimte qua vermogen. Voor de 6x9s zal de vooruitgang beter merkbaar zijn, de grote klappen komen strakker door. Totaal zal de 'rekbaarheid' van het geluid beter zijn door de stabiele basis van een externe versterker, die een mooi, clean signaal geeft aan de speakers.

4x50 watt RMS is daarvoor ruimschoots voldoende en m.i. zeker geen weggegooid geld voor de speakers die je hebt. Maar goed, ik zou eerst eens rustig beginnen met wat je nu hebt.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:09
fisherman schreef op 09 januari 2003 @ 13:31:
Waar die piekstroom van afhankelijk is ligt trouwens weer aan de voeding, die moet zwaar zijn en dat is waar het dus allemaal om draait. Niet het vermogen in wattage
Als je een versterker van een bepaald vermogen, dan gebruikt ie een bepaald aantal amperes, zo is mijn 5 kanaler afgezekerd met 2x 40 ampere. Maar het stroomverbruik hangt af van hoezwaar de versterker is ( het vermogen in watt's dus) een versterker van 2x50 watt zal meer stroom verbruiken dan een 2x25 watt.

• fisherman
Watt geeft alleen maar aan hoeveel DB een geleverd kan worden. Daarmee hangt de gevoeligheid van de speaker ook nog samen. hieronder een kleine weergave daarvan

Watts dB (geraltiveerd tot 1w)
1 0
2 3,01029996
5 6,9897
10 10
50 16,9897
100 20
200 23,0103
300 24,7712125
400 26,0205999
500 26,9897
600 27,7815125
700 28,4509804
800 29,0308999
900 29,5424251
1000 30

De kracht van de versterker wordt niet uitgedrukt in wattage, maar in ampere, wordt ook niet voor niets AMPlifire genoemd in het engels he.
Maar goed, een krachtige versterker kan je o.a. dus ook herkennen aan het gewicht, want dan zal er ook een zware voeding in zitten, die veel ampere stroom al kunnen leveren

Natuurlijk verbruikt de versterker zelf ook stroom, maar die moet zelf juist so min mogelijk stroom verbruiken, want dat gaat ten koste van de rest van de capaciteit van de voeding.

vergat er nog bij te zeggen dat de meeste speakers een gevoeligheid hebben van 90 DB bij 1 watt, dus die produceren bij 1 watt 90 DB

[ Voor 7% gewijzigd door fisherman op 09-01-2003 18:57 ]

• Jivecar
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 13:32:
[...]

het is wel grappig dat je het zelf zegt uitganspannings, heb je niet alleen op je pre-out maar ook op je andere kanalen voor als je geen versterken gebruikt dus ook 4volt ik kan het weten ik heb zelf vroeger meegedaan aan sound quality wedstrijden met mijn phoenix gold versterker e.d. heb ik heel wat tegenslag gehad. het wegtrekken van het beeld kan door dunnen draadjes komen maar als die dik genoeg zijn (wel goed verzekeren) en jij een totale vermogen hebt wat meer dan 4x50 is dan zul je merken dat je radio het niet trekt en alsnog wegtrekt.
wat betreft het leegtrekken van je accu altijdt ervoor zorgen dat je remote goed is aangesloten en als je bang bent dat hij als nog leeg zou lopen even een elco plaatsten ben je ervan af of je dynamo reviseren meer wikkelingen dus meer amperage. :7
Het heet toch een een 4volt pre-out...... moet je de speakeruitgangen maar eens meten, zul je meer dan 4volt trekken (laag amperage).

Dat gedeelte van de remote kabel kan ik echt niet volgen...... hier gaat echt heel weinig stroom overheen, en totaal onafhankelijk van het vermogen wat de versterker levert.

Hoef m'n dynamo echt niet te reviseren; auto is net 2 maanden oud 8)

p.s. ex dB drag deelnemer; hifi kennis zegt geen f*ck over SCAN/idBl/Biasca ervaring, ook daar doen sommige deelnemers het niet goed.

Verwijderd

Dat gedeelte van de remote kabel kan ik echt niet volgen...... hier gaat echt heel weinig stroom overheen, en totaal onafhankelijk van het vermogen wat de versterker levert.

p.s. ex dB drag deelnemer; hifi kennis zegt geen f*ck over SCAN/idBl/Biasca ervaring, ook daar doen sommige deelnemers het niet goed.[/quote]

Leuk voor je maar dan zou je dus ook moeten weten dat als je geen remote gebruikt dat je versterker het niet doet. mocht je het voor elkaar krijgen dat je versterker het wel doet om bv. een bruggetje te maken van plus naar remote op je versterker zweer ik je dat je accu binnen no time leeg is mister ex dB drag. 8)
mensen presteren tegenwoordig heel veel, ze doen maar wat vandaar deze uitleg.

Verwijderd

ging niet echt goed dat quoten

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

LoL : ik zie hier een fantastische discussie komen over het feit dat een versterker niet om de wattage gaat.
dit klopt.
het gaat namelijk om het wattage in combitatie met het omage. ik kan je een 2x 25 watt 4ohm versterker geven ( kost wel 8000 piek) die als jer maar genoeg aan hangt tot een 4000 watt per kanaal gaat dit komt omdat je dan je speakers paralel er aan gaat hangen waardoor iedere keer je weerstand (ohn) /2 gaat als de versterker tot 0.1 ohn stabiel is kun je er nogal wat uit krijgen
en jah hierbij kun je niet een kabel van je accu naar je versterker leggen.
hiermee moet je met jellowtop accus en powercaps.
maar dan ga je echt al over de top kwa geld en volume..

what?

• A-Tray
Okeeeeej....

Ik heb nog eens goed naar de speakers van mijn composet gekeken, en ik zie dat er maar bij 1 van de twee woofers "doorlus" pinnetjes zitten.
Moet ik dan allebei de tweeters op deze speaker aansluiten?
Is er dan 1 pin voor de linker en 1 pin voor de rechter tweeter?

Hoe meer ik lees, hoe meer ik er bewust van wordt hoe weinig ik hier over weet...

Maar goed, ik hoor het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door A-Tray op 10-01-2003 09:30 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 09:53

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

A-Tray schreef op 10 January 2003 @ 09:28:
Okeeeeej....

Ik heb nog eens goed naar de speakers van mijn composet gekeken, en ik zie dat er maar bij 1 van de twee woofers "doorlus" pinnetjes zitten.
Moet ik dan allebei de tweeters op deze speaker aansluiten?
Is er dan 1 pin voor de linker en 1 pin voor de rechter tweeter?

Hoe meer ik lees, hoe meer ik er bewust van wordt hoe weinig ik hier over weet...

Maar goed, ik hoor het wel.
nee...
dat lijkt me niet de bedoeling...

als je er niet uitkomt, ga je toch gewoon ff terug naar de winkel om uitleg vragen?

¯\_(ツ)_/¯

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waarschijnlijk moet je de woofer op de normale aansluiting min/plus aanlsluiten en vervolgens de tweeter (inclusief condensator, die haalt het 'laag' uit het geluid) op de min/plus van de woofer. Dat doe je met de andere woofer ook zo.

• fisherman
TeH_oNe schreef op 10 januari 2003 @ 09:00:
LoL : ik zie hier een fantastische discussie komen over het feit dat een versterker niet om de wattage gaat.
dit klopt.
het gaat namelijk om het wattage in combitatie met het omage. ik kan je een 2x 25 watt 4ohm versterker geven ( kost wel 8000 piek) die als jer maar genoeg aan hangt tot een 4000 watt per kanaal gaat dit komt omdat je dan je speakers paralel er aan gaat hangen waardoor iedere keer je weerstand (ohn) /2 gaat als de versterker tot 0.1 ohn stabiel is kun je er nogal wat uit krijgen
en jah hierbij kun je niet een kabel van je accu naar je versterker leggen.
hiermee moet je met jellowtop accus en powercaps.
maar dan ga je echt al over de top kwa geld en volume..
eindelijk iemand die het helemaal begrepen heeft :). Hoe zwaarder de voeding, hoe stabieler een versterker is bij lage ohmages. Een Mark Levinson no 333 bijvoorbeeld blijft stabiel bij ohmages onder de 1 ohm. En dat icm met lots of amperes, maar daar betaal je dan ook dik voor :).

• Jivecar
fisherman schreef op 10 januari 2003 @ 16:33:
[...]

eindelijk iemand die het helemaal begrepen heeft :). Hoe zwaarder de voeding, hoe stabieler een versterker is bij lage ohmages. Een Mark Levinson no 333 bijvoorbeeld blijft stabiel bij ohmages onder de 1 ohm. En dat icm met lots of amperes, maar daar betaal je dan ook dik voor :).
offtopic:
in de car audio branche is een versterker die stabiel draait op 0,5 of 1 ohm wel te vinden; meer dan in de home-hifi branche........ wellicht dat het in de auto meer nut heeft???

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het is makkelijker. Een amp en daar meerdere subs mee aansturen. Scheelt -tig amps inbouwen.

• Jivecar
Wekkel schreef op 10 January 2003 @ 21:40:
Het is makkelijker. Een amp en daar meerdere subs mee aansturen. Scheelt -tig amps inbouwen.
Dat snapt een kind van 5 ook nog wel....... maar dat kan thuis dan toch ook net zo goed ????? Ik zie niet waarom ik in een auto 24 subs moet hebben en thuis maar 1.......

Verwijderd

dream on 4x50 watt lollllllllll dit is het zogenaamde verpakkingsvermogen van een japans ;) produkt .
wil je echt iets knaps hebben ga dan voor een redelijk versterkertje ( het liefst amerikaans) .
en wil je de lage tonen hebben die je zoekt overweeg dan de aanschaf van een 10 inch subje in je trunk.
vervolgens koppel je de achterspeakers aan je radio de voor set op de versterker filter het spul op ongeveer 150 h. en laat je subje alles weergeven wat lager is ;)

Verwijderd

ps ondergetekende is in het bezit van een becker mexico pro md met 6 cd wisselaar 2 x american graffity amps (zapco) een cd technologie drieweg compo en een 12 inch sub van rockfort fosgate ;) and remember less is more :D:D:D :P

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:29
Hmmm, Zapco. Dat zijn de echte... :P

(en mensen zonder geld nu waarschijnlijk... ;) )

• Jivecar
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 19:03:
dream on 4x50 watt lollllllllll dit is het zogenaamde verpakkingsvermogen van een japans ;) produkt .
wil je echt iets knaps hebben ga dan voor een redelijk versterkertje ( het liefst amerikaans) .
en wil je de lage tonen hebben die je zoekt overweeg dan de aanschaf van een 10 inch subje in je trunk.
vervolgens koppel je de achterspeakers aan je radio de voor set op de versterker filter het spul op ongeveer 150 h. en laat je subje alles weergeven wat lager is ;)
Heb je een slecht gat tussen je sub en je speakers :'(

Zelf staan mij voor en achter speakers op 80 hz high pass. en de sub op 80 hz low pass. Werkt goed, gewone speakers zijn nu beter belastbaar met meer vermogen en laag hoeven die arme 13/16 cm's niet weer te geven.......

• fisherman
Verwijderd schreef op 11 januari 2003 @ 19:08:
ps ondergetekende is in het bezit van een becker mexico pro md met 6 cd wisselaar 2 x american graffity amps (zapco) een cd technologie drieweg compo en een 12 inch sub van rockfort fosgate ;) and remember less is more :D:D:D :P
Becker roeleert zeker, weet niet welk type we in de auto hebben. Als ik er een moet hebben kan ik er goedkoop aankomen me achterneef bouwt die namelijk in in bussen :). Becker is overigens een product van Harman International ( o.a. JBL, Infinity, Lexicon, Harman Kardon)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-12 00:00

Kirpeknots

Wazzup!

En de satnav-autoradio combo van Becker wordt tegenwoordig ook onder de Sony en JVC vlag verkocht (licht gemodificeerd)

Verwijderd

okee ik heb nu een hele hoop onzin gelezen in de reacties. Hier dan een uitleg waar je hopelijk wat aan hebt. Als er op de versterker staat, 700WATT, zegt dat niks. het gaat om het rendement dat eruit komt, zo kan een versterker die minder vermogen levert toch een beter geluid op een hoger volume geven, doordat het rendement beter is. Als jij dit boxensetje op je radio aansluit, zal het leuk klinken, je zal alleen bepaalde tonen missen, omdat de versterker van de radio niet in staat is deze goed weer te geven (vooral tonen onder de 250 hz). het zal netjes klinken, alleen krijg je al vervorming als je het volume ook maar een klein beetje opendraait. Ik raad je zeker aan een goede versterker der tussen te zetten, niet om de boem boem johnie uit te hangen, maar om op een iets hoger volume toch nog netjes geluid te horen te krijgen.

Tweeters kan je op hetzelfde kanaal hangen als de 2 boxen die je voorin hebt hangen, maar gooi der wel een filtertje tussen, zodat ie de juiste tonen doorkrijgt, en het geluid ietsjes gedempt wordt, zodat je hoge tonen niet gaan overheersen, en het geluid niet "schel" zal worden.

succes met inbouwen en afstellen.
Pagina: 1