PS3 distributed computing? waarvoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Vooraf:
ik weet dat deze topic erg flame gevoelig is omdat het over 1 console gaat.
please blijf ontopic.

Ik lees al een tijdje dat de PS3 met zn nieuwe CPU aan distributed computing kan doen.
nu vraag ik me dus af, waarvoor?
word je spel dan mooier ofzo als je een 2e PS3 aansluit?
krijg je dan na een paar jaar gesprekken als:
"ja ik heb een Xbox 23"
"So what ik heb een Nintendo Sphere"
"ach wat.. ik heb lekker 20 PS3's aan elkaar"

oops dat hete clustering :D
:?

ik kan ff het nut hiervan niet zien, en hoe hard ik het ook probeer, ik kan niks verzinnen wat hier baat bij heeft. ok een Dnet koe.. maar om die nou op een console te draaien :/

[ Voor 11% gewijzigd door LordMithril op 08-01-2003 16:08 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Dat zou nog niet eens zo gek zijn om op je PS3 cluster een koetje te laten grazen }) (Ik verwacht loeiend goede resultaten }:O )

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij haal je de begrippen "distributed computing" en "clustering" door elkaar.

Expanding the inexpandable

• LordMithril
Expander schreef op 08 januari 2003 @ 16:07:
Volgens mij haal je de begrippen "distributed computing" en "clustering" door elkaar.
ja idd nu je t zegt :D

maar dan blijft de vraag nog.. waarvoor heb je dat op een console nodig?

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Expander schreef op 08 januari 2003 @ 16:07:
Leg jij dan even het verschil uit :?
Ik weet het nl ook niet :)

Er gingen geruchten dat er wel zoiets met de PS3 zouden gebeuren nl
Dat 2 PS3's beter waren dan 2 (duh >:)) maar dat je ze ook samen kon laten werken oid

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Niemand weet het, Sony wil er nog niks over bekend maken. Wat zou kunnen zijn de volgende zaken :

- Sony maakt meer dan alleen PS3's. Stel je voor dat jij een PS3 hebt en je ouders een nieuwe digitale TV gaan kopen. Als ze een Sony kopen wordt een deel van de niet gebruikte processorkracht van de TV gebruikt om de "game experience" van de PS3 te verhogen (als je ze op elkaar aansluit) . Hiermee bereiken ze meer cross-sale, waarom zou je een JVC kopen (uitgaande van zelfde kwaliteit en prijs) als je die niks toevoegd aan je console en de Sony wel.

- Stel dat je buurjongen ook een PS3 heeft. Hij gebruikt hem niet zoveel. Je legt een firewire kabel door de muur en opeens is jouw PS3 1.4x zo snel als hij hem niet gebruikt (en vica versa)

- Daarnaast zal de PS3 waarschijnlijk een soort Home entertainmentkit worden, welke ook kan opnemen, afspelen, muziek kopen via internet, etc...als ik aan het opnemen en downloaden bent en ik wil ook nog een game spelen op mijn PS3 kan het practisch zijn als je wat extra power aan het beestje kunt geven.

Probeer is natuurlijk hetzelfde als met pc's. Ontwikkelaars zullenzich altijd moeten inhouden en rekening houden met de mensen die geen ps3's aan elkaar hebben gekoppeld. Voordeel lijkt mij dus vrij klein.

Verwijderd

/TheDuke\ schreef op 08 January 2003 @ 16:10:
Niemand weet het, Sony wil er nog niks over bekend maken. Wat zou kunnen zijn de volgende zaken :

- Sony maakt meer dan alleen PS3's. Stel je voor dat jij een PS3 hebt en je ouders een nieuwe digitale TV gaan kopen. Als ze een Sony kopen wordt een deel van de niet gebruikte processorkracht van de TV gebruikt om de "game experience" van de PS3 te verhogen (als je ze op elkaar aansluit) . Hiermee bereiken ze meer cross-sale, waarom zou je een JVC kopen (uitgaande van zelfde kwaliteit en prijs) als je die niks toevoegd aan je console en de Sony wel.

- Stel dat je buurjongen ook een PS3 heeft. Hij gebruikt hem niet zoveel. Je legt een firewire kabel door de muur en opeens is jouw PS3 1.4x zo snel als hij hem niet gebruikt (en vica versa)

- Daarnaast zal de PS3 waarschijnlijk een soort Home entertainmentkit worden, welke ook kan opnemen, afspelen, muziek kopen via internet, etc...als ik aan het opnemen en downloaden bent en ik wil ook nog een game spelen op mijn PS3 kan het practisch zijn als je wat extra power aan het beestje kunt geven.

Probeer is natuurlijk hetzelfde als met pc's. Ontwikkelaars zullenzich altijd moeten inhouden en rekening houden met de mensen die geen ps3's aan elkaar hebben gekoppeld. Voordeel lijkt mij dus vrij klein.
Het brengt zelfs alle nadelen van de PC (kutapparaten :( :+) naar de consolemarkt dus het lijkt me niks. Misschien dat ze dit nu roepen om weer een exportverbod te krijgen omdat Irak dan 40 PS3's aan elkaar kan koppelen om raketten te besturen ;)

• LordMithril
wat ik idd al had bedacht is dat je games idd mooier worden.. maar dan zouden de makers game schaalbaar moeten maken.. maar dan krijg je weer andere vreemde dingen..
jij hebt em op een lekkere breedband kabel zitten, en gebruikt dus ook power van PS3's uit jou buurt..
als iemand dan ineens gaat spelen, mis je die power en meer want zijn PS3 wil ook andere erbij.. gaat je game dan ineens stotteren ofzo? of kan je ineens minder ver kijken?

ik zie gewoon het voordeel er niet in..

[ Voor 3% gewijzigd door LordMithril op 08-01-2003 16:17 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Als we eenmaal in 2005 aan zijn gekomen zal je zien dat we een normale console in handen hebben :7

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-01 19:33
Volgens mij was het niet bedoeling dat je zelf meerdere PS3's kocht, maar dat het via een netwerk gedaan werd wereldwijd. :)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Dit idee van Sony lijkt mij niet erg handig. De game-developers moeten dan spellen gaan maken die goed draaien op een enkele PS3, maar omdat er een mogelijkheid is dat een PS3 meer power uit een TV of een andere PS3 moet het spel ook met meer om kunnen gaan. Dus dan krijg je het effect wat er ook met pc-spellen is. Het moet draaien op een minimaal systeem, maar heb je een betere pc dan ziet het er mooier uit.

Met distributed computing maak je volgens mij geen kans met consoles. Leuk dat de mogelijkhied er is, en dat het technisch kan maar voor een console? Zorg er gewoon voor dat een spel geoptimaliseerd is voor 1 systeem, dan pers je de meeste kracht uit dat systeem, zoals bij consoles nu (meestal) het geval is.

What a fine day for Science! | Specs

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
De tijd zal het leren. Oftewel : we zien wel als het klaar is.

Ik denk echter niet dat het knudde wordt aangezien sony daar te professioneel voor is. Dacht je nou echt dat ze een kutapparaat gingen maken?

TMAXTINT

Verwijderd

Das toch net zoiets als ze gebruiken als bij Seti@home? Dat je overige cpu kracht wordt gebruikt voor 'goede' doelen :?.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 17:19 ]

Verwijderd

Was 't niet de 'Cell' die ze voor de PS3 gingen gebruiken ?

En hield dat niet gewoon in dat dat een chip was waar je er makkelijk meer van aan elkaar kan knopen,
zodat je in 1 PS3 gewoon een stuk of 32 van die "Cell" 's zet die tezamen de rekencapaciteit van de PS3 leveren ?
(en parallel naast elkaar kunnen draaien)

Dus eigenlijk hetzelfde als een dual-processor pc'tje ...

dacht ik.

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik doe het af als alle andere mooie woorden die ik al heb gehoord voor de introductie van de SNES, MegaCD, 32X, Saturn, N64, Playstation, GameCube, XBox, Playstation2...

Vergelijk maar eens screenshots die werden vrijgegeven van "Project Reality" in het begin van de ontwikkeling, en het uiteindelijke resultaat (N64). Consolefabrikanten hebben altijd veel grote beloftes. Net als wat hierboven al werd gezegd, in 2005 heb je gewoon weer een normale console in handen. (gelukkig) :)

[ Voor 3% gewijzigd door RedTop op 09-01-2003 13:38 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
/TheDuke\ schreef op 08 januari 2003 @ 16:10:

Leuk is dat. Kun je je favorite spel niet spelen omdat je buurman dat al aan het doen is. Of: eerst even de buren bellen aangezien die nu m'n PS3 gebruiken.
Dat zou nog wel handig kunnen zijn, aangezien het bij een TV staat heeft het dan nog wel voordeel vergeleken een PC, aangezien de meeste PCs geen TV op kunnen nemen ;)
RedTop schreef op 09 January 2003 @ 13:38:
Net als wat hierboven al werd gezegd, in 2005 heb je gewoon weer een normale console in handen. (gelukkig) :)
Daar gok ik dat je nog wel behoorlijk gelijk in zult hebben ja ;)
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 17:19:
Das toch net zoiets als ze gebruiken als bij Seti@home? Dat je overige cpu kracht wordt gebruikt voor 'goede' doelen :?.
klik. Distributed houd dus in dat je met meerdere apparaten 1 iets groters hebt, wat gok ik geen Seti@home klone zal zijn voor de PS3, maar meer zoiets wat TheDuke schreef.

Overigens kopen dus veel mensen een console omdat je maar het schijfje erin hoeft te doen en hij doet het, en geen gezeur meer met te zwakke hardware oid. Dus dat je een betere performance zult krijgen door PS3s te koppelen lijkt me niet slim, wat ze zelf ook vast wel zullen weten.

🌞🍃

Verwijderd

het is veels te vroeg om dit topic te open het is puur speculatie en kan dus nergens toe leiden...

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Complete wetenschappelijke theorieën worden geboren uit speculatie (het zou kunnen zijn dat...).

Prima onderwerp imo. :)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Dan hoef je geen Mem kaart te kopen, je saved gewoon bij de buurman.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• LordMithril
udenjpg schreef op 10 januari 2003 @ 12:16:
Dan hoef je geen Mem kaart te kopen, je saved gewoon bij de buurman.
ja lekker dan gaat je buurman op vakantie en zet hij zn ps3 niet aan.. weg savegames :P

@Lingod..
ik vraag me dit dus af omdat alle playstation-fanboys er al over krijsen maar niemand weet wat het eigenlijk gaat doen.

[ Voor 21% gewijzigd door LordMithril op 10-01-2003 12:23 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52

Wom

Het word dan onmogelijk voor speldevelopers om dan voor de PS3 te gaan ontwikkelen lijkt me. Want hoe moet je nou inschatten of een PS2 je gemaakte game aankan ? Daar schuilt in mijn ogen juist de kracht van een console in, de vastgestelde technische grenzen.

Maargoed, Sony zal er vast langer als mij over nagedacht hebben, dus het zal wel een zinnige reden hebben :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

Dr C

met C en CK

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Harmsen
  • Nu online
AudiRS4 schreef op 10 januari 2003 @ 17:23:
Het word dan onmogelijk voor speldevelopers om dan voor de PS3 te gaan ontwikkelen lijkt me. Want hoe moet je nou inschatten of een PS2 je gemaakte game aankan ? Daar schuilt in mijn ogen juist de kracht van een console in, de vastgestelde technische grenzen.

Maargoed, Sony zal er vast langer als mij over nagedacht hebben, dus het zal wel een zinnige reden hebben :)
Hier heb je helemaal gelijk in, straks krijg je een ps3 spel met "systeemeisen"

Grand Theft Auto V
Requirements :
3 or more (5 Recommended) "cell" chips in your house (A PS3 has one) :X
[..]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-01 15:37

FastBunny

Give it the Works !

Huntor schreef op 09 February 2003 @ 11:37:
[...]

Hier heb je helemaal gelijk in, straks krijg je een ps3 spel met "systeemeisen"

Grand Theft Auto V
Requirements :
3 or more (5 Recommended) "cell" chips in your house (A PS3 has one) :X
[..]
Requirements 5 PS3 systems to play One copy of this game :+

Mag het niet hopen trouwens :X :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 15:58

Tim Schuhmacher

abasios

nog een mogelijkheid:
Je koopt een ps3, voor online gamen heb je de keuze uit 2 abbo's. Een dure en een goedkopere. Bij de goedkopere geef je sony toestemming om jouw ps3 te gebruiken voor rekenkracht.

• Harmsen
  • Nu online
Tim Schuhmacher schreef op 09 February 2003 @ 12:10:
nog een mogelijkheid:
Je koopt een ps3, voor online gamen heb je de keuze uit 2 abbo's. Een dure en een goedkopere. Bij de goedkopere geef je sony toestemming om jouw ps3 te gebruiken voor rekenkracht.
Ja leuk, heb je eindelijk genoeg cell procesoren om Grand Theft Auto V te spelen, zuipt Sony alles weer weg :(

Ik ben nog niet overtuigd dat het een groot voordeel is in een console.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Signature?

Verwijderd

yeah right, |:( |:( |:(

weer zo'n iemand die aant prutsen gaat met photoshop om vervolgens te roepen dat het de nieuwe ps3 is ofzo. (net als met de se t69)

een leuk idee voor de ps3 zou mischien wel zijn om deze zodanig van vorm te maken dat hij makkelijk tussen je eventuele andere sony componenten zou passen.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-01 15:39
das gewoon een broodrooster met een kleinere gleuf

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01 19:18
uhm, meerdere PS3's aan elkaar is clustering.
Sony heeft het over Distributed computing..
dat zijn programmas die enorm veel rekekracht nodig hebben, en daarom over duizenden systemen over de wereld niet gebruikte processorkracht eten.

ik kan me iets voorstellen dat je per crunch een punt krijgt van sony (voor het gebruiken van jouw niet gebruikte cpu cycles) en dat je die kan gebruiken voor gratis multiplayer abbo's of korting op games

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1