Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een nieuwe kast gekocht omdat mn pc elke keer kortsluiting maakte met de kast ergens zodra de kast bewoog. Dit is nu verholpen maar toen ik mn mobo uit de oude kast haalde zag ik dat er 2 condensatoren boven het agp slot waren aan het oxideren ofzo iets. Er kwam in ieder geval oranje spul uit zag er niet goed uit. Weet iemand of die gevaarlijk is voor mobo en of het te maken heeft met die kortsluiting die ik elke keer had...

ik heb een MSI K7T Turbo

hieronder staat zn broertje maar lijkt er precies op het zijn de 2 boven agp slot

Afbeeldingslocatie: http://www.msicomputer.com/product/mb_image/K7T_TurboLimited2_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lekkende Condensatoren dus, ja dat is ongezond. Het spul is licht toxisch en het moederbord wordt er op den duur instabieler van (condensatoren zijn de zgn. stroomopslagplaatsen die fluctuaties in de stroom moeten voorkomen). Zie Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ. Daar staat ook het een en ander over MSI K7T en ook een linkje naar een topic over reparatie van condensatoren (zie Abit KA7) :)

De Omega Search wil ook wel aardig wat resultaten opleveren wanneer je zoekt naar "lekkende condensatoren" of "condensatoren vervangen" B)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 08-01-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon effe naar de electronica boer in de buurt gaan condensator meenemen vragen of ze die hebben. En thuis weer erop solderen zo heb ik ook een mobo kunnen redden van de dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan oorzaak zijn vna je kortsluiting die je had.. ga naar elektroboer en koop 2 nieuwe van zelfde type en probeer die eraan te solderen...

maak ook goed dat elektrolyt schoon wat uit je lekkende conensatoren is gekomen aangezien het na een tijdje je mobo lagen zal wegbijten...