[JS]een JS include op basis van een php bestand

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
Ik wil een aantal dingen aanbieden op andere site's. Om het even eenvoudig te houden nemen we bijvoorbeeld aan een INline gastenboek, wat dus oevral in het document kan worden ingevoegd.

Het meest eenvoudige voor de gebruiker zou het includen van een js bestand zijn. Van de url kan ik dan gewoon linken naar een php-bestand.

Het probleem wat ik echter heb is dat ik dan volledig correcte js code zou moeten echoën, dus allemaal met document.write, en alles escapen enzovoorts.

Dat is niet echt lekker proggen, mijn vraag is daarom, kan het ook anders?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

waarom vind je 'correct coden' niet 'lekker proggen'? het is gewoon programmeren, en als je programmeert moet je je eenmaal aan een aantal regels houden..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• djluc
Nee dat bedoel ik niet: de PHP code zou dan ipv html js moeten gaan schrijven, dan moet ik dus ook alles gaan escapen enz.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Kun je ze niet gewoon een iframe naar een bepaalde URL laten neerzetten?

• djluc
Dat had ik idd ook bedacht maar is niet echt zo netjes vind ik, ook kan het de lay-out van die site weer verpesten enzovoorts, das niets vind ik.

Als ik trouwens het met zo'n js zou gaan doen zou ik natuurlijk ook ipv echo steeds $txt .= "de toevoeging"; kunnen doen en dan daarna in één keer die string escapen. Vind het nog steeds geen mooie manier maar het zal wel werken.

offtopic:
Bosmonster, ben je nog een keer bij dat topic van mij over statistieken geweest in/14?

• djluc
Is het niet mogelijk om in een js/include hetvolgende te zetten:
code:
1
2
3
</script>
De info die ik wil tonen
<script>

Lijkt mij niet echt logisch, maar zou dit mogen volgens de regeltjes?
Pagina: 1