Windows XP Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Weet niet of dit het juiste forum is zo niet, verschuif hem dan maar naar het juiste forum.

Na een zoek toch op GOt en Google kom ik er nog steeds niet uit het volgende probleem.

Specs systeem

Windows XP Professional SP1
Abit KT7A-RAID met nieuwste bios
AMD Athlon 1333
640 MB SDRAM 133
Gforce 4 TI4200
Soundblaster 128 PCI
3Com 10/100 Netwerkkaart

Op de raid controller is het volgende aan gesloten

IDE1 van de Riad Controller zit een Maxtor 40 GB 7200rpm
IDE2 van de Raid Controller zit een Maxtor 40 GB 5400rpm

Op de standaad IDE poort zitten de volgende apparaten

Primary
Plextor 40x12x40 (Master)
HP Colorado 5 GB tape drive (slave)

Secondary
Lite-On 16x DVD-rom (Master)
Iomega Zip 100 (Slave)

De 40GB 7200 Rpm is de opstart schijf en heb ik er gisteren ingezet.
Windows XP Pro is dus helemaal schoon geinstalleerd.
Het systeem draait goed op het volgende na
Ik heb een logitech MX300 Dual Optical Mouse via USB aangesloten.
Als ik met de computer bezig ben bijvoorbeeld IE explorer open dan gaat de muis onwijs stotteren, dit gebeurt ook wanneer er enkel en alleen IE ope staat.
Voor zover ik heb kunnen traceren gaat de muis onwijs stotteren als er iets gelezen of geschreven wordt op die nieuwe Harddisk.

Windows heb ik reeds weer een keer opnieuw geinstalleerd, tevens heb ik de nieuste via4in1 drivers geinstalleerd (4.45) en de nieuwste Detenator Drivers voor de Gforce echter brengt dit geen enkele verbetering en blijft het probleem zich voor doen. Ook heb ik de drivers voor de muis geinstalleerd maar ook dit mocht niet baten. Indexing service van Windows heb ik er ook vanaf gegooid omdat dit het systeem alleen maar vertraagt en een boel geheugen gebruikt.
Dit probleem heb ik nooit eerder gehad en liep het altijd wel soepel.
Het is gekomen sinds de vervanging van de eerste 5400rpm schijf voor de versie van 7200 rpm.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen

Verwijderd

Zitten mischien de muis en netwerkkaart op dezelfde IRQ??

Verwijderd

DMA aanzetten in xp, in het apparaatbeheer ff alle schijven DMA aanzetten

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 15:42 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Misschien klinkt het heel dom van me maar probeer eens een blauw muismatje o.i.d. Misschien kan je optical de ongergrond gewoon niet aan en verbeeld je je het maar dat het aan je hardware in je computer of je software ligt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Hij heeft er alleen last van wanneer de proc veel te doen heeft en zoniet dan heeft ie de muis onder controle zeg maar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 15:47:
Hij heeft er alleen last van wanneer de proc veel te doen heeft en zoniet dan heeft ie de muis onder controle zeg maar
heb je DMA nou al aangezet op alle schrijven, het is namelijk een bug van windows xp dat ie wel eens vergeet alle schijve dma te geven

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 19:54
Ik had een zelfde probleem met mijn winamp, die ging ook stotteren.
Ik had m'n hd (één) op een highpoint raid controller aangesloten, zodat ik meer plek had voor m'n cd-roms op m'n 1e en 2e ide poort.
De oplossing voor mij waren nieuwe drivers voor m'n highpoint controller. Dat regel je bij apparaatbeheer.

Daar moet je dan het stuurprogramma voor de controller opnieuw installeren. Kies hierbij zelf de drivers, laat windows dat niet doen. Daarmee zou je probleem opgelost kunnen zijn!

url voor de drivers: http://www.tweakers.net/meuktracker/2777

[ Voor 15% gewijzigd door born2tweak op 08-01-2003 16:03 ]

• Capa
  • Laatst online: 26-08 09:34
op welke manier gebruik je de raid?
2 als 1
of 1 als back-up?

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik heb voor de harddisken DMA aangezet binnen Windows XP
Ik maak geen gebruik van de RAID functie, de raid controller wordt dus gewoon gebruikt als extra IDE controller.
Vanavond zal ik ff nieuwe drivers voor die RAID controller installeren, ben benieuwd of dat gaat helpen.

Heb even gekeken of de muis (usb) niet op hetzelfde IRQ zit als de netwerkkaart en dit is niet het geval.
Blijf a.u.b je tips of opmerkingen plaatsen

• born2tweak
ik gebruik de raid functie ook niet, maar het heeft mij wel degelijk geholpen! Laten we hopen dat dat jou ook helpt! :) succes!

• Capa
  • Laatst online: 26-08 09:34
ik weet niet of het uitmaakt, maar ik heb geleerd dat je bij raid het beste 2 identieke schijfen kan hebben als je ze als 1 gebruikt. omdat er bij jou snelheidsverschil in zit dacht ik misschien kan dat het zijn, omdat de 1 sneller is dan de ander

• born2tweak
Dit maakt bij brombeer niet uit, aangezien hij de raid-functie niet gebruikt. Mocht dat wel het geval zijn, dan heb je gelijk en zou de configuratie op effectief 5400 rpm werken.
Pagina: 1