Situatie:
Ik heb hier een systeem staan, een Pentium I 200 met hierop Linux geinstalleerd.
Hier even wat eigenschappen van die bak die overigens als router fungeerd voor een ADSL verbinding (XS4all):
Intel Pentium I 200 Mhz
64 MD EDO RAM
1.2 GB Harddisk
Kernel 2.4.19 (van www.kernel.org)
gcc version 2.95.2
freeswan-1.99
Probleem:
Ik wilde van dit systeem een FreeS/WAN server maken waarmee een paar bekenden op mijn netwerk konden inloggen. Dus na wat uitzoek actie's en ook een topic hier op GoT heb ik eens wat documentatie gelezen. Nadat ik dit gedaan had heb ik alle benodigde sources gedownload. Namelijk, de volgende:
freeswan-1.99.tar.gz
x509patch-0.9.18-freeswan-1.99.tar.gz
gmp-4.1.2.tar.gz
Na eerst alles uitgepakt te hebben heb ik eerst de x509 patch over de FreeS/WAN source gegooid wat allemaal vlekkeloos verliep.
Toen kwam ik bij het commando
wat foutmeldingen tegen. Na wat ge-google bleek het dat gmp geinstalleerd moest zijn wat niet zo was. Dus ik de nieuwste versie van gmp gedownload en geinstalleerd.
Ook heb ik een symbolic link gemaakt naar mijn kernel source aangezien die daar een aantal files vandaan wilde halen.
Nu kreeg ik alleen bij het opnieuw bij het geven van het commando
een error waar ik nog steeds de oplossing niet voor weet.
Ik zal hieronder de error weergeven:
Nu heb ik uiteraard weer op google gezocht en hier op GoT. Hier was wel wat over te vinden. Zoals het volgende hier te vinden: http://lists.freeswan.org...2002-November/015909.html
Echter staat tcpdump geinstalleerd. En die maakt ook gebruik van libpcap volgens bovenstaande link.
Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit oplos?
Er staat bij die link wel iets maar daar begrijp ik niet echt veel van.
Ik heb hier een systeem staan, een Pentium I 200 met hierop Linux geinstalleerd.
Hier even wat eigenschappen van die bak die overigens als router fungeerd voor een ADSL verbinding (XS4all):
Intel Pentium I 200 Mhz
64 MD EDO RAM
1.2 GB Harddisk
Kernel 2.4.19 (van www.kernel.org)
gcc version 2.95.2
freeswan-1.99
Probleem:
Ik wilde van dit systeem een FreeS/WAN server maken waarmee een paar bekenden op mijn netwerk konden inloggen. Dus na wat uitzoek actie's en ook een topic hier op GoT heb ik eens wat documentatie gelezen. Nadat ik dit gedaan had heb ik alle benodigde sources gedownload. Namelijk, de volgende:
freeswan-1.99.tar.gz
x509patch-0.9.18-freeswan-1.99.tar.gz
gmp-4.1.2.tar.gz
Na eerst alles uitgepakt te hebben heb ik eerst de x509 patch over de FreeS/WAN source gegooid wat allemaal vlekkeloos verliep.
Toen kwam ik bij het commando
code:
1
| make programs |
wat foutmeldingen tegen. Na wat ge-google bleek het dat gmp geinstalleerd moest zijn wat niet zo was. Dus ik de nieuwste versie van gmp gedownload en geinstalleerd.
Ook heb ik een symbolic link gemaakt naar mijn kernel source aangezien die daar een aantal files vandaan wilde halen.
Nu kreeg ik alleen bij het opnieuw bij het geven van het commando
code:
1
| make programs |
een error waar ik nog steeds de oplossing niet voor weet.
Ik zal hieronder de error weergeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| uml_netjig.c:799: warning: assignment makes pointer from integer without a cast uml_netjig.c:815: warning: assignment makes pointer from integer without a cast cc -g -Wall -I/usr/include/pcap -DARP_PROCESS -o uml_netjig uml_netjig.o -lpca p uml_netjig.o: In function `main': /root/freeswan-1.99/testing/utils/uml_netjig/uml_netjig.c:744: the use of `tempn am' is dangerous, better use `mkstemp' /root/freeswan-1.99/testing/utils/uml_netjig/uml_netjig.c:799: undefined referen ce to `pcap_open_dead' /root/freeswan-1.99/testing/utils/uml_netjig/uml_netjig.c:815: undefined referen ce to `pcap_open_dead' collect2: ld returned 1 exit status make[3]: *** [uml_netjig] Error 1 make[3]: Leaving directory `/root/freeswan-1.99/testing/utils/uml_netjig' make[3]: Entering directory `/root/freeswan-1.99/testing/utils/ikeping' cc -I../../../lib -I../../.. -DDEBUG -g -Wall -W -Wmissing-prototypes -Wpoint er-arith -Wbad-function-cast -Wcast-qual -Wmissing-declarations -Wwrite-strings -Wstrict-prototypes -Werror -c ikeping.c cc -o ikeping ikeping.o ../../../lib/libfreeswan.a make[3]: Leaving directory `/root/freeswan-1.99/testing/utils/ikeping' make[2]: Leaving directory `/root/freeswan-1.99/testing/utils' make[1]: Leaving directory `/root/freeswan-1.99/testing' |
Nu heb ik uiteraard weer op google gezocht en hier op GoT. Hier was wel wat over te vinden. Zoals het volgende hier te vinden: http://lists.freeswan.org...2002-November/015909.html
Echter staat tcpdump geinstalleerd. En die maakt ook gebruik van libpcap volgens bovenstaande link.
Heeft iemand hier enig idee hoe ik dit oplos?
Er staat bij die link wel iets maar daar begrijp ik niet echt veel van.