Ervaringen met de onderstaande configuratie:

Pagina: 1
Acties:

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
-AMD Thunderbird 800 Mhz
-Asus A7V
-256 Mb SDRAM
-Maxtor 30 Gb 7200 rpw, 2 Mb cache
-Asus V7700 Pure
-Sblive! VE

in combinatie met Windows ME NL?

Zijn er hier goede ervaringen mee? Want mijn pc die loopt constant vast met W98 SE. Ook "ontwaakt" ie niet meer als ie overgaat naar een screensaver. Welke Tweaker heeft er een oplossing of advies voor????

Bedankt!!!!!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Wat voor voeding heb je? Misschien ligt het daaraan en wat voor kast? Dit spul kan best warm worden en dan reageerd alles verkeerd.

• ck2000nl
Ik heb een 300 Watt voeding van Norrod. Temperatuur is wel ok, heb fans voor inblazen koele lucht en uitblazen warme lucht.
CPU wordt 45 C
MB wordt 30 C
V7700 wordt 39 C

Ik heb het gevoel dat het aan de harddisk ligt, maar Norrod heeft de pc getest en die zij dat ik de voeding kabels anders moest aansluiten, maar na de wijziging van hun heb ik het probleem nog steeds, dat ie vaak blijft hangen (elke 15 min.). Ook is het niet mogelijk om een partitie te defragmenteren, bij de 4% gaat Windows gewoon hangen????

Help!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dan Maxtors niet compatible waren met sommige hardware, maar die scheen ook weer onzin te zijn. Dus eigenlijk weet ik het niet

Verwijderd

Hallo, daar. Dat probleem met defragmenteren komt waarschijnlijk door winamp of icq ofzo. Die moet je effe uitschakelen(ctrl+alt+del--> taak beeindigen) En ja maxtor is niet zo een stabiele schijf. Beter ibm deskstar. Maar goed, zoek een paar ide drivers van internet en dump die er op. Zou een stuk beter moeten gaan.

Verwijderd

Ik heb juist goede ervaring met maxtor ,maar euh draai is een VIA 4 in 1 patch en maybe bios update kan ook welles helpen

suc6 ermee

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Juupken, effe off topic, ik heb hetzelfde icoontje :'(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:44 schreef FrankGuthrie het volgende:
Juupken, effe off topic, ik heb hetzelfde icoontje :'([/quote]Zie nu dat je hem heb gelinked vanaf mijn website, dat stel ik niet op prijs. Er worden maatregelen getroffen (met behulp van een mede forumganger)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/images/devil.gif
way to go Frank!

LOL

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

• Dualdude
  • Laatst online: 15-02 21:28
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En ja maxtor is niet zo een stabiele schijf.[/quote]Ben ik het absoluuuuuut niet mee eens. Ik gebruig al vanaf m'n 1e peecee Maxtor HD's, ja me 1e peecee heb ik ook zelf gebouwd, ik had nog geen idee waar ik mee bezig was, maar hij deed het wel. ERn ik heb nu nog steeds alleen maar maxtor, nooi bad sectors en nooit uitval. Ik vind het een van de meest betrouwbare schijven op de markt.

Verwijderd

niet om het even maar 45 graden is te hoog voor een TB800, zeker als je niet overclockt.
ik loop met een TB1Ghz zonder overclocking en zonder extra cooling en loop op tot max 40 graden.
Dit klinkt misschien gek, maar haal eens een spuitje koelpasta op bij een electronica-zaakje. onder je huidige koeler zal waarschijnlijk een vierkante cm rubberachtig spul zitten. dit zou hittegeleidende pasta moeten zijn, maar werkt niet altijd even fijn. alles eraf krabben en een kwakje ouderwetse koelpasta eronder. kan zo 5 graden schelen, het verschil tussen een goed lopend werkpaardje of een nukkige ezel.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 07:26
Mijn TB 750 loopt stabiel op 950. Hij wordt zo'n 45c op full load. De temperatuur van jou is niet al te laag nee maar mag niet voor problemen zorgen. Probeer eens een BIOS update, dat zal vast wel helpen.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Go frank :)

PSN: Houtvlot

• ck2000nl
Mede-Tweakers:

Bedankt voor de tips, helaas kan ik er nix mee :-(
Aan de temperatuur is niet veel meer te doen, want ik heb al koelpaste en Globalwin koeler er op, wat is er nog meer aan te doen?
Heb ook al nieuwste Via drivers, nieuwste BIOS (1004D). Niks Helpt!!!!
Wie helpt me verder????

Alvast bedankt!!!!!!!!!!!1

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 10:18 schreef elessar het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/fredwilkes/images/devil.gif
way to go Frank!

LOL[/quote]gehe :)

Verwijderd

Jou probleem is dus jou HD.
IBM Deskstar < ATA-100>word snel warm, en dus onstabiel. Tenminste , de meeste types uit de hele serie.

Vervang jou HD even , en kijk naar de resultaten.
Het kan ook aan de bekabeling liggen.

• ck2000nl
Ik heb geen IBM Deskstar :-)

Verwijderd

45*C Te hoog????

dat ding kan tot 85 ofzo
op 79,5 graden boot ie nog bij mij(cooler uit, TB900@1060)

45 is echt nog wel dik okay hoor

----------------------------------

Probeer WIN2k eens te installeren, bij mij word ie ineens veel stabieler dan in 98, als dat wel werkt weet je dat t niet aan je hardware ligt iig. En w2k is zowiezo niet slecht, ook voor spellen, ik heb er een heleboel en ze werken allemaal en draaien allemaal soepel.

Verwijderd

Andere optie: HD ff op de gewone IDE controller mikken, kijken wat ie dan doet

• ck2000nl
Bedankt, ik zal het proberen met de harde schijf in een gewone IDE poort!

THNX!

(maar kan een kapotte harde schijf/moederbord ook voor vastlopers zorgen???)

Verwijderd

Misschien is t stiekum geen ATA100 schijf (wat geen probleem zou moeten zijn in principe, heb ik ook namelijk)
of is die controller de oorzaak van t probleem, hij kan bijvoorbeeld een conflict veroorzaken. of de drivers van de controller

probeer dus ook de ATA100 uit te zetten in t BIOS (kan vanaf 1.004 pas dacht ik) en de drivers van de ATA100 deinstalleren.

Bij mij ziet Win98/ME ook mn ATA100 schijf (op de ATA100 controller) niet waar al data opstond(1 NTFS partitie en 2 FAT32), terwijl ww2k dat wel doet.

Ik raad met de A7V echt Win2k aan, helemaal als je veel hardware en randapparatuur hebt.
Pagina: 1