Toon posts:

Hotmail ingebroken, mail verstuurd door ander op mijn IP

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een betere omschrijving van de titel kan ik niet geven.

Het zit als volgt, vandaag werd thuis outlook opgestart. Mail verzenden was echter niet meer mogelijk.
In de melding stond dat de verbinding geblokkeerd (voor uitgaande mail) was wegens een mailtje met beledigende tekst.

Dit mailtje was verstuurd via mijn hotmail account. Ik dacht eerst dat mijn account simpelweg gekraakt was (de geheime vraag was niet echt moeilijk vrees ik :/ )
en dat er dan naar zeelandnet was gemaild.

Na te hebben gebeld met de helpdesk van zeelandnet bleek echter dat er via ons IP adres met hotmail contact werd gemaakt.
Dus vanaf ons huis??

Ik snap echt niet hoe dit mogelijk is.

Ik heb m'n hotmail passwords maar eens veranderd zodat het op die manier iig niet weer kan gebeuren.

Maar hoe is het mogelijk dat er via mijn IP een mail wordt verstuurd met hotmail??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Er bestaat een soort virus en je hebt het in twee varianten: broertjes en zusjes.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
al in je postvak uit gekeken om welk mailtje het gaat? mischien kun je daaraan zien wie het heeft gestuurd.

Verwijderd

>>Dit mailtje was verstuurd via mijn hotmail account.<< Dus ik denk niet dat je het daaraan kan zien.
IKKE86 schreef op 08 January 2003 @ 15:26:
al in je postvak uit gekeken om welk mailtje het gaat? mischien kun je daaraan zien wie het heeft gestuurd.

Verwijderd

Als je hotmail account is geintegreerd in outlook kan je het wel zijn outlook houd de verzonden mails wel bij van hotmail!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
kun je eens duidelijker uitleggen wat het probleem is :?
En dat er via jullie ip contact wordt gemaakt met hotmail is toch geen punt, als ik inlog op msn of gewoon op hotmail.com dan wordt er via mijn ip toch ook contact gemaakt met hotmail en daar doet niemand moeilijk over :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou de mail zat nog wel in m'n sent box van hotmail :S Erg pittige mail zeg jezus.
Wel heel vervelende situatie zo :( Die mail wordt nou bekeken door een jurist van Zeelandnet werd me verteld.

Wat straks? PC ingenomen?? Erger??
Zo erg ben ik nog nooit beetgenomen :(

Kvoel me wel erg machteloos zo zeg. Hoe kan iemand dit nou doen ?? En waarom??

Verwijderd

Is inderdaad erg rot. Maar er is dus ook niemand op jouw computer geweest in de tussentijd?

Wat was het trouwens voor mailtje?

Verwijderd

Topicstarter
Er kan echt niemand op een van de 2 computers hier zijn geweest, alleen ik en m'n ouders waren thuis.
En dat mailtje ga ik hier maar niet inzetten, gaat wel erg ver.

Verwijderd

Dat begrijp ik maar misschien zijn er andere die zo'n zelfde mailtje hebben gehad!

Verwijderd

Is het een doorstuur mailtje?
Weet je de afzender?
weet je waar die heen is gegaan?

Mischien progs lopen waarmee extern je pc overgenomen kan worden?

Het is hoogstwaarschijnlijk een virus, ja ook ff nakijkenwie er ingelogd was op dat tijdstip enzo ff je log files doorlopen voor abnormale fouten enzow!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 15:41 ]

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 15:32:
Nou de mail zat nog wel in m'n sent box van hotmail :S Erg pittige mail zeg jezus.
Wel heel vervelende situatie zo :( Die mail wordt nou bekeken door een jurist van Zeelandnet werd me verteld.

Wat straks? PC ingenomen?? Erger??
Zo erg ben ik nog nooit beetgenomen :(

Kvoel me wel erg machteloos zo zeg. Hoe kan iemand dit nou doen ?? En waarom??
Op wat voor manier was het een foute email? Racistisch, of gewoon schelden? Was de email in het Engels of Nederlands? En waar is de email naar verzonden?
En als ie van jou ip is verzonden moet de email vanaf jouw pc zijn verzonden. Dat kan niet doordat iemand alleen je hotmail heeft. Of er heeft iemand bij jou achter de pc gezeten, of iemand heeft controle over je pc, of een virus natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Alphega op 08-01-2003 15:44 ]

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
of iemand weet jou IP en heeft (toen jou PC uitstond) zijn PC aan Zeeland.net gehangen en gezorgd dat hij jou IP kreeg.... :?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Dat is volgens mij niet mogelijk gaat toch ook via mac adres of is het een tel lijn? geen idee woon aan de andere kant van ned.

De server doud Ip adressen toch gereserveerd en na zoveel maanden niet in gebruik kan het veranderen volgen mij zat dat zo!! maar ja nog geen volledig compu nerd (studerende)

Verwijderd

Alphega schreef op 08 januari 2003 @ 15:41:
[...]

Op wat voor manier was het een foute email? Racistisch, of gewoon schelden? Was de email in het Engels of Nederlands?
En als ie van jou ip is verzonden moet de email vanaf jouw pc zijn verzonden. Dat kan niet doordat iemand alleen je hotmail heeft. Of er heeft iemand bij jou achter de pc gezeten, of iemand heeft controle over je pc, of een virus natuurlijk.
als je op een chatbox gekickt wordt wordt je vaak op je ipadres gekickt en log je tenminste met msnchatboxen in met een hotmail/msn adres. kan het niet zo zijn dat iemand die via een chatbox achter je ip adres en je hotmail tegelijk kunnen komen met de juiste software en daar met misschien nog vreemdere software daar op deze manier misbruik van kan maken zodat het lijkt alsof een mail via dat ipadres is verstuurt vanaf dat hotmailadres???

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Misschien last van deze? "http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.lirva.a@mm.html"

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Kan je niet in Linux met somminge NIC's je MAC adres veranderen? Vergezocht misschien, maar als het kan...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Alphega
Devster schreef op 08 januari 2003 @ 15:47:
Misschien last van deze? "http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.lirva.a@mm.html"
w32.lirva.a@mm
zo krijg je de link wel werkend:
code:
1
[url="http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.lirva.a@mm.html"]w32.lirva.a@mm[/url]

[edit]
Ik zie trouwens niet staan dat er een beledigende email wordt verstuurd. Wel het paswoord voor de dialup, maar dat is alleen bij Windows 95/98/Me. Gebruik je Windows 95/98/ME?

[ Voor 27% gewijzigd door Alphega op 08-01-2003 15:55 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

KnoppenSpook schreef op 08 January 2003 @ 15:47:
Kan je niet in Linux met somminge NIC's je MAC adres veranderen? Vergezocht misschien, maar als het kan...
Ligt aan je nic, kan namelijk soms ook in Windows.

Maar goed..

Heb je een vriend/kennis/bekende die jouw provider inlognaam + pass weet?

Dan kan hij namelijk een nieuwe verbinding maken en onder jouw account surfen.

Ok.

Dan gaat hij je geheime vraag raden.. die was simpel volgens jou.

Done, hij kan beginnen met mailen.

En als het goed is hoeft hij niet meteen het zelfde MAC adres te bezitten. Als je ISP ziet dat je al 2 dagen met een ander MAC adres rondt surft, dan doen ze er pas wat aan imho.. je krijgt met een ander mac adres eerst gewoon een dynamisch ip.

iig zou ik als ik jou was ook ff naar www.moosoft.com gaan en de cleaner downloaden om op evt. trojans te scannen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Alphega schreef op 08 January 2003 @ 15:50:
[...]

w32.lirva.a@mm
zo krijg je de link wel werkend:
code:
1
[url="http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.lirva.a@mm.html"]w32.lirva.a@mm[/url]

[edit]
Ik zie trouwens niet staan dat er een beledigende email wordt verstuurd. Wel het paswoord voor de dialup, maar dat is alleen bij Windows 95/98/Me. Gebruik je Windows 95/98/ME?
Thanks, ik heb het nogal druk hier (@werk) en had geen zin om het helemaal uit te zoeken. :o

Ontopic: Ik zou inderdaad maar eens goed scannen op virussen, trojans en spyware...

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Kun je nog iets over de inhoud van het mailtje zeggen? Was het een persoonlijke tekst of kwam het wat algemener over?

Verwijderd

DeMoN schreef op 08 januari 2003 @ 15:54:
[...]

Ligt aan je nic, kan namelijk soms ook in Windows.

Maar goed..

Heb je een vriend/kennis/bekende die jouw provider inlognaam + pass weet?

Dan kan hij namelijk een nieuwe verbinding maken en onder jouw account surfen.

Ok.

Dan gaat hij je geheime vraag raden.. die was simpel volgens jou.

Done, hij kan beginnen met mailen.

En als het goed is hoeft hij niet meteen het zelfde MAC adres te bezitten. Als je ISP ziet dat je al 2 dagen met een ander MAC adres rondt surft, dan doen ze er pas wat aan imho.. je krijgt met een ander mac adres eerst gewoon een dynamisch ip.

iig zou ik als ik jou was ook ff naar www.moosoft.com gaan en de cleaner downloaden om op evt. trojans te scannen.
Bij de geheime vraag raden moet je een nieuw password opgeven! dus dan zou hij niet meer in hotmail kunnen komen, das niet zo want hij zei dat hij zijn pw had veranderd B) . Dus dan zou degene die het mailtje hebben verstuurd zijn pw moeten weten.

Zat er eigenlijk een attachment aan de verstuurde mail?

[baantjer FUNMODE]Maar we sluiten niet uit dat de topicstarter zelf de dader is }) [baantjer]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 16:02 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 16:01:
[...]

Bij de geheime vraag raden moet je een nieuw password opgeven! dus dan zou hij niet meer in hotmail kunnen komen, das niet zo want hij zei dat hij zijn pw had veranderd B) . Dus dan zou degene die het mailtje hebben verstuurd zijn pw moeten weten.

Zat er eigenlijk een attachment aan de verstuurde mail?

[baantjer FUNMODE]Maar we sluiten niet uit dat de topicstarter zelf de dader is }) [baantjer]
Misschien heeft hij meteen toen hij mail kreeg van zijn provider zijn hotmail w8woord veranderd zonder eerst in te loggen op hotmail B)

kleine kans.. maar goed...

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik hou niet van baantjer :/ Maar ja, alle mogelijkheden open houden ey

naja, bedankt voor alle inzichten in dit gebeuren.
Ik ga maar eens flink zoeken op trojans ed., kijken wat ik vind, en zorgen dat 't niet weer kan gebeuren.
Ik durf m'n PC niet eens meer onbeheerd achter te laten hier.

De pc in de woonkamer ook maar eens onder handen nemen, daar zitten m'n ouders ook op en tis nogal rommelig in die pc heb'ik 't idee.

En in die mail werd gewoon enorm gescholden. Nederlandstalig

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 21:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 16:10:

Ik ga maar eens flink zoeken op trojans ed., kijken wat ik vind, en zorgen dat 't niet weer kan gebeuren.

De pc in de woonkamer ook maar eens onder handen nemen, daar zitten m'n ouders ook op en tis nogal rommelig in die pc heb'ik 't idee.

Schelden is volgens mij nog steeds niet verboden in Nederland, discriminatie en laster wel. Ik kan me niet voorstellen dat Zeelandnet een jurist gaat inzetten om een scheldmailtje te onderzoeken, kan het niet zijn dat iemand het mailtje verzonden heeft en nu net doet of ie zeelandnet is (je in de maling aan het nemen is dus)?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb met de helpdesk van Zeelandnet gebeld ed. dus ik wordt zeker niet in de maling genomen

Er stonden ook bedreigingen in nu ik 't mailtje nog eens lees.
En dat is dan wel weer fout geloof ik? :/

Ik heb trouwens Windows XP Pro. en ben nou met 'The Cleaner' aan 't scannen op trojans.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een vreemde vraag maar wat voor OS draai je... xp misschien?

Én deze is al eerder gesteld maar heb nog geen antwoord kunnen vinden: wat voor soort verbinding heb je: vast of inbel.

editje:

Je draait dus xp pro... heb je extern bureaublad mogelijkheid aanstaan én staat je pc aan als je er niet achter zit?????????????

Ow ik blijf editen:

je hebt dus kabel...

[ Voor 34% gewijzigd door jevn op 08-01-2003 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vaste kabelverbinding heb ik.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

scorpie

Supra Addict

is je ip niet gewoon simpelweg gespoofed door een liev vriendje van je? (die nu dus ruzie met je heeft) ?

vrienden weten meestal wel je ip of ze weten hoe ze erachter komen enzo...
(tis maar een suggestie)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

zijn ouders zeker?
Virusje maar dan wel een nederlands virus, NL geschreven dat kan bijna niet want iemand die in nederland een virus creeerd zal het meestal in het Engels doen. (gedachtegang van mij, niet gecontroleerd)

Ik zit nu meer te denken aan een progje die je op je server hebt draaien om je pc over te nemen?? heb je zoiets draaien? VNC mischien en mischien een bekende die je gegevens weet is erbij gekomen en flink uitgehaald zegmaar.

TADA en rustig met baantje die wordt ook oud en is de kroeg nog niet ingeweest :-)

• jevn
  • Niet online
Euh dennz wat d8 je van extern bureaublad? dan wordt je dus automatisch in msn ingelogd én kan je dus ook valse mail van hotmail sturen!

Verwijderd

Topicstarter
hmm geen trojans op mijn computer gevonden.
Nu nog even beneden kijken.

IP spoofen zou ook nog kunnen. Ik zit op een ICT opleiding dus zat mensen om me heen die verstand hebben van dit soort zaken.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 16:10:

Houd ons iig op de hoogte als je achter de oorzaak bent. Ik ben razend benieuwd :)

Verwijderd

Wat voor verbinding gaat het hier om? Kabel/ADSL of Inbel?
Als je continue een verbinding heb gehad kan het zo zijn dat je pc is overgenomen via het internet. En als je dan MSN aanhebt sta je al automatisch ingelogd ZONDER dat je het pasw hoeft in te voeren (als je het zo ingesteld hebt dan). Kan ie direct mailen.
Of simpelweg jouw ip in zijn pc statisch zetten en je wachtwoord weten, maar dat lijkt mij een beetje sterk

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 16:28:
Als je continue een verbinding heb gehad kan het zo zijn dat je pc is overgenomen via het internet. En als je dan MSN aanhebt sta je al automatisch ingelogd ZONDER dat je het pasw hoeft in te voeren (als je het zo ingesteld hebt dan). Kan ie direct mailen.
Of simpelweg jouw ip in zijn pc statisch zetten en je wachtwoord weten, maar dat lijkt mij een beetje sterk
Hoe kan hij dan direct mailen via hotmail als je ingelogd staat?

Verwijderd

jevn schreef op 08 januari 2003 @ 16:24:
Euh dennz wat d8 je van extern bureaublad? dan wordt je dus automatisch in msn ingelogd én kan je dus ook valse mail van hotmail sturen!
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb zelf VNC draaien en ben bijna altij ingelogd in MSN voor gasten die wat loos te melden hebben enzo.

Maar ik ben ook zelf ook razendbenieuwd wat het is.

• jevn
  • Niet online
Misschien was je lang bezig met lezen en heb ik tussendoor gepost :S maar kijk eens twee posts boven jouw eigen?
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 16:28:
FF voor demon met de vraag: Hoe kan hij dan direct mailen via hotmail als je ingelogd staat?

Via extern bureau blad kan je op je pc inloggen alsof je gewoon direct op je pc doet... Via standaard instellingen worden dus ook je msn geopend én kan je dus mailen door via msn naar hotmail te gaan.

edit

Dennz, extern bureau blad is standaard in XP en wanneer je je firewall niet omhoog hebt kunnen ze dus op die manier binnen komen. De topic starter zit op een ict opleiding; misschien dat die er gebruik van maakt???

[ Voor 11% gewijzigd door jevn op 08-01-2003 16:36 ]

• Alphega
Ik neem aan dat je geen rare bestanden via msn hebt geaccepteerd. Het feit dat de email nederlandstalig is sluit de mogelijkheid virus eigenlijk al uit. Sinds je XP draait kan het het bovengenoemde virus niet zijn.
En je hebt kabel, zit daar een vast ip bij (die kans is erg groot)? dan wordt het nog lastiger om via jou ip te sturen.
Staat op die pc beneden ook msn met jouw account? Of jouw account in outlook? En draait die pc beneden ook windowsXP ?
Misschien een firewall installeren, zone-alarm is wel een goede. En je windows updates goed bijhouden (de security updates, de windows journal viewer en dergelijke zijn nou ook weer niet zo boeiend) om het moeilijker te maken dat er misbruik wordt gemaakt van je pc.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

jevn, sorry ik was laat met op reply drukken maar alsnog bedankt voor je uitleg. Hier had ik even niet aan gedacht terwijl ik het wel ongeveer wist.

Ok.. we komen steeds dichter bij.

- Het kan IMHO een bekende zijn die gewoon thuis achter jouw PC heeft gezeten.
- Iemand die je IP heeft gepoofed, lijkt me alleen sterk omdat je dan je Hotmail niet hebt, of eerst nog moet kraken.
- Je hebt VNC draaien zonder w8woord of Windows XP Extern Buraublad beheer.
- Je weet ook nog niet of er op de computer beneden trojans staan dus dat zou ook nog kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 08-01-2003 16:52 ]

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Je zegt dat je op een ICT opleiding zit. Wedde dat gewoon iemand jou een bestandje heeft gestuurd, waarin hij zelf een soort VNC heeft gemaakt, wat onzichtbaar wordt opgestart. Of een keylogger heeft gemaakt. Jij hebt dat bestandje perongeluk geopent zonder dat je het zelf wist. Daarna kan hij jou computer overnemen en doen wat hij wil. Hij typt een briefje, en scheld jou uit, met dingen die niet iedereen kan weten, zoals je moeders naam, en zeggen waar de sleutel van de achterdeur ligt. Jij neemt die serieus, en hij heeft lol.

• IKKE86
  • Laatst online: 08-04 09:36
voodoo202 schreef op 08 januari 2003 @ 17:00:
Je zegt dat je op een ICT opleiding zit. Wedde dat gewoon iemand jou een bestandje heeft gestuurd, waarin hij zelf een soort VNC heeft gemaakt, wat onzichtbaar wordt opgestart. Of een keylogger heeft gemaakt. Jij hebt dat bestandje perongeluk geopent zonder dat je het zelf wist. Daarna kan hij jou computer overnemen en doen wat hij wil. Hij typt een briefje, en scheld jou uit, met dingen die niet iedereen kan weten, zoals je moeders naam, en zeggen waar de sleutel van de achterdeur ligt. Jij neemt die serieus, en hij heeft lol.
worden dit soort prog's niet aoutomatisch verwijderd door de gemidelde virusscaner? deze proggrama's worden toch ook geblockt door outlook express?

Verwijderd

DEMON --> VNC draaien zonder ww is uitgesloten. Dat kan normaal niet

ikke86 nee deze wordenniet geblokt door virusscanners, maar kijk ook ff alle services die je hebt draaien na, kijk ff of daar voor jou een abnormale service bij staat.

kijk ook ff met msconfig welke progs er gelijk worden opgestart mischien wel een keylogger oid zoals voodoo202 zegt

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hint voor de volgende keer: zet een goed wachtwoord op je account (Windows-account bedoel ik) en lock je pc iedere keer als je weggaat (je zult merken dat dat na een tijdje een gewoonte wordt :))
IKKE86 schreef op 08 januari 2003 @ 17:12:
[...]

worden dit soort prog's niet aoutomatisch verwijderd door de gemidelde virusscaner? deze proggrama's worden toch ook geblockt door outlook express?
Hoezo dat? Het is toch geen virus?

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

Iken374

webhostingtalk.nl

Tja, twee mogelijkheden.

Iemand heeft fysiek achter je computer gezeten of het gedaan via remote control dus een of ander trojan. Dus gewoon doen wat al gezegd is en even je computer checken op trojans en je familie aan de tand voelen. Vergeet ook je vrienden niet want misschien heeft een van hen gemailed toen je even van de kamer was ofzo.

Of heb je misschien in een dronken bui het mailtje verstuurd? ;)
Anders je toetsenbord laten controleren op vingerafdrukken. LOL

Succes met je speurtocht!

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beneden nog niet kunnen kijken of daar Trojans op staan.
Vingerdrukken zijn genomen ondertussen :p

Maar goed, erg lastige situatie nog.
Gaat ook erg ver dat zeelandnet meteen onze outlook mail blokkeert :s daar is toch niks mee verstuurt?
En ze konden niet zeggen wanneer het opgeheven zou worden.

En dat hun privéjurist erop wordt gezet....wat een drastische maatregelen meteen.

• jevn
  • Niet online
Rabieluh het probleem is dus lastig maar je bent wel erg beperkt met informatie geven... Er wordt veel gevraagd om je te helpen want je hebt kennelijk een veiligheidsprobleem maar daar reageer je jammer genoeg niet op :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nou, even alles opsommen dan.
Ik heb hier geen firewall en geen virusscanner (das al erg slim)

Op de PC zelf is fysiek niemand bezig geweest, het kan alleen remote gebeurd zijn, of mijn IP is gespoofed.
De PC beneden (ook een WinXP bak) heeft ook geen firewall of iets dergelijkes, daar heb ik nog steeds niet kunnen kijken of er trojans op staan.

Over VNC,s van schoolgenoten...hmm dat zou gewoon wel eens kunnen ja. Lijkt me wel heel erg laag van ze als ze zoiets zouden flikken. Er zitten een paar enorme programmeurs in m'n klas.

Dan zit er in XP dus nog dat remote control gebeuren.
Ik heb daar net gekeken en die stond dus open op mijn pc.........omdat ik nog niet zo lang geleden iemand anders z'n PC had overgenomen om een probleempje op te lossen.
Niet bijster slim van me :/

Nog even voor de duidelijkheid, mijn ouders zouden dit niet doen, en verder was er niemand thuis.

hmm wat willen je nog meer weten?

Er zijn ook geen andere mensen die mail van mijn hotmail hebben gehad, of ze hebben niet gereageerd (of ik wordt binnenkort gebeld door nog een leger juristen :'( )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 18:10 ]

Verwijderd

Lijkt het je niet handig om i.p.v. als een gek te proberen je computer clean te maken van virussen en trojans dat ding gewoon uit te zetten en te laten totdat die jurist eruit is? Stel dat het inderdaad een heel erg mailtje is en er volgen juridische stappen en je PC wordt onderzocht door een expert en die zegt: het is onmogelijk dat iemand zonder fysieke toegang tot deze PC het mailtje verstuurd heeft, doordat jij het programma dat daarvoor gebruikt is verwijderd hebt?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

Tux

IP hijacking :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik ook al aan te denken maar ja, zolang m'n pc niet veilig is kan het alsnog gebeuren.
PC uitzetten is misschien wel 't beste, maar achter een oplossing kan ik zo niet komen, en de huiskamer PC zou dan ook uit moeten. En die helpdesker bij Zeelandnet wist dus ook niet te vertellen hoe lang het zou duren voor we er weer iets van zouden horen :/

• jevn
  • Niet online
Heb je ook een w8woord om in te loggen op je pc óf heb je die ook uitstaan.

extern bureaublad is standaard geïnstalleerd maar om te zorgen dat je pc met extern bureaublad overgenomen kan worden moet die optie ook aanstaan. Check dit door: eigenschappen van deze computer, tabblad verbindingen van buitenaf en kijk of daar een vinkje staat bij: externe gebruikers mogen... (alleen met dat vinkje kan iemand dus via extern bureaublad op jou pc komen.) Maar het kan dus wezen dat dat is wat je net gecheckt hebt.

Ook ben ik benieuwd of je IIS hebt geïnstalleerd met daarbij de optie tsweb (extern bureaublad via IE).

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
wat ik niet begrijp is waarom je een kabelinternetverbinding hebt en geen firewall!
dat is toch veel te gevaarlijk, ik krijg van mijn firewall constant berichten van computers van buitenaf die bij mij 'binnen' willen komen, en als dat eenmaal gebeurt kan er van alles gebeuren.

veel succes iig!

Mijn rig

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

w32.lirva.a@mm; deze virus zou AntiVirus programma's blokkeren? :?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Alphega
YellowNeck schreef op 08 januari 2003 @ 18:47:
Als het automatisch opstart met je pc start het nog steeds op, alleen als je het probeerd te openen door bv te dubbelklikken op het icoontje in je systray, of door de link in je startmenu gaat dit niet. Hierdoor wordt het scannen lastig tot onmogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Alphega op 08-01-2003 18:50 ]

• jevn
  • Niet online
YellowNeck schreef op 08 January 2003 @ 18:47:
Wanneer anti-virus proggies aangetast zijn kan je deze nog proberen:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

die neemt sowiezo meer want ik draai norton 2002 maar housecall is daarnaast een goeie backup die ook nog eens zaken vindt die norton nooit genoemd heeft |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een wachtwoord op mijn pc als ik moet inloggen, maar wederom...ook niet erg moeilijk om te raden.
wordt ik toch wel even aardig gestraft voor mijn laksheid zeg :'(

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ja, dus....de virus tast dus wel degelijk Antivirus programma's aan. Ik heb hier Norton Antivirus 2002 draaien, die het eerst wel perfect deed maar de laatste tijd krijgt ie een foutmelding ALLEEN tijdens het SCANNEN op VIRUSSEN :?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

marko77 schreef op 08 January 2003 @ 18:29:
wat ik niet begrijp is waarom je een kabelinternetverbinding hebt en geen firewall!
dat is toch veel te gevaarlijk, ik krijg van mijn firewall constant berichten van computers van buitenaf die bij mij 'binnen' willen komen, en als dat eenmaal gebeurt kan er van alles gebeuren.

veel succes iig!
Sjonge jonge.. sommige mensen vertrouwen ook blind op een personal firewall he... :/

Het is echt link om op je firewall te rekenen... Als iemand naar jou connect op je Externe Bureaublad denkt je firewall dat dat wel goed zit omdat dat een gewone windows service is.... en laat em door.

Of je moet je firewall zo instellen dat hij bij ELKE port gaat blaten en dat je dan toestemming moet geven.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ach..een antivirus prog. kan er nog wel mee door, maar een firewall die maakt je PC alleen maar traag

• jevn
  • Niet online
YellowNeck schreef op 08 January 2003 @ 19:05:
Ach..een antivirus prog. kan er nog wel mee door, maar een firewall die maakt je PC alleen maar traag
wat d8 je van mensen die op je pc binnenkomen en je hd volzetten óf extra proggies laden óf andere gekke dingen doen waardoor je een nieuwe install erop moet zetten 8)7

Ik denk dat hij dan dus extra traag zal worden, of je internet verbinding wordt geblokkeerd omdat mensen via jouw pc onrechtmatige dingen doen... veel plezier zonder je firewall.

edit:

FF nog een aanvulling... Ik vind die opmerking net zo slim als toen ik van de zomer net uit de auto was geklommen (uit bijrijdersstoel) nadat we achterop een vrachtauto waren gereden van een "toeschouwer" heel trots te horen kreeg dat hij nooit een auto gordel draagt |:( Die autogordel heeft mij m'n leven gered en dan was het NOG een wonder dat ik eruit ben gekomen...

Wat ik hiermee wil zeggen: wanneer de topicstarte een firewall had gehad was de kans kleiner dat dit gebeurt was (let op: de kans was uiteraard nog aanwezig geweest.)

[ Voor 34% gewijzigd door jevn op 08-01-2003 19:26 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

:'( Je hbet gelijk....JEVN...Ik heb nix gezegd :X

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik ben dus nu mijn PC aan het scannen met Housecall geval (thnx Demon) en nu blijkt dat ik 3 virussen heb. En Norton 2002 krijgt telkens een foutmelding tijdens het scannen.

Mareh..kent iemand de virussen: JS NOCLOSE.E
JS NOCLOSE.E (ja echt..ik heb em 2 X)
JS SEEKER.E1
:? :? :? :? :? :? :? :? :?

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

js staat voor javascript volgens mij, dus heb je die via websites opgelopen denk ik

Verwijderd

Misschien kan je ff wat extra informatie geven.
Dus: hele verhaal op een rijtje stap voor stap(Met tijd erbij bijv voor de duidelijkheid). Dan besturingssysteem, type internetverbindig eh type outlook e.d. misschien dat het dan wat duidelijker wordt allemaal. Misschien dat er dan iemand is die kan terugredeneren wat hier gebeurd moet zijn. En zijn er al opties die je kan afsluiten. Stond de pc aan bijv toen je weg was dat soort dingen.

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 12:59
1. VBS.Seeker.Family is a Visual Basic Script (VBS) Trojan horse that alters the Internet Explorers home page and search page.

2. While JS.Noclose may be annoying, it is not malicious. It is code that is used by a Web site to create hidden windows for the purpose of displaying advertisements and banner ads. Closing these windows can be difficult, because when you close one, the window that is "hidden" behind it is displayed.

There is no malicious payload involved in this type of code and as such, your system is not endangered. For this reason Symantec does not detect such scripts as viral.

[ Voor 3% gewijzigd door - peter - op 08-01-2003 19:48 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

YellowNeck schreef op 08 januari 2003 @ 19:40:
Ik ben dus nu mijn PC aan het scannen met Housecall geval (thnx Demon) en nu blijkt dat ik 3 virussen heb. En Norton 2002 krijgt telkens een foutmelding tijdens het scannen.

JS SEEKER.E1
Ik gebruik WIN XP PRO, Norton Antivirus (die telkens een foutmelding krijgt bij het scannen alleen) ADSL, denk dat de virussen er een paar maanden op zitten, Outlook Express, MSN, Hotmail, genoeg? 8)7

• jevn
  • Niet online
YellowNeck schreef op 08 January 2003 @ 19:40:

JS SEEKER.E1
Ik neem aan dat je bedoelt (thnx JEVN) :+ ????????????????????????????????

edit:
en btw je hebt ook een edit optie, hoeft ge dus niet 2 posts na elkaar te doen

[ Voor 8% gewijzigd door jevn op 08-01-2003 20:37 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
1) jij neemt ons in de maling of wilt weten hoe je dit bij iemand kan doen
2) iemand neemt jou in de maling
3) iemand brengt jou in de problemen, maar geen id hoe
4) ik heb het gedaan

TheS4ndm4n#1919

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik stem op optie 4 :P

• Postman
  • Laatst online: 04-08 01:11
Ik vindt het ook maar een raar verhaal.
Dat je remote control open laat staan kan gebeuren, maar mijn geheugen is niet zo slecht!! Je pc kan door die XP functie nooit overgenomen zijn, of jij moet er toestemming voor hebben gegeven. Je opent namelijk een verbinding, iemand wil jouw desktop overnemen, jij krijgt dan een melding of je het wilt doen, daarna heeft die persoon toegang.
Je draait geen VNC of andere remote admin dingen dus ik verdenk jou! Ik denk serieus dat jij die mail gestuurd hebt, je nooit had gedacht dat ze je zouden vinden (vandaar hotmail), en nu je een mogelijke aanklaging krijgt in de stress schiet en op zoek gaat naar een uitweg (die er hopelijk niet is, mocht je deze 'grap' zelf hebben uitgehaald).

Ok, het kan ook zijn dat je wordt belaserd door iemand van Zeelandnet, of je ouders. Niemand anders is verdacht. Het is of iemand bij hun (onwaarschijnlijk, jij hebt lokale kopie van email die waarschijnlijk nu zal verdwijnen nadat ik dit gezegd heb), of bij jouw. De rest van de wereld is uitgesloten.

Ik geloof best in de onschuld van mensen, maar jij maakt jezelf gewoon zo verdacht (en spreekt jezelf ook tegen).

Mocht het zo zijn dat Rabieluh echt onschuldig is, dan neem ik deze woorden terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Postman op 08-01-2003 21:20 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat hij het zelf gedaan heeft maar das mijn mening zo wel dan vindt ik het zeer zielig.
Ik denk meer aan een klasgenoot ofzow die leuk probeerd te zijn.

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb ongeveer dit hele topic doorgelezen, maar er ontbreken toch nog een paar dingen: Naar wie is die email nu verstuurd?? Want hij stond nog bij de send emails? Welk recht heeft zeelandnet om emails te controleren of werd je aangeklaagd omdat iem die email gekregen heeft ? Ik snap ook niet juist waar die jurist vandaan komt en juist waarom, ze kunnen toch niet een jurist of whatever opsturen omdat jij iem beledigd in een email? En als die email langs hotmail verstuurd is, hoe heeft Zeelandnet die email dan kunnen onderscheppen ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Die mail was via m'n hotmail naar de helpdesk van zeelandnet gestuurd.

En over dat stukje over dat ik op deze manier probeer eronderuit te komen en schrok dat ze m'n IP adres hebben kunnen achterhalen: Ik heb ze al vaker via m'n hotmailadres gemaild als er problemen waren met onze internet connectie (vanaf school gemaild bijvoorbeeld) dus ze wisten al dat dat adres van mij was.

Ik zal morgen eens proberen eens alles op een rijtje te zetten hier zoals iemand hier vroeg. Dan wordt 't misschien wat duidelijker.

En waar die jurist vandaan komt weet ik ook nog steeds niet. Dat werd me verteld door die zeelandnetmedewerker toen ik vroeg hoe het verder zou lopen. "de mail wordt nu bekeken door onze jurist, we kunnen nog niet vertellen hoe lang het gaat duren voordat u iets van ons hoort. Als het lang duurt dan belt u ons weer"
En van zeelandnet kunnen ze zien dat via mijn IP adres contact is gemaakt met mijn hotmail (waarna de mail is verstuurd).
Ik weet dat dat kan want ik heb nog een tijdje stage gelopen bij zeelandnet (kabelmodems aansluiten bij mensen thuis)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Vermoeden: Zeelandnet is ingeschakeld omdat z'n IP bekend was (kabel).

Het klinkt als een enorm vaag verhaal, maar als je de mail gewoon zou posten zouden we al een stuk meer te weten komen. In principe is dat niet verboden, en als je erbij zet dat er erge dingen in staan zal niemand jou dat kwalijk nemen.

offtopic:
Nee, Traag is een andere user :+

[ Voor 10% gewijzigd door tweakerbee op 08-01-2003 22:41 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

lordtino schreef op 08 January 2003 @ 22:03:
Ik heb ongeveer dit hele topic doorgelezen, maar er ontbreken toch nog een paar dingen: Naar wie is die email nu verstuurd?? Want hij stond nog bij de send emails? Welk recht heeft zeelandnet om emails te controleren of werd je aangeklaagd omdat iem die email gekregen heeft ? Ik snap ook niet juist waar die jurist vandaan komt en juist waarom, ze kunnen toch niet een jurist of whatever opsturen omdat jij iem beledigd in een email? En als die email langs hotmail verstuurd is, hoe heeft Zeelandnet die email dan kunnen onderscheppen ofzo ?
Dat kan zeer makkelijk zonder dat Zeelandnet emails controleert.

Bij elke mail, zit een afzender als je de properties bekijkt zit daar ook een IP nummer.
Zodra iemand dus een mailtje heeft ontvangen, en die IP nummer bekijkt. rolt het balletje al.
Je gaat klagen bij de provider die die IP nummer uitdeelt en zegt hun dat je daarvan een email hebt ontvangen met bepaalde inhoud.
Je geeft hun email, desnoods controleren ze de tijdstippen nog als persoon geen vaste IP nummer heeft (vaak bij inbellen zo).
En dan heb je dat je provider bj jou aan de deur klopt.

offtopic:
Darn 6 minuten, ben ik nou zo traag? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victis op 08-01-2003 22:39 ]

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Vae Victis schreef op 08 januari 2003 @ 22:36:
[...]

Dat kan zeer makkelijk zonder dat Zeelandnet emails controleert.

Bij elke mail, zit een afzender als je de properties bekijkt zit daar ook een IP nummer.
Zodra iemand dus een mailtje heeft ontvangen, en die IP nummer bekijkt. rolt het balletje al.
Je gaat klagen bij de provider die die IP nummer uitdeelt en zegt hun dat je daarvan een email hebt ontvangen met bepaalde inhoud.
Je geeft hun email, desnoods controleren ze de tijdstippen nog als persoon geen vaste IP nummer heeft (vaak bij inbellen zo).
En dan heb je dat je provider bj jou aan de deur klopt.

offtopic:
Darn 6 minuten, ben ik nou zo traag? 8)7
Ok, maar als ik iem beledig gaat die persoon toch ook niet naar de politie om te zeggen dat ik hem beledigd heb, hetzelfde met email, het komt niet in men hoofd dat iem bij men provider gaat klagen dat ik hem beledigd heb me een email en dat die dan de email onderzoeken enzo.
En we weten nog altijd niet naar wie die email verstuurd is, dat staat toch in de email die bij sent items stond. :?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie zegt dat het via jouw pc is gegaan :s

Als jouw hotmail "gehacked" is door een ander... en diegene JOUW IP adres weet... dan kan ik precies hetzelfde doen. Ik neem jouw IP adres aan via jouw email...

Vraag ff of ze de routing tjekken

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Heb je levensverzekering? ;)

• jevn
  • Niet online
FlamerX schreef op 08 January 2003 @ 21:19:
Ik vindt het ook maar een raar verhaal.
Dat je remote control open laat staan kan gebeuren, maar mijn geheugen is niet zo slecht!! Je pc kan door die XP functie nooit overgenomen zijn, of jij moet er toestemming voor hebben gegeven. Je opent namelijk een verbinding, iemand wil jouw desktop overnemen, jij krijgt dan een melding of je het wilt doen, daarna heeft die persoon toegang.
...
Wat je hier schrijft flamerx klopt niet... Je hebt het hier over de optie "hulp op afstand".

Extern bureaublad is weer iets anders. Daarvoor heb je gewoon je login van je computer nodig én het externe ip-adres van je computer.

Wanneer je daar toestemming voor zou moeten geven, had ik dus vandeweek niet op mijn eigen server in kunnen loggen want dan zou ik bij mijn server eerst ok moeten zeggen... én die staat dus: in de kast, zonder monitor én toetsenbord.

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-07 10:18

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Even voor nog meer duidelijkheid:
Het is toch verstuurd via jouw Hotmail account die je hebt ingesteld in Outlook?
En niet via Webbased hotmail?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:31

Sherlock

No Shit

Dat maakt toch niet uit?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

niQ2001 schreef op 10 January 2003 @ 10:11:
Even voor nog meer duidelijkheid:
Het is toch verstuurd via jouw Hotmail account die je hebt ingesteld in Outlook?
En niet via Webbased hotmail?
maakt in principe niet uit.. hotmail zet toch je ip in de header.

• born2tweak
  • Laatst online: 21:53
Ik heb thuis Chello, en daar is het mogelijk om iemand's ip af te pakken, mits je de juiste instellingen van de DNS enzo weet. Misschien heeft iemand jouw ip gekozen en heeft ie daarmee verbinding kunnen maken. Hij moet dan zelf wel ook zeelandnet hebben. Vervolgens is dat wachtwoord van Hotmail niet zo moeilijk, al helemaal als je hebt ingesteld dat hotmail je wachtwoord moet onthouden! (weet niet of dit met cookies of met ip gebeurt) Misschien is dit het dus geweest, iig, succes!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

Tao

DPC DE_KOMETEN

Enige waar ik aan kan denken (ik ben een NOOB op tcp/ip gebied) als ik deze hele mailgang lees:

De optie dat iemand jouw ip-adres spooft, je wachtwoord raadt en mail verzendt kan alleen in het geval die persoon dat via JOUW pc heeft gedaan. Anders staat er geen kopie mailtje in de send mail bij jouw pc's Outlook (indien je op een andere pc via Outlook je Hotmail-account checkt, vraag je m.i. alleen de inkomende post immers op??).

Dat zou dan het volgende overlaten aan mogelijkheden:
1. iemand heeft je pc op een of andere wijze 'overgenomen' (zoals een aantal anderen al
genoemd heeft) van afstand en vanaf jouw pc dat mailtje gezonden.
2. het is een 'inside job' geweest. Iemand bij jouw thuis (je duistere alter-ego >:) ? ok,
geintje)
Andere opties lijken mij niet mogelijk.
Just my 2 roepies :)

Diablo3

Verwijderd

zet maar snel een firewall op dan :P
remote desktop op jouw pc ;)

• Postman
jevn schreef op 09 January 2003 @ 17:36:
[...]

Wat je hier schrijft flamerx klopt niet... Je hebt het hier over de optie "hulp op afstand".

Extern bureaublad is weer iets anders. Daarvoor heb je gewoon je login van je computer nodig én het externe ip-adres van je computer.

Wanneer je daar toestemming voor zou moeten geven, had ik dus vandeweek niet op mijn eigen server in kunnen loggen want dan zou ik bij mijn server eerst ok moeten zeggen... én die staat dus: in de kast, zonder monitor én toetsenbord.
Ik dacht dat je daar ook toestemming voor moest geven. Heeft die gast van Microsoft tijdens HCC Dagen 2001 ook waar wat staan lullen :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Tao schreef op 10 januari 2003 @ 11:35:
Enige waar ik aan kan denken (ik ben een NOOB op tcp/ip gebied) als ik deze hele mailgang lees:

De optie dat iemand jouw ip-adres spooft, je wachtwoord raadt en mail verzendt kan alleen in het geval die persoon dat via JOUW pc heeft gedaan. Anders staat er geen kopie mailtje in de send mail bij jouw pc's Outlook (indien je op een andere pc via Outlook je Hotmail-account checkt, vraag je m.i. alleen de inkomende post immers op??).

1. iemand heeft je pc op een of andere wijze 'overgenomen' (zoals een aantal anderen al
2. het is een 'inside job' geweest. Iemand bij jouw thuis (je duistere alter-ego >:) ? ok,
geintje)
Klopt.

en btw.. topicstarter... zou je a.u.b. nog even die mail kunnen posten?

Verwijderd

Ik geloof er allemaal geen ruk van.

Verwijderd

DeMoN schreef op 10 januari 2003 @ 12:34:
[...]

Klopt.

en btw.. topicstarter... zou je a.u.b. nog even die mail kunnen posten?
staat dat mailtje wat verzonden is bij je outlook in verzonden items, of online in je hotmailaccount. oftwel is je hotmail in je outlook geintergreerd of niet dat zou al een stuk schelen denk ik.
als ie in je outlook op je pc staat dan kan het niet anders of het moet via jou pc verstuurd zijn. (als ie in je outlook staat ja..... dan lijkt het me dat of iemand inderdaad je pc over heeft genomen, of achter je toetsenbord is gekropen en dat mailtje verstuurd hebt.)
staat ie in je send items online in je hotmailaccount is het al een stuk makkelijker om iets onder jou naam te versturen.

en ja ik ben ook benieuwd wat er nu eigenlijk in dat mailtje vermeld staat.
want het lijkt me stug dat zeelandnet bij ieder grof mailtje een jurist er op af stuurt.

• jevn
  • Niet online
FlamerX schreef op 10 January 2003 @ 12:03:
[...]

Ik dacht dat je daar ook toestemming voor moest geven. Heeft die gast van Microsoft tijdens HCC Dagen 2001 ook waar wat staan lullen :(
Wat die gast verteld heeft weet ik niet maar hier de twee opties op een rijtje:

Wanneer je hulp op afstand vraagt krijgt degene die dat dus wil doen jouw scherm in beeld. Diegene kan dan jouw controle overnemen máár daar móet jij dan toestemming voor geven.

Voor extern bureaublad moet in principe ook toestemming geven máár dan doe je dat door die persoon een w8woord en login te geven; daarna hoeft er niet nog eens op OK gedrukt te worden wanneer die persoon daadwerkelijk toegang wil.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 16:33:
[...]

Daar heb ik zelf geen ervaring mee, ik heb zelf VNC draaien en ben bijna altij ingelogd in MSN voor gasten die wat loos te melden hebben enzo.

Maar ik ben ook zelf ook razendbenieuwd wat het is.
VNC? Dan heb je grote kans dat je daardoor genekt bent. Ik heb als test mijn eigen PC thuis met VNC uitgerust en op mijn werk met VNCviewer. Ik kwam er meteen door en kon mijn eigen desktop thuis gebruiken (traaaaaag). Als jij VNC Host actief hebt als standaard, en een vriendje weeet je pass, ben je de <menselijke orgaan> .

Andere mogelijkheid (niet getest) is dat een of andfere scanner je VNC port heeft gescand heeft en vervolgens het standaard password gebruikt heeft (VNC???)

Andere mogelijkheid (niet hele thread gelezen) XP Hulp op afstand

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 16:49 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tao schreef op 10 januari 2003 @ 11:35:

geintje)
Eindelijk iemand die het door heft _/-\o_

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kort samengevat (wat ik eruit haal:)

Iemand heeft FYSIEK, of REMOTE ingelogd op je PC en een mailtje met Outlook gestuurd (via Hotmail)

FYSIEK -> waarschijnlijk niemand die dat zou doen
REMOTE -> Aangezien je geen firewall oid hebt niet meer te bewijzen, betekent excuses aanbieden aan je provider.

(Mocht dit kloppen geef dit even aan, want er roepen hier nog steeds mensen "ip spoofing" terwijl dat niet kan als je mailtje in je local Sent messages staat)

Verwijderd

als ik die mail zie dan kan ik je iig wel vertellen of Zeelandnet écht een jurist heeft ingeschakeld of dat iemand je probeert te neppen, óf dat je een toverstaf wannabee bent.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:36

WouterG

Dit is geen ondertitel

Hoe ben je verbonden met internet? Via een router?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tomcat schreef op 11 January 2003 @ 11:20:
Hoe ben je verbonden met internet? Via een router?
Wat heeft dat ermee te maken?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

jadjong schreef op 11 January 2003 @ 11:22:
[...]

Wat heeft dat ermee te maken?
Ik denk dat ie er op doelt dat bijna alle routers remote acces porten blocken als standaard instelling. Aangezien de TS zelf niet eens helemaal zeker wist of ie VNC had, had ie dan zeker niet aan de router gaan zitten kloten en zou die port dus dichtzitten en moet het een Fysiek iemand zijn geweest.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:51
een firewall en virusscanner installeren kan ook geen kwaad lijkt me.

remote desktop van winXP uitzetten.

en dat ook ff op de andere pc's in huis doen

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Postman
jevn schreef op 10 January 2003 @ 16:21:Voor extern bureaublad moet in principe ook toestemming geven máár dan doe je dat door die persoon een w8woord en login te geven; daarna hoeft er niet nog eens op OK gedrukt te worden wanneer die persoon daadwerkelijk toegang wil.
Die voorlichter van Microsoft zei nog tegen mij dat je altijd toestemming moest geven. Niemand kon dus zomaar je pc overnemen, ook al hebben ze je w8woord. Fijn, die verkooppraatjes :(

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
Jongens, laten we het even ontopic houden. En zonder reply van de topicstarter kunnen we ook niet echt helpen zo.

Ik stel voor om dit topic dus even te laten rusten :)
Pagina: 1 2 Laatste