(10Base-5)verschil intruive en non-intrusive tap

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Ok, een klant vraagt een AMP coaxial active tap kit (type.: 228752). Maar wat is dat nu precies? Het wordt omschreven als non-intrusive tap.
Volgens wat ik er van terug vind is het een gewone vampire tap. Maar wat is die non-intrusive dan precies?
Intrusive is toch 'indringend'? Lijkt me dat een vampire tap dat altijd is toch?

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een vampire-tap is een non-intrusive tap. De kabel wordt namelijk niet onderbroken tijdens het aanbrengen van de tap, je kunt tappen en weer verwijderen terwijl het netwerk het niet ziet.

Echter, de dikke coax is eigenlijk afkomstig uit de wereld van de radio-zenders, en daar worden verbindingen gebruikelijk gemaakt met N-connectoren (een ca. 15 mm schroef-verbinding). Er zijn ook transceivers waarbij dus niet zo'n vampire-tap wordt gebruikt, maar aan weerszijde een mannetjes N-schroefdraad zit, aan beide kabel-segmenten zit dan een vrouwtjes N-schroefdraad die je op de transceiver schroeft. Omdat hierbij de transceiver fysiek tussen de kabel-segmenten zit is dit een intrusive tap, het lijkt meer op de manier die iedereen is gewend met dunne coax.

Als je aan het einde van een dik coax-stuk kijkt, zit daar meestal een N-connector voor de verplichte terminator.

Mijn zolder-netwerk heeft allebei de aansluit-vormen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
ok, N-type enzo ken'k wel maar dacht altijd met vampire duw je ook in pin in je kabel dus intrusive. Maar inderdaad je kapt je kabel er niet mee door.

Weer een topklasse antwoord van je. * witchdoc buigt voor de meester! Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images_oud/smilies/worshippy.gif

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs