[XP] Kan geen programma's uitvoeren - virus?

Pagina: 1
Acties:

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ok, ik heb hier das al een paar maande XP draaien zonder problemen. Zelfs gister ging alees nog goed. Tot vandaag ik zet de pc aan, krijg een bericht dat er een virus is gevonden, en verwijderd. Maar daarna geeft hij bij elk programma dat ik start aan dat die het niet kan vinden. Terwijl alles er bij de verkenner gewoon staat. Virus scanner kan ik niet starten, door dit probleem. En de webscan gaat ook niet omdat bij internet opties de ActiveX niet ingeschakelt kan worden, elke kaar als ik hem in stakel en op OK klik, is die daarna weer vrolijk op uitschakelen gezet :(

Kent iemand dit probleem (virus ??)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Klinkt als een yaha variant. Zoek eens bij Symantec op de website (www.sarc.com). Ik denk dat je een virus te pakken hebt...

Als het een yaha is (waarschijnlijk wel) zal het moeilijk worden deze weg te halen. Ben er zelf een paar dagen geleden 5 uur (!) mee druk geweest op een pc van een vriend van me (uiteraard geen backup).

[ Voor 46% gewijzigd door Pazzi op 08-01-2003 14:40 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dan heeft het virus al teveel schade veroorzaakt.
Ik zou even een systemrestore uitvoeren of een andere backup terugplaatsen want hier kun je niet veel aan doen.

Overgens had je dit vrij makkelijk terug kunnen vinden met de Omega search ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• comvidnet
En daar heb je dan een virus scanner voor :(
nou ja, ik ga maar is zoeken daar :)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Tip:
Zorg er voor dat die virusscanner altijd is voorzien van de nieuwste virusdefinities.
En kijk altijd goed naar de mail-attachments voordat je ze opent. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:30

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

comvidnet schreef op 08 januari 2003 @ 14:39:
En daar heb je dan een virus scanner voor :(
nou ja, ik ga maar is zoeken daar :)
Vervelende van yaha is dat ie de virusscanner deactiveerd... :(

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• comvidnet
bazs2000 schreef op 08 januari 2003 @ 14:38:
Dan heeft het virus al teveel schade veroorzaakt.
Ik zou even een systemrestore uitvoeren of een andere backup terugplaatsen want hier kun je niet veel aan doen.

Overgens had je dit vrij makkelijk terug kunnen vinden met de Omega search ;)
ok, ik heb 2 dagen geleden nog het hele systeem gescand. Dus zo veel kan er niet gebeurt zijn. en ik heb de search gebruikt en daar kwam dit probleem niet uit :)

• comvidnet
bazs2000 schreef op 08 January 2003 @ 14:41:
Tip:
Zorg er voor dat die virusscanner altijd is voorzien van de nieuwste virusdefinities.
En kijk altijd goed naar de mail-attachments voordat je ze opent. :)
Hij is up to date, en ik open nooit attachments :)

• comvidnet
Het virus wat als laatst gevonden is, is volgens de logs backdoor.optixpro.12
[edit]
* comvidnet probeert nu de veilige modus
[edit2]
werkt ook niet

[ Voor 21% gewijzigd door comvidnet op 08-01-2003 14:55 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:27

MBV

Wat geeft het crtl-alt-del menu voor vage progjes? kan je hem daar niet uitschakelen?
Ik ken het virus niet, maar ik denk dat hij zich opent bij elke exe. probeer eens in superveilige modus(command prompt vanaf cd) het register te editen, kijken of hij bij exefile staat ofzo.

Verwijderd

ff een system restore doen? een recente dan..

• comvidnet
Ja, ik ben nu online aan het scannen, maar daar lijkt nix uit te komen. (windows map al gehad)
Daarna ga ik het systeem wel proberen te restoren :)

Verwijderd

op www.sophos.com kun je een trial downloaden
en van norton volgens mij ook. misschiens vinden zij wel iets?

• comvidnet
ja, maar ik kan geen programma's uit voeren :) , ik heb nl norton antivirus 2003 geinstalleerd staan, maar die kan niet starten

Verwijderd

comvidnet schreef op 08 January 2003 @ 15:37:
ja, maar ik kan geen programma's uit voeren :) , ik heb nl norton antivirus 2003 geinstalleerd staan, maar die kan niet starten
owkee.. je hebt gelijk :D
is een geen virusscanner waar je een bootdisk mee kan maken ofzo?

• comvidnet
ja, maar de online scan van norton zou het mogelijke virus toch moeten vinden, in dos heb je nl geen dma dus dat gaat zo straag dat je zo 5 uur aan het scannen bent.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
weet al wat er is, normaal start een programma op als "Toepassing"
een virus overschrijft dat, en voer het met zichzelf uit. daarna start het virus het programma op dat je wilde starten, op deze manier voert het virus zich steeds uit, op elk programma, zodat het moeilijk kan worden verwijderd, en veel schade aan kan richten.
Zodra jij het virus verwijderd, gooi je het uitvoerende bestand weg, en weet windows niet meer waarmee hij *.exe bestanden moet openen. dus start nix meer op. het staat ergens in je register, ik zit nu op me werk, kan dus niet ff op zoeken in xp waar het staat, misschien dat iemand anders kan zoeken op "Toepassing en/of "exe"?

Ik heb dit zelf eens mee gemaakt met Win98, en na een tijdje stoeien wist ik het register te back-uppen als txt bestand, en daar het in verandert via DOS, en daarna weer terug gezet, windows gestart, en alles deed het weer :)
contact me op jim_the1st@hotmail.com als je verdere hulp nodig hebt.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
hier nog een plaatje ter verduidelijking;
waarnu [UITVOERBAAR] staat, staat bij jou waarschijnlijk een virus naam.
je kan het niet opzoeken denk ik, want je kan nergens in (correct me if i'm wrong)
omdat je dat virus weggegooid hebt, mist ie het bestand, en krijg jij, kan bestand niet vinden.... blabla
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/giroldi/screen.jpg

Verwijderd

waarschijnlijk 't yaha virus.

hier op de site van symantec staat een tooltje + beschrijving om het virus eenvoudig te verwijderen:
http://securityresponse.s...c/data/w32.yaha.k@mm.html

succes ermee

• comvidnet
bedankt allemaal, ik heb het opstart register opgeschoond. en op het yaha virus gescan en nu werkt alles weer :9

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixYaha.com

deze doet de trick. hij verwijdert niet alleen het virus maar herstelt ook je register zodat je programma's het weer doen.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 10:26
Hehehehe, super ez om op te lossen:
Op symantec staat psies hoe het moet, werkt perfect.
'k Was na 30 minuten al klaar bij een vriendin van me :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ruuddie schreef op 08 January 2003 @ 22:59:
Hehehehe, super ez om op te lossen:
Op symantec staat psies hoe het moet, werkt perfect.
'k Was na 30 minuten al klaar bij een vriendin van me :)
met het tooltje duurt het ook 30 minuten ofzo, alleen kan je dan ondertussen iets anders gaan doen.
Pagina: 1