Toon posts:

P4 2,4 locked?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een MSI 845PE MAX2 gekocht omdat mijn vorige asus mobo (P4B533) druit is geknalt. maar, met dit asus mobo kon ik gewoon zonder gezik overklokken. als k nu naar de bios ga van me nieuwe mobo staat er:
CPU ratio selection: LOCKED
k kan de FSB ook niet aanpassen dus.
komt het misschien omdat ik ergens een jumper weg moet halen op het moederbord, oid? hoe moet ik dit fixen?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 11:36
je multiplier kan je niet veranderen bij een p4 tenzij je een sample cpu van intel hebt
als je wilt oc-en met je je fssb omhoog knallen

Verwijderd

misschien is in je handleiding van je mobo zien voor die jumpers

Verwijderd

patryk schreef op 08 januari 2003 @ 14:25:
je multiplier kan je niet veranderen bij een p4 tenzij je een sample cpu van intel hebt
als je wilt oc-en met je je fssb omhoog knallen
maar die kan hij ook niet aanpassen :? |:(

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet de multiplier, die is standaar 18x maar de fsb kan k ook niet aanpassen, hij blijft dus op 2,4 hangen :(

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Moet je niet gewoon eerst de CPU-speed op manual zetten ipv 2400?
Als ik met mijn Asus P4PE de CPU-speed op 1800 zet is de rest ook geblokkeerd.

Dat of een jumper om je mobo op jumperfree te zetten... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
mja, dat is asus ja, dan kan je kiezen tussen 2400 en manual.
maar ik heb het dus over mijn MSI moederbord, die niet wil dat k ga overklokken.
ik de handleiding heb k het niet gevonden, ook bij de uitleg van de bios niet, daat word gewoon vanuit gegaan dat ie gewoon niet gelocked is...
hoe fix ik dit? en waarom deed asus het wel en msi niet?

Verwijderd

misschien een BIOS update ofzow??? in je boekje moet het wel staan anders weet k het oowk nie..

Verwijderd

Ik heb hetzelfde bordje en ik kan gewoon de fsb aanpassen, netals de voltages en de pci / agp rate. Allemaal in de bios. Zonder een jumper ofzo te verzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 15:11 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb een MSI 645E-Max u en daar moet je voordat je de FSB kan aanpassen eerst de optie "Detect FSB CPU Clock" op manual zetten. Daarna kan ik de FSB aanpassen. Misschien ook zo bij jou?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1