Oorzaak van geluid van coolers

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Wat is daar de oorzaak van(het is duidelijk dat ze allemaal wel een beetje geluid veroorzaken, maar is er wel 1 oorzaak die een groot gedeelte voor zijn rekening neemt):

-de wind die langs de heatsink waait
-de wind die langs de fans waait
-de mechanische geluid van de fans
-een combinatie van allemaal

Verwijderd

Bij mij de koelers zelf

Verwijderd

Combinatie van allemaal.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Stromende lucht maakt altijd lawaai wanneer het langs langzamer bewegende of stilstaande objecten moet. Kijk maar eens buiten als het een beetje flink waait :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
oorzaak is dat de stekker in het stopcontact zit =]

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:04 schreef CK het volgende:
oorzaak is dat de stekker in het stopcontact zit =][/quote]Shit wat een eye opener.... zou dat ook in de energie rekening schelen als ik die er uit trek om het lawaai te stoppen??? ;)

• MICHIEL123
  • Niet online
bij mij zijn het zeker weten de coolsers zelf:(

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:18 schreef MICHIEL123 het volgende:
bij mij zijn het zeker weten de coolsers zelf:([/quote]Ik heb net een nieuwe HD cooler... 2 fan's in een blauwe behuizing. Ze zijn ball beared en vreselijk stil. Ze zijn een stuk beter dan die tering dingen van Just Cooler (HD-600) :)

• MICHIEL123
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 21:27 schreef LOD het volgende:
Ik heb net een nieuwe HD cooler... 2 fan's in een blauwe behuizing. Ze zijn ball beared en vreselijk stil. Ze zijn een stuk beter dan die tering dingen van Just Cooler (HD-600) :)[/quote]me cpu cooler is het probleem niet is een dual fan van coolermaster zijn de kastcoolers

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Meestal hoor je de lagers.
En het RPM maakt zo ongeloofelijk veel uit.

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Zorgen dat het allemaal ball beared coolers zijn.

Verwijderd

het geluid in je kastje bestaat uit verschillende soorten geluid. ten eerste heb je het geluid dat veroorzaakt wordt door trillingen. bijvoobeeld als je een fan tegen je kastje aanschroeft, dan gaat dat hele paneel trillen. dat sooort geluid is vrij makkelijk tegen te gaan met stukje rubber. verder heb je natuurlijk ook het geluid wat veroorzaakt wordt doordat de lucht tegen je heatsink geblazen wordt of er juist vanaf gezogen wordt, je kan door ducting ook dit geluid tegen gaan, maar hier is veel moeilijker winst te behalen.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het meeste geluid word veroorzaakt door je kast zelf en de "wind" die tegen de processor opkletterd. De kast??? ja de kast,je mobo trillt en bibberd door je koeler, een koeler werkt meestal met magnetjes en spoelen, en daardoor word de rotor aangetrokken afgezet, hij draait dus niet regelmatig maar met kleine rukjes daardoor gaat de hele zoi trillen en zoemen
als je het kontroleert kom je op 50 Hz uit, en dat is toevallig de Frequentie uit je stopcontactje. Mocht je de herrie zat zijn en goede koeling hebben dan kan je een kartonnen doos kopen en aan stukken snijden en deze aan de kanten van je kast monteren, ook onder je mobo, dat scheelt een hele hoop.

MZLLS The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
Bij mij komt het meeste geluid uit mijn hd, een ibm 30.7 gb.
Het is een konstant geluid zoiets als eeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hoort dit zo????
kan ik er iets aan veranderen.
ik heb al silent mode geprobeerd maar daar ligt het niet aan.

debeerzietzevliegen.nl

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 04 maart 2001 12:25 schreef debeer het volgende:
Bij mij komt het meeste geluid uit mijn hd, een ibm 30.7 gb.
Het is een konstant geluid zoiets als eeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh hoort dit zo????
kan ik er iets aan veranderen.
ik heb al silent mode geprobeerd maar daar ligt het niet aan.
eeeh, snel terug brengen.

Zie:
[topic=126172]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1