Je kunt heel simpel upgraden: je kent waarschijnlijk wel die pakketjes als "libpam0
g" en "zlib1
g", die letters hebben ze er destijds aan toegevoegd toen ze naar een andere glibc gingen. Datzelfde doen ze straks weer, je hebt ze waarschijnlijk al gezien bij KDE 3.1.0: libqt3
c-mt,libarts
c0, etc. Alle C++ zooi wat met gcc-3.2 gecompileerd wordt, krijgt een C als toevoeging om onderscheid te maken.
Stel je voor: je installeert KDE 3.1.0, die heeft libqt3c-mt nodig, en stel, je installeert een ouder KDE 3.0 app die bij de oude Sid zat: dat gaat niet, want ten eerste zijn die dingen niet binary compatible, en ten tweede heb je een dependency probleem: dat oude programma heeft libqt3-mt nodig, welke in het conflicts veld staat van libqt3c-mt.
Unstable is wat een zandbak: vandaag doen we dit, morgen doen we dat en wat deden we gisteren ook alweer? Persoonlijk zou ik gewoon bij Woody blijven en dan je sources.list flink aanvullen vanaf
www.apt-get.org, persoonlijk gebruik ik die fs.tum.de mirror van Bunk graag, die heeft Mozilla-1.2.1, XFree86-4.2.1, kernel-source-2.4.20 en de nodige zooi eromheen allemaal een backport gegeven naar Woody. Zolang die er nog zijn zie je mij niet naar Sid trekken met dat leuke Glibc-2.3 en GCC-3.2