Toon posts:

Scherm valt uit na opstarten spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is waarschijnlijk de zoveelste thread, maja
search gedaan en niks gevonden dat mij kon helpen.

HEt gaat hierom

vriend heeft een

compaq presario 5000
amd duron 700mhz
64 meg ram
alles waarschijnlijk onboard
....
je kent het wel
Windows 2000

nu wou hij Age op empires II nog eens spelen, en ook andere spellen werken niet (driver) maar nu , telkens als hij het spel start, valt het scherm uit, op standby
net alsof de pc af staat. ZElfs ctrl+alt+del werkt niet.

nu dacht ik dat het misschien aan de drivers zou liggen.
Ik heb deze dan ge-update, maar het probleem bleef.

Heeft er iemand misschien enig idee hoe ik dit vervelend probleem kan oplossen

thnx

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Het lijkt op een frequentie probleem, dat het spel een dus te hoge frequentie afgeeft en daardoor het beeldscherm uitspringt ivm beveiliging.

dit verhaal kan ook opgaan voor je resolutie.

hth.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 21:20

Tys

Resolutie te hoog? Kun je messchien even kijken wat voor videokaart er onboard zit? dit zou wel een hele erge moeten zijn, wnat volgens de doos is AoEII speelbaar met 2 mb videogeheugen... op hoeveelxhoeveel draait windows normaal? (bijv: 640x480 - 600x800 - 1024x786 - 1280x1024 - 1600x1280 etc. :D)

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Ja, maar misschien probeert dat spel het wel te krijgen...dus stopt de video kaart ermee?

Ik denk dat je het iig in die richting moet zoeken!

Verwijderd

meeste spellen hebben parameters waarmee je ze op default settings zet. De monitor zet zichzelf waarschijnlijk uit om zich te beschermen tegen te hoge resolutie of refreshrate..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Idd, en niet alle spellen hebben suport voor refreshrates in te stellen. Je zou met dxdiag (start -> run -> 'dxdiag') wel de refreshrates kunnen 'overriden' in DirectX-games. (more help -> override)

Kies dan voor 60hz, dat is het minimale zo'n beetje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan de resolutie ligt. AoE II kan max aan 1024*768 draaien, terwijl het scherm ZEKER 1280x1024 aan. Maar ik ga binnen een paar dagen de andere oplossingen proberen die jullie mij gaven, want ik heb de pc hier niet bij de hand.

Thnx in advance and I'll keep you updated
Pagina: 1