ADSL hccnet hapert?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:10

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Mijn ADLS Lite verbinding van HCCNET doet et sinds het weekend niet meer goed.
Het lijkt erop of hij af en toe wegvalt.

- Websites worden pas na 10 sec geladen, er staat, bezig met zoeken naar.... na 10 sec gaat hij hem pas laden.
- pingen naar www.tweakers.net lukt wel de hele tijd, zonder oponthoud.

Ook haal ik gewoon de max snelheid (28K) als hij het even wel goed doet.

Nou hoor ik nu net van een vriend, dat ie het bij hem ook niet goed doet.

Ik heb al de DNS server van HCCNET van 62.251.0.6 naar *.*.*.7 verandert, maar dat maakt niets uit

Meer mensen hier last van?

Op HCCNET staat trouwens iets over een landelijke storing met het inloggen, maar dat doet ie hier dus wel goed.

systeem specs

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
mijn inbel accountje van hccnet is de laatste dagen ook aardig gaar (al moet ik zeggen dat het nooit echt super goed is geweest)
daarnaast lag een mail server een aantal dagen half plat. 2dagen geen mail kunnen ontvangen en zelfs nu gaat dat af en toe rottig.
dit komt de laatste tijd wel vaker voor.... ben echt blij als m'n adsl pakket er is. doe mij maar xs4all :)

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
ik ben toch altijd ingebelt, dus dat maakt niet uit, en ow ja tis natuurlijk een pro versie ;)
Maar volgens mij ligt het aan hun DNS servers, want je kunt dus wel ongestoort blijven pingen!

systeem specs

Verwijderd

Ik heb het ook sinds gisteren. Internet is erg traag met het laden van pagina's en sommige doen het helemaal niet. (wel na herladen) Met speedtest.nl kom ik wel gewoon aan de max snelheden. Erg lastig gewoon.

Op HCCnet site:
Mail en DNS
08-01-2003 - Op dit moment ondervinden de mailservers van HCCnet problemen. Dit is te wijten aan een aantal factoren t.w.:

- grote hoeveelheid spam die in de eerste week van dit jaar verstuurd is.
- grote hoeveelheid grote nieuwjaarswensen (tot 9 mb groot).

HCCnet doet er momenteel alles aan deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Er zijn extra mailservers ingezet om de achterstand in email te verwerken (de emails zijn dus niet verdwenen).

Daarnaast, door de bovenstaande grote hoeveelheid mail, zijn onze DNS-servers overbelast, omdat bij elke aflevering de DNS-servers geraadpleegd worden. Je kunt daarom af en toe problemen ondervinden bij het internetten of andere applicaties die DNS-servers gebruiken om hostnamen te resolven.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 16:13 ]

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
dat is het dus....hopen dat het wel snel verholpen is, kheb er nu op het moment geen last van trouwens.

systeem specs

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
kheb ze toenstraks gebeld, ze verwachten dat het vandaag of morgen is opgelost...

tss... servers kunnen niet eens een beetje spam aan. andere providers hebben hier geen last van (niet dat ik weet).

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Een mailtje van mij had er gewoon 7 dagen over gedaan. En ja, ik weet het, het zou niet moeten kunnen. maar toch is het zo :/ Het nadeel van een smtp die op ze bek ligt is dat als ie weer up is, je zwaar gespammed word door allerlei andere mailservers die proberen de boel te resenden. daarom gaat het vaak daarna weer mis.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb HCCNET ADSL BAsis...en soms hapert ie hier ook. Je moet dan ff naar HCCnet bellen en vragen of iemand in jouw regio extreem gebruikt maakt van zijn Downstream

Als er niemand zit te downloaden dan ligt het toch aan de site?!

[ Voor 18% gewijzigd door Yellowneck op 08-01-2003 20:30 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sharkzor schreef op 08 January 2003 @ 19:51:
tss... servers kunnen niet eens een beetje spam aan. andere providers hebben hier geen last van (niet dat ik weet).
Tja bij een aantal provider is het aantal spam mailtjes + virus mailtje zo'n 75 tot 80% van het totale mail verkeer, daarop zijn prognoses van de schaalbaarheid van de mailservers niet op gebaseerd. Zo zie je maar weer dat spam een hoop geld kost voor de providers.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
't staat dus gewoon op de storingspagina :)

Gebruik tot die tijd anders even deze DNS: 131.155.2.3
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.