Toon posts:

[win2k/alg]probleem met net use

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleempje met een net use naar een machine... na een net use komt de volgende foutmelding:

"no more endpoints available from the endpoints mapper"

intussen is het wel duidelijk wat de het probleem is, maar waarom is er een probleem en wat doe ik er aan...
(de meeste problemen die je vindt gaat over dns/wins maar dat is hier geen probleem)

2de vraagje weet iemand misschien een tool om de endpoint map db uit te lezen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 13:48 ]

Verwijderd

Kan het zijn dat het IP\PC name waarnaar je een net bericht stuurt. Dat daar Net Use is geblockt??? of niet in het zelfde domain zit?

Verwijderd

Topicstarter
het is niet hetzelfde domain idd. maar ik heb nog 8 andere servers met dezelfde config (zelfde fw rules e.d.) waar een net use prima werkt (het is overigens geen net send). edit: zelfde config is natuurlijk zover ik kan zien :)

verder als ik een mapping maak vanaf een server uit hetzelfde domain dan werkt een net use wel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 13:52 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al uit kunnen vinden ofdat dit probleem client of server specifiek is? Oftewel, verhuist het probleem mee als je achter een andere client zit, of verhuist het probleem juist niet mee?
Werkt het naar een andere server wel?

btw. het gaat hier toch om echte servers, en geen clients he? (dus geen W2k/pro, nt4 wks, of winxp)?

Verwijderd

Topicstarter
idd echte servers, (win2k server ed.) ook de hardware is geen opgefokte desktop :).

ik denk dat het probleem is dat in de endpoint map db nog een entry staat van de client waarmee ik probeer te connecten... en dat het daarom niet goed gaat... vanaf een andere client kan ik niet testen aangezien en een aantal firewalls tussen staan die ik niet beheer...

een server (lees client), die op hetzelfde subnet als die server staat, geeft geen problemen...
ik denk ook niet dat het een fw probleem is want dan zou het ik het probleem ook bij de andere servers moeten hebben.

edit: ik dacht ook nog aan licensing... maar deze server staat per seat ingesteld...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 17:55 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik dacht ook aan licensing (vandaar de vraag ofdat je echte server software gebruikte). dat je maar met 1 client kan testen maakt het wel wat moeilijker.

Als je je connectie sluit op de server van je client, werkt het dan weer wel ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok probeer ipv je "user"iet meer nl "user\domeinnaam(waar je je wil valideren)"

Iperf

Verwijderd

fish schreef op 14 January 2003 @ 01:46:
ok probeer ipv je "user"iet meer nl "user\domeinnaam(waar je je wil valideren)"
doe het dan andersom, namelijk

code:
1
domainname\username

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 14 januari 2003 @ 01:07:
Ik dacht ook aan licensing (vandaar de vraag ofdat je echte server software gebruikte). dat je maar met 1 client kan testen maakt het wel wat moeilijker.

Als je je connectie sluit op de server van je client, werkt het dan weer wel ?
de firewall staat dicht die kant op :) en gaat ook niet open...
authenticatie doet er niet toe... daar komt tie geeneens (of is er al voorbij)

net ff getest:
d:\>net use * \\ipnummer\c$ testpw /user:bestaatniet
System error 1326 has occurred.

Logon failure: unknown user name or bad password.

authenticatie gaat dus wel goed... daarna gaat het pas mis...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 11:38 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat bedoel je precies met dat de firewall dicht staat, wat staat er precies dicht ?

Welke poorten staan er open? IIRC gaat management van je server over dezelfde poorten als een mapping, en zou je dus met srvmgr (naar je 2000 server) gewoon je sessie moeten kunnen disconnecten.

Verwijderd

Topicstarter
ik mag slechts van 1 client (beheerpc) naar deze servers toe... de porten die openstaan vanaf die client zijn o.a. 137-139 (wat genoeg moet zijn voor een net use)... er staat nog een aantal andere dingen op zoals ts en wat monitoring apps porten.

137-139 staat dus maar 1 kant op open... alleen vanaf de client naar de server... vanaf de server kan ik geen mapping naar de client maken...
dit alles staat in fw-1 op 1 regeltje, dus het is voor alle servers is het dus gelijk... (2 regeltjes natuurlijk... heen en terug)

als ik een sessie had wel... maar die is er dus niet... maar het lijkt erop of die dus nog wel in de endpoint map db staat (ik heb ook nog steeds geen tool gevonden om die uit te lezen)

edit: overigens is dit het enige probleem met de server... een reboot zal het probleem wel verhelpen... maar ja rebooten van de die server alleen omdat ik er niet bij kan met een net use gaat me een beetje ver... (via via kan ik er toch wel bij)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:12 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je kan je connection list opvragen door fsmgmt.msc te starten, normaal gesproken moet ie daar bij staan (of net sessions).

Als je 'srvmgr \\server' doet waar \\server de naam is van je server, kan je dan wel connectie krijgen, of krijg je dan ook die RPC error ?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan met ts de server overnemen... dus ik kan alles op die server doen...

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah, maar het is misschien interessant om te zien ofdat alleen een operatie op die netwerk schijf misgaat, ofdat ook srvmgr (oid) misgaat.

Verwijderd

Topicstarter
niet geheel onverwacht... dit werkt niet vanwege dezelfde melding...

• elevator
  • Niet online

elevator

En staat jouw PC op de server, erbij onder 'Connections' bij fsmgmt.msc ?

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei nee

• elevator
  • Niet online

elevator

Bijzonder probleem. Bij een 'netstat -an' vanaf de server via TS, welke poorten staan er dan met je PC open (naast 3389) ?

Verwijderd

Topicstarter
genoeg... een mapping werkt ook gewoon... alleen niet vanaf die client.
de relevante porten staan er ook gewoon bij...
ook de endpointmap:
code:
1
2
3
4
5
TCP    0.0.0.0:135            0.0.0.0:0              LISTENING
TCP    ip:139     0.0.0.0:0              LISTENING
UDP    0.0.0.0:135    *:*
UDP    ip:137     *:*
UDP    ip:138     *:*

(de endpoint map hoef je niet in de fw te zetten; de server zelf moet hier op kunnen connecten)

edit: vanwege smileys :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 17:22 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

maar er staan geen sessie open met de client zeg maar?
Staat er trouwens op je client of op de server iets in je eventlog?
Zijn op je server de 2 RPC services wel gestart?

[ Voor 57% gewijzigd door elevator op 14-01-2003 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja... de bovenstaande foutmelding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 17:23 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je de exacte eventvwr melding eens pasten (source/event id nummer), misschien dat we daar wat verder mee komen?

Verwijderd

Topicstarter
daar kom je niet verder mee omdat je dan dus alleen die dns/wins probs tegenkomt, wat 100% zeker weten goed is. maar ik zoek hem nog wel ff op

Verwijderd

Topicstarter
[event]
source: userenv
event id: 1000
Windows cannot determine the user or computer name. Return value (1753).
[/event]

[debug userenv]
USERENV(83c.8c8) 15:25:01:705 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 1753.
USERENV(83c.8c8) 15:25:06:933 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 1753.
USERENV(83c.8c8) 15:25:12:160 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 1753.
USERENV(83c.8c8) 15:25:17:388 MyGetUserName: GetUserNameEx failed with 1753.
USERENV(83c.8c8) 15:25:56:888 GetUserGuid: Failed to get user guid with 1753.

[/debug userenv]

zoek ff op endpoint; dit schiet dus niet op...
dit ook niet; ik kan namelijk wel inloggen. (zowel met een domain als local admin account = zelfde naam; zelfde pw) ik ga natuurlijk wel ff proberen om een nieuw profile aan te maken...

edit: nog even voor de volledigheid... we draaien win2k sp3 (dus met bugfix als het goed is :))

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:34 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je komt idd bij dit soort dingen uit, maar de DNS is in orde geef je al aan.

Mischien dat het herstarten van je netlogon service wel de moeite is om te proberen?

Je geeft aan dat een andere client naar dezelfde server, geen problemen geeft om te connecten, wat me zou vermoeden dat het een client probleem is, waardoor het herstarten van je netlogon weer geen oplossing zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het opgelost...

het was toch een dnsprobleem. de dns opzich was wel goed (dat was het enige wat ik gechecked had hehe; nslookup pakt ook standaard de eerste :)), alleen een of andere lokale beheerder had op de interface een 2de dns server gedefinieerd. deze was van hun isp... nadat ik deze verwijderd heb, werkt het weer...

edit: typo

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
overigens het verklaard direct waarom ik van een andere server in hetzelfde subnet (en hetzlefde domain) wel een net use kon maken... dit account is immers al geauthenticeerd... en heeft alleen een st nodig...
Pagina: 1