I believe what I want to Believe
Verwijderd
Wat heb je zelf al geprobeerd? Kun je uit logfiles misschien een aanwijzing halen ? Heb je APM of ACPI geladen en draaien ? Worden alle services gestopt of blijft er misschien 1 hangen ? Heb je NFS of Samba shares gemount ? Wat gebeurt er als je eerst init 1 geeft ?
We willen dus graag meer info en meer eigen initiatief zien...
We willen dus graag meer info en meer eigen initiatief zien...
alle services worden gestopt
systeem geeft geen foutmeldingen
op het scherm staat ook system halted.
rebooting system en daar blijft hij eeuwig op staan totdat ik zelf de reset knop indruk.
ctrl+ald+del het zelfde, ook init 1 of shutdown -r now doet allemaal het zelfde, ik weet het echt niet meer.
redhat site afgezocht internet ook.
systeem geeft geen foutmeldingen
op het scherm staat ook system halted.
rebooting system en daar blijft hij eeuwig op staan totdat ik zelf de reset knop indruk.
ctrl+ald+del het zelfde, ook init 1 of shutdown -r now doet allemaal het zelfde, ik weet het echt niet meer.
redhat site afgezocht internet ook.
Verwijderd
kijk eens onder je kernel config in de APM sectie, en dan specifiek de "hang on halt instruction".
reboot is toch niet veel meer dan een veredelde shutdown -r now?
"reboot" werkt niet.
Even een stomme vraag hoe kom je ook al weer in de kernel config in de APM sectie ??
Ben het even helemaal kwijt, sorry
Even een stomme vraag hoe kom je ook al weer in de kernel config in de APM sectie ??
Ben het even helemaal kwijt, sorry
Verwijderd
yeppewzzrd schreef op 08 januari 2003 @ 23:40:
reboot is toch niet veel meer dan een veredelde shutdown -r now?
maar euh onder welke user probeer je dit en zit je in X of doe je dit remote ?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 12:19 ]
Verwijderd
Het lijkt mij een duidelijk geval van een APM/ACPI probleem. Ik heb dit ook gehad met mijn laptop. Bij mij was er kernelpatch nodig maar misschien is het bij jouw systeem voldoende om even je kernel juist te configureren. Anyhow lijkt me iets dat je zelf ook makkelijk kan vinden..
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde.... Rh7.0 en 7.1 deden het wel goed... nu 7.3 en 8.0 niet. Halt -p laat um wel in een powerdown gaan.
Diezelfde shit (op een andere pc) had ik een tijd geleden ook met de overgang van win98 naar win2000 en XP.
Diezelfde shit (op een andere pc) had ik een tijd geleden ook met de overgang van win98 naar win2000 en XP.
Pagina: 1