Toon posts:

PC loopt vast met Dual monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een 2e vga kaart aangeschaft:
1) GForce 2 MX400 64MB AGP
2) XFX TNT2 M64 32MB SDR PCI

Maar nu loopt win2k steeds vast als ik de pc opstart, hij komt bij het titelscherm -> win2k wordt geladen, met zo'n gekleurd blakje. Maar als hij op 2/3 van de balk is stopt hij ermee en loopt hij vast.
Ik heb ook al geprobeerd de PCI vga kaart als primary te zetten, daar doet hij het wel, maar niet als de AGP primary staat in de bios. En dat is toch wel de bedoeling toch? Of zie ik dat nu fout? trouwens als de PCI primary staat komt er nog geen beeld op de andere monitor, weet misschien ook iemand hoe ik het zou kunnen fixen? Vind het anders zonde van het geld! :P

kan iemand mij aub helpen!

Groeten, Robert

Specs:
Win2k
Asus P4B533-V mobo
512 Mb DDR 2100
P4 2,4 Ghz 533
Western Digital 800JB
Western Digital 400BB
GForce 2 MX400 64MB AGP
XFX TNT2 M64 32MB SDR PCI
300 Watt voeding
Tv kaartje (hauppauge)
Yakumo 17"monitor
Unisys 15" monitor

Verwijderd

hahah, zelfde probleem als ik, zo te zien, alleen nog erger.
Heb je al geprobeerd, als de PCI als primary staat, om dan de AGP kaart te installeren?
Die kun je dan in je beeldschermeigenschappen aanzetten, als ''extended''.
En eventueel weer door Windows las primary laten gebruiken.

o ja, 1 tip: eerst alle drivers deinstalleren, windows herstarten en dan eerst 1 kaart installeren. Vervolgens herstarten en de 2e kaart laten detecteren.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zou ik nog wel eens kunnen proberen! maar goed hij toont ook geen beeld als de PCI primary staat. Het lichtje brand wel gewoon (dus niet oranje). Echt heel vaag. Ik ga nog eens ff flink proberen, misschien heb ik vandaag wel eens geluk! :D

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Uninstalleer met de originele kaart alleen erin alle drivers. Aangezien je nVidia kaarten hebt, moet je iig Detonators gebruiken igv dat allebei de kaarten erin zitten.
Zet na uninstall je PC uit en steek de tweede kaart (de PCI) erin. Zet in je BIOS gewoon AGP op primary.

Windows 2000 start nu op met één scherm, log in en installeer de Detonators. Reboot (nog steeds met een scherm waarschijnlijk) en nVidia herkent dat er een extra kaart in zit. Of na reboot, of direct zal de nView-wizzard vragen wat je met je tweede monitor wil.

Ik deed dit allemaal onder zowel XP als 2000, met een ASUS 7100 deLuxe op AGP en een XFX op PCI.

Mijn enige probleem was dat ik onder 2000 nog de originele ASUS drivers had. Die werkten niet voor de XFX kaart, hoewel het allebei GeForce-2 kaarten zijn :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Arjan, heb je toevallig ook dualview op je Asus in gebruik?
Of zit dat daar niet op?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Er zit wel dualview op, maar die gebruik ik niet (lukt gewoon niet). Volgens mij werkt dat alleen met de TV-out van diezelfde kaart.

Overigens heb ik vanavond de PCI op primary gezet (omdat ik me verveelde) en de monitoren omgewisseld (stekkers dan). Mijn beeld op het primary display is ineens een stuk scherpen dan op die andere kaart. Gek he?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Pagina: 1