Toon posts:

[troubles] GF2 MX & GF4 MX in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een probleem met mijn videokaarten, waarschijnlijk dirver-gerelateerd:

voor snellezers:
iemand hier ervaring met het draaien van 2 nVidia GF-kaarten in zijn systeem?

Wat is mijn systeem:
1x AMD Athlon 1333
1x EPoX 8K7A+
2x 512MB PC2100
1x Gainward Pro/650XP (vivo GF4 MX460 64MB)
> met als logische stap: 1x GF4 DualView
2x 20" monitor
1x ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter
1x DVD Pioneer
1x CDRW Samsung

...
moederbord: onboard sound, IDE, RAID
VIA 686B southbridge, AMD 761 northbrindge
RAID-config: 2xIBM 20GB

Wat heb ik gedaan:
Vandaag een GF2 MX400 PCI 64MB/TV erbij gezet, van XFX.

Probleem:
driverconflict

Situatie:
ik heb mijn 2 hoofdmonitoren op de Gainward staan.
1 op VGA uitgang, 1 op DVI, met converter
daarnaast wil ik mijn 15" op de XFX aansluiten.
tot zover situatie.

Nu het probleem:
Ik kan hem installeren. Daarbij worden de nVidia drivers opnieuw geinstalleerd en worden alle monitorconfigs gereset. Da's duidelijk.
Goed, 1x mis. Blue screen bij opstarten; nv4_disp.dll error

Dus: safe mode, alles van nVidia verwijderen via configscherm/software.
Opnieuw starten, MX400 wordt als eerste gedetecteerd en geinstalleerd.
Daarna lockups, lockups, lockups. reset.

Nog een keer: safe mode, alles eruit, opnieuw.
MX400 niet installeren.
MX460 wordt gedetecteerd en geinstalleerd.
Alles prima, tot en met het terugzetten van mijn oude config: 2 monitoren op de MX460. Nieuwe start, met deze config. Dus eigenlijk als beginsituatie, maar nu met niet-geinstalleerde MX400 in mijn kast.

Nu komt het:
Als ik nu de MX400 installeer, kom ik, met een beetje geluk, Windows in. Dan lijkt alles OK, ook al lijkt het net alsof ik 'te snel' ben voor mijn systeem: Rundll32 errors, beeldschermeigenschappen wil niet openen, of pas na een 2e , 3e keer.

En nu, als ik dan het monitorconfiguratiescherm open en probeer mijn monitorinstellingen te wijzigen: boem, nv4_disp.dll error = blue screen.

Ik heb zelfs de MX460 via RivaTuner ''omgebouwd'' tot Quadro, om te kijken of dat hielp. No result.

Ook heb ik geprobeerd via nView mijn eerste 2 monitoren als 1 te laten behandelen, om zo de XFX aan de praat te krijgen. Hiermee wordt DualView uitgeschakeld en wordt de 2e uitgang op mijn kaart dus gebruikt om 1 bureaublad te verdelen over 2 schermen. Dualview behandelt die 2e uitgang als aparte ''grafische kaart'' en is dus in systeemeigenschappen ook als dusdanig aanwezig. Zelfde probleem echter.

Voorlopig is mijn eindsituatie dus als volgt: niet-geinstallerde VGA compatible card in mijn systeemeigenschappen en een nog steeds goed funktionerende MX460 (met RivaaTuner tot Quadro550XL gebombardeerd) met dualview.

Natuurlijk heb ik de FAQ op GoT erop nagelezen, maar daar staat niets over Dual nVidia cards. Aangezien ik al veel ervaring heb met 2e en 3e grafische kaart, denk ik ook niet het daarin te kunnen vinden.

De search op GoT leverde veel results op, maar vooral de ''normale'' installatieprobs. Niet deze ene, specifieke ''mismatch''.

Goed, wat ik denk:
de display driver, nv4_disp.dll, is niet in gebouwd om met meer dan 1 kaart overweg te kunnen. Daarom loopt het systeem vast, zodra ik de beeldschermeigenschappen wil openen, of toepassen.
Naar mijn mening echter, moet er een omweg zijn.
Wie weet hier raad?
Bij voorbaat dank voor tips & oplossingen.

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik heb ze nu beiden aan de praat, waarbij ik de PCI GF2 MX400 als hoofdmonitor heb moeten instellen.
Vervolgens heb ik de GF4 MX460 geinstalleerd met nView > horizontale uitbreiding.
Het lijkt erop alsof de meeste problemen zijn opgelost. Enkel mijn startmenu doet nog af en toe gekke dingen.
Nu heb ik echter nog steeds geen DualView, terwijl dat wel de bedoeling was.
Als ik die optie instel, loopt het apparaat vast, no matter what.
Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Misschien een tip die je zou kunnen proberen: Ultramon installeren. Die 'regelt' een hoop dingen die de detonator drivers nog niet lekker doen met dual/multi monitors.

Verwijderd

Topicstarter
Ultramon?
Where to find?

Tot nu toe is mij gebleken dat de DualView optie van nVidia niet samen wil werken met meer dan die ene AGP kaart van mij (of die ene PCI). Zodra ik die optie installeer op mijn AGP en dus een 2e (3e) hardware device krijg (de nVidia DualView), laat mijn PCI het afweten.

Voorlopig zit ik dus vast aan nView, ipv DualView

Is er iemand die hier een work-around voor weet?
Ondertussen zoek ik naar Ultramon.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 14:17 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
yup, ultramon gevonden. Echter: geen Ultramon! Na installatie installeert hij wel de ultramon.sys driver en zichzelf in de startup group, maar geen zicht van Ultramon zo ver. (Verschijnt niet in taakbalk, noch in systeemmenu''s, zoals de helpfile aangeeft)

Tevens rare lockups.
Het lijkt net alsof het systeem wel wil, maar niet mag van nv4_disp.dll > ik meot geen rare dingen doen, want dan loopt hij vast..

Ik heb de kaart er dus maar weer uitgegooid. Ik ga wel op zoek naar een Radeon PCI, want dit schiet niet op..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 16:25 ]

Pagina: 1