[PHP]MIME berichten verwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik ben bezig met een ticket-systeem
dit systeem is een soort webmail.

wat ik momtenteel gemaakt heb is een interface die inlogt op een pop3 account, de email daar vandaan haalt en vervolgens alle nodige info er uit sloopt dmv preg_match enzo. dus de sender, to, subject, cc, etc etc, en dit vervolgens in de database zet, en het bericht op de server verwijdert.

Het probleem is dat ik de body niet goed verwerkt krijg. Ik heb helemaal nog niet aan mime gedacht, en denk dat ik het toch nodig ga hebben als ik attachments en html emails er op binnen krijg.

Ik heb gezocht op internet en op got, maar kan vrijwel alleen maar informatie vinden over het versturen met mime. in een geval vond ik wel informatie over het ontvangen van mime berichten, maar dat ging samen met imap en ik gebruik dus een pop3 class. ( class.POP3.php3 v1.0 99/03/24 CDI cdi@thewebmasters.net
Copyright (c) 1999 - CDI (cdi@thewebmasters.net) All Rights Reserved An RFC 1939 compliant wrapper class for the POP3 protocol.)

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me verder op weg helpen?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Niet online
Volgens mij zit er geen verschil tussen MIME voor imap en MIME voor pop. MIME==MINE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
dat klopt, maar het de scripts die ik gevonden heb die zijn gemaakt voor imap :)
gebruiken allerlei imap functies dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm...met de imap functies in php kun je ook pop3 boxen leeg trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
dat klopt, maar dan meot je imap wel geinstalleerd hebben. en dat is nou juist wat ik niet wil :)
het systeem moet op alle servers draaien met standaard php geinstalleerd, dus ik kan geen gebruik maken van imap :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
opzich heb ik gewoon een variabele $header met de hele email er in, inclusief header, body, en mime berichten; alles dus.

daar moet ik toch wel alles uit kunnen halen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 14:12
kijk een naar het horde framework Daar zit ook goede mime ondersteuning in. De api is te vinden op http://dev.horde.org/api/horde/2.0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
freak007 schreef op 08 januari 2003 @ 13:51:
kijk een naar het horde framework Daar zit ook goede mime ondersteuning in. De api is te vinden op http://dev.horde.org/api/horde/2.0/
zit er nu naar te kijken, is wel ingewikkeld zeg :?
volgensmij heb ik weer een heel lastig iets uitgekozen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MIME is moeilijk. Mime is irritant. Mime zuigt.

Als je de hele spec wilt ondersteunen (zie rfc 2045) ben je lang bezig. Zoek dus naar een pakketje dat het voor jou uit kan pakken. Die moeten bestaan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Juup schreef op 08 januari 2003 @ 14:28:
MIME is moeilijk. Mime is irritant. Mime zuigt.

Als je de hele spec wilt ondersteunen (zie rfc 2045) ben je lang bezig. Zoek dus naar een pakketje dat het voor jou uit kan pakken. Die moeten bestaan.
enig id waar ik die kan vinden? zonder imap he.. ik heb wel gekeken bij dat horde maar dat is niet echt bruikbaar volgensmij, heleboel losse betanden met vage funcites, ik word er iig niet veel wijzer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
rfc2045 - 2049 en alle extensies om precies te zijn :)

De kunst is om de mimestructure in een tree te stoppen en daarna functies schrijven die de correcte displayable parts weergeven.
Je zal dus in eerste instantie een parser moeten schrijven die de mimeboundaries er uit vist en de mimeheader en het mimebodypart op de juiste plek in de tree stopt.

Als referentie zou je mischien SquirrelMail kunnen gebruiken. Wanneer je een tree kan maken zoals wij die maken m.b.v. de bodystructure (imap) dan is de rest van de functies gewoon bruikbaar voor het vervolg (juiste weergave).

Suc6 ermee
Pagina: 1