Toon posts:

Reparatie harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezers,

Mijn IBM schijf wordt (na een storing bij Nuon) niet meer herkend door het BIOS en windows (in meerder PC's geprobeerd). Ik hoor hem overigens nog wel draaien. Nu kan ik van een collega precies dezelfde schijf overnemen. Ik wil vervolgens het printplaatje van dit exemplaar overzetten op mijn defecte disk (er staan nogal wat gegevens op die ik liever niet wil kwijtraken). Dit lijkt vrij eenvoudig te moeten kunnen. Gaat dit volgens jullie werken of is het verspilde moeite?

Groet,

Martijn

Verwijderd

dat moet kunnen ja in theorie moet wel precies dezelfde schijf zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, dikke kans dat het gewoon gaat werken, tenzij de beschadiging mechanisch is :)
Het staat zelfs in de FAQ beschreven onder "hoe krijg ik verloren gaande data terug?" B)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 08-01-2003 13:07 ]

Verwijderd

Lijkt mij ook, dat het moet werken. Let wel op dat je dan zoals gezegd écht exact dezelfde hebt, dus ook dezelfde revisie, enz. als het even kan zo dicht mogelijk bij elkaar (in tijd) geproduceerd, zodat de kans op verschillen zo miniem mogelijk is.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:38
Ik heb dit weleens met mijn IBM schijven gedaan. Dat ging gewoon goed, waren GXP's overigens...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

En dan maar hopen dat ze niet ondertussen ongemerkt en ongemeld de PCBs een beetje hebben veranderd :)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik zou daarna wel snel de data van de disk afhalen en backuppen ....

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Of gewoon nuon aanklage en een nieuwe eisen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Nuon heb ik reeds aansprakelijk gesteld. Uiteraard hebben ze dit afgewezen. Ik heb nu mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Is kijken hoe het afloopt....

De productiemaand van beide disks ligt 2 maanden uitelkaar dus dat lijkt goed te gaan. IBM wilde trouwens geen nieuwe printplaat opsturen. Lekkere service.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 09:31:
IBM wilde trouwens geen nieuwe printplaat opsturen. Lekkere service.
Dat zou op jaarbasis gaan om vele 1000-den printen voor mensen die hun schijf gefukt hebben. Dat ze dat niet doen kan ik me dus heel goed voorstellen.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 11:21:
[...]

Dat zou op jaarbasis gaan om vele 1000-den printen voor mensen die hun schijf gefukt hebben. Dat ze dat niet doen kan ik me dus heel goed voorstellen.
Als ze gewoon de kosten in rekening brengen is er toch niks aan de hand vind het idd een beetje raar

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Pagina: 1