Toon posts:

IPv6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort mijn nieuwe adslfast lijntje bij Xs4all gaat allemaal als een trein
nou kan ik me gratis aanmelden naar ipv6
nou is de vraag is dit verstandig kan ik dan alles doen wat ik eerst deet
(gamen, ftpserver, enz, etc) en wat zijn de echte voordelen van IPv6

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:00

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt me dat je iets te weinig kennis hebt op IPV6 te gaangebruiken als je dit soort basic dingen niet weet moet je er niet aan beginnen lijkt me.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
kijk hier eens voor meer info: http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/IPv6.html

Verwijderd

Topicstarter
kay
het enige dat ik weet dat het langer is dan IPv4 en daarom er veel meer combi`s zijn

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 13:13:
kay
het enige dat ik weet dat het langer is dan IPv4 en daarom er veel meer combi`s zijn
en dit is gelijk de reden dat je het dus net zo goed niet kan aanvragen. No flame intended

Verwijderd

Topicstarter
heb je stukje gelezen snap nu dat ik een tunnel moet maken e.d.
maar wat zijn dan de voordelgen tov ipv4

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Voor de gewoon inet gebruiker is het niets, maar voor de gene die er gewoon ervaring en het leuk vindt om hier mee te spelen is het gewoon leuk. Maar op dit moment heeft het geen echte toegevoegde waarde.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik begrijp dat ik er niet veel aan zal hebben maar wat zijn dan de voordelen behalve dat je meer combi`s het
waarom gebruik jij het ?

Verwijderd

Als je het mij vraagt zou iedereen gewoon eens moeten werken met IPv6 als je provider dat biedt, om er alvast eens aan te snuffelen...
Want als er alleen over IPv6 gepraat wordt, dan komt het er volgens mij nooit :) So go out and play :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TEO de meeste internet gebruikers weten het verschil niet tussen een ip adres en hun kanarie dus dat schietn niet op :p

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb via freenet6 nu een IPv6 (6to4) verbinding, gewoon om wat te experimenteren. Is wel leuk, die nieuwe adressen. Als ik al IPv6 via mijn provider zou kunnen krijgen zou dat helemaal mooi zijn!

Verder is er echter nog geen merkbaar voordeel. Via freenet6 is de verbinding sterker nog zelfs super slecht, onstabiel rond de 3KBps.

[ Voor 15% gewijzigd door Expander op 08-01-2003 16:12 ]

Expanding the inexpandable

• jep
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Je kan alles doen wat ipv6 compatible is, niet zo super veel hoor. Je kunt wel bij me chatten trouwens! :). Als je weet wat je ermee moet, ga er eens mee stoeien. Anders; laat 't lekker voor wat 't is :) Ik heb tegenwoordig 2x /48 en 1x /64, maar echt heel erg nuttig is 't nog niet :). Wel leuk!

[ Voor 22% gewijzigd door jep op 08-01-2003 16:43 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt trouwens alleen IPv6 gebruiken met Linux en Windows XP, waarbij de onstersteuning Windows XP nog niet in het grafische gedeelte terug te vinden is maar met command line (prompt) commando's moet worden geregeld.

Verder kun je er momenteel nog niet zo heel veel mee.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• jep

jep

maartena schreef op 08 januari 2003 @ 19:17:
Je kunt trouwens alleen IPv6 gebruiken met Linux en Windows XP, waarbij de onstersteuning Windows XP nog niet in het grafische gedeelte terug te vinden is maar met command line (prompt) commando's moet worden geregeld.

Verder kun je er momenteel nog niet zo heel veel mee.
En windows 2000, en FreeBSD, en OpenBSD, etc etc. :) Vrijwel elk OS heeft er nu ondersteuning voor.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
ik heb nu op school wat basic les over tcp/ip, maar is het nou zo dat bij ipv6 je paketjes groter zijn omdat het adres ook langer is? en is het dan niet zo dat je snelheid dus omlaag gaat?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 13:17:
heb je stukje gelezen snap nu dat ik een tunnel moet maken e.d.
maar wat zijn dan de voordelgen tov ipv4
Het enige voordeel van ipv6 is dat er gewoon meer ipadressen beschikbaar zijn.
D8 dat er met ipv6 voor elke bewoner op aarde dan 1 miljoen ip adressen beschikbaar waren.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
maontje schreef op 08 januari 2003 @ 21:03:
[...]

Het enige voordeel van ipv6 is dat er gewoon meer ipadressen beschikbaar zijn.
D8 dat er met ipv6 voor elke bewoner op aarde dan 1 miljoen ip adressen beschikbaar waren.
Volgens mij zijn de routing tabels met IPv6 niet meer zo complex als dat was met IPv4. Maar dat is eigenlijk alleen van belang voor de provider.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sharkzor schreef op 08 januari 2003 @ 19:48:
ik heb nu op school wat basic les over tcp/ip, maar is het nou zo dat bij ipv6 je paketjes groter zijn omdat het adres ook langer is? en is het dan niet zo dat je snelheid dus omlaag gaat?
ik had begrepen dat weer andere info er uit gingen gooien en dus eigen korter zouden worden. maar euh die 4 bytes komt het niet op aan denk ik

moet nog ff xp neetzetten als router maar dan ga ik ook es knoeien met ipv6 :P

Iperf

Verwijderd

sharkzor schreef op 08 January 2003 @ 19:48:
IPv6 headers zijn zelfs kleiner dan IPv4 headers. Verder levert het ook zoals eerder al genoemd kleinere routing tabellen op en meer andressen uiteraard dan IPv4 biedt. Er zijn nog meer voordelen maar die weet ik niet, ik ben wel erg zeker van wat hierboven staat. Maar even ontopic; tja, leuk om mee te spelen voor je maar functioneel.. nauwelijks :P.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Je kunt in principe gewoon alles met IPv6 doen wat je ook met IPv4 kon, en meer. Het grote probleem op dit moment is dat gewoon geen enkel bedrijf er ook maar iets mee doet. Er zijn nauwelijks websites die bereikbaar zijn over IPv6. Er zijn nauwelijks providers die hun mailservers een IPv6-ip hebben gegeven, enz enz...

Imo zouden sites als tweakers.net en slashdot.org hier ook best wel eens wat mee kunnen doen. Niet dat er nu nog zoveel bezoekers over IPv6 zouden zijn, maar je doorbreekt er wel een kip-en-ei probleem mee. Waarom hebben zo weinig mensen IPv6? Omdat er weinig diensten worden aangeboden over IPv6. Waarom zo weinig diensten, omdat er weinig mensen zijn die er gebruik van zouden maken.. Als je als site een dienst aanbiedt, kun je zonder al te veel problemen dat ook over IPv6 gaan doen en push je daarmee de acceptatie.

• jep

jep

serkoon schreef op 09 January 2003 @ 09:07:
Je kunt in principe gewoon alles met IPv6 doen wat je ook met IPv4 kon, en meer. Het grote probleem op dit moment is dat gewoon geen enkel bedrijf er ook maar iets mee doet.
Nou, dat valt wel mee. Sinds de AMS-IX seminair over IPV6 zijn ook een hele hoop bedrijven aan de ipv6 geslagen, en je ziet opeens overal test-sites e.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
stell ik ga dit proberen en ik maak zo`n tunnel install/instell de rotzooi op mn linux bak
kan ik dan nog wel gewoon ipv4 dingen doen ?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Ze zullen dat ipv6 voornamelijk gaan gebruiken voor voice over ip denk ik zo.
Zou wel leuk zijn allemaal een eigen vast ip adres. Word het makkelijker om je eigen sites te hosten.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• jep

jep

maontje schreef op 09 januari 2003 @ 22:13:
Ze zullen dat ipv6 voornamelijk gaan gebruiken voor voice over ip denk ik zo.
Zou wel leuk zijn allemaal een eigen vast ip adres. Word het makkelijker om je eigen sites te hosten.
1? Ik denk dat je er gelijk 65000 krijgt ;)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
jep schreef op 09 januari 2003 @ 22:18:
[...]

1? Ik denk dat je er gelijk 65000 krijgt ;)
Klopt, met een XS4All verbinding (ADSL en Dial-Up) kun je ook een Ipv6 verbinding afsluiten waarbij je inderdaad 65000nogwat IP adressen krijgt.

Op dit moment zijn er nog niet zo gek veel toepassingen voor, maar je kunt in de toekomst wellicht elk electronisch apparaat in je huis voorzien van een IP adres via een (wireless) home network.

Een scenario als dit zou mogelijk kunnen zijn zodra alle apparaten van IP adressen kunnen worden voorzien:

Het is 7:00 en de wekker geeft aan de centrale verwarming door dat ie om 7:30 afgaat. Of ie alvast het huis wil opwarmen. Tevens controleerd de wekker even online het verkeer en het weer om te zien of er geen problemen zijn op de dagelijks af te leggen route. Om 7:20 gaat de wekker omdat deze heeft uitgerekend dat je 10 minuten extra tijd nodig hebt om op tijd te komen vandaag. De wekker geeft aan de douche het seintje door dat ie moet gaan lopen. Tegen de tijd dat jij je suffe kop naar de douche hebt gesleept is het water lekker warm. Een sensor detecteerd dat jij de douche binnenloopt. Een seintje geeft de fruitpers opdracht om 3 sinaasappelen om te zetten in een lekker sapje. Tegen de tijd dat je de douche uitstapt is ook de koffie klaar die het seintje had gekregen om te gaan pruttelen. Zodra je de keuken binnenloopt springt de TV aan met het ochtendnieuws dat de harddisk van je digitale terminal voor je had opgeslagen. De broodrooster is ook net klaar met het roosteren van je brood. Zodra de nieuwsuitzending is afgelopen, en je ontbijt hebt opgepeuzeld wordt de buitentemperatuur gemeten. Het is -5 en dus koud. Daarom wordt de auto alvast voor je gestart terwijl de portieren op slot blijven. 5 minuten later gooi je de deur achter je dicht welke middels een sensor aan de centrale verwarming doorgeeft dat ie zichzelf weer mag uitschakelen. Tijdens de middagpauze realiseer je je dat je vanavond moet overwerken. Met je PDA geeft je het huis de opdracht om vanavond een voetbalwedstrijd op te nemen. Aangezien je was vergeten de vaatwasser aan te zetten geef je die opdracht ook maar. Ook geef je de opdracht het huis niet om 17:30 op te warmen maar om 21:30 aangezien je verwacht pas om 22:00 thuis te zijn. Omdat je niet om 18:00 thuis zult zijn zorgt de centrale huiscomputer er voor dat er om 18:00 een lampje aangaat om inbrekers af te schrikken. De telefoonboodschap op je antwoord apparaat wordt automatisch veranderd in de boodschap dat je niet in staat zult zijn voor 22:30 terug te bellen. Om 16:00 maakt de koelkast de inventaris op. Het blijkt dat je geen melk meer hebt en op je PDA verschijnt het bericht: melk kopen. Aangezien de winkels voor 21:00 dicht gaan en je hier geen tijd voor hebt vraag je de koelkast het alvast op de boodschappenlijst te zetten die je elke week uitprint.

Beetje fantasie maar ik heb de eerste koelkast MET TV en INVENTARIS mogelijkheid al gezien. $7000, en je moet zelf de inventaris bij houden.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1