[WC]Ontwerp en vragen

Pagina: 1
Acties:

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
Dit is mijn ontwerp dit nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/GoT/H2O.JPG
ps, maten kloppen voor geen meter, ik weet het

De kast waar het in komt wordt aan de voorkant doorzichtig, voor de constructie heb ik een plaat lexaan gehaald. hij komt bovenop mn Chieftech Dragon Midi.
het water komt er achter in, door mn rad, en dan int reservoir. die laatste heeft een tussenschot zodat de pomp geen schuim zuigt.

nu heb ik nog een paar vragen:
1) Ik weet dat je plexie makkelijk kunt 'lijmen' met chloroform of aceton. Ik heb voor lexaan gekozen vanwee de stevigheid, maar kun je die ook op die manier lijmen?

2) Is de volgorde van rad, cpu en res hier goed?

3) Wat kan ik gebruiken om een bijvul gat in het res af te sluiten, en gewone stop valt te snel los vindt ik (ivm vervoor lans ed)

4) Wat vinden jullie ervan ? :)

edit:
Voor de duidelijkheid: het is een APARTE kast, die geen (vaste) verbinding heeft met mn case, muv een bevestigingsstukje

[ Voor 19% gewijzigd door RocketKoen op 08-01-2003 16:42 ]

TheS4ndm4n#1919

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ziet er leuk uit maarreh heb je die spullen al liggen?

volgens mij gaat dat nooit passen zo... een meetlint is misschien wel handig voordat je gaat tekenen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
leet paint skills ten top :X

ik zou allbij die fans naar boven laten blazen, en dan zorgen dat dat ding bovenin je kast zit

owja, en voor een bijvul ding zou ik een klein reservoir nemen, want we willen natuurlijk niet dat dat ding droog komt te staan (jaja water verdampt_

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• RocketKoen
bijvullen is de bedoeling in het grote reservoir, voorin.
het gaat zeker passen, want dit komt niet IN de kast, maar EROP :) ik maak de kast naar de maten van mn pomp en rad, en wat er voorin overblijft wordt res.
delen die de moeite waard zijn om te bekijken laat ik doorzichtig (het lexaan) en andere stukken (lelijk radje en pomp) krijgen een kleurtje.

water mag verdampen van mij basiep. want het wordt waterdicht( is wel makkelijk ivm electronica :) ) dus het condenseert weer en komt terug in mn res.

ik zou het wel leuk vinden om antwoord te krijgen op mn vragen :P

TheS4ndm4n#1919

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 08:43
Misschien is het leuker als je het plaatje met ' Microsoft Visio XP' maakt.. dan worden we er allemaal wat wijzer van!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
solopher schreef op 08 januari 2003 @ 15:33:
Misschien is het leuker als je het plaatje met ' Microsoft Visio XP' maakt.. dan worden we er allemaal wat wijzer van!
iew visio is een baggerpakket :+
* BasieP prefers wel graag iets netters idd

't mag best met paint hoor, maar maten/ tekeningen/concrete plannen zie ik nog niet

[ontopic]
1. volgens mij werkt acceton wel (google vraag)
2. ja zeker
3. je kan een slang maken met daarop een kraantje of afschroefdop. die kan je kopen bij de loodgieter of bouwmarkt
4. zie ^^^^

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• RocketKoen
maten heb ik nog niet, want ik heb nog geen rad dat voldoet..
is maar een schets om jullie een id te geven waar het over gaat, geen bouwtekening. (fisio :X :r )
en ik heb bij de gamma gekeken naar die aftsluitkraantjes ed, maar die zijn meestal enorm..
ik denk dat ik bij de aqua winkel ga kijken of ze daar iets hebben (maar dan wel als ik weer de auto heb want die hier is gesloten ik ik wil geen 20km fieten met dit weer) :P

ik ga morgen of vandaag een rad uitzoeken :)

ps, dit is pas mn eerste WC setup, dus ik wou eerst ff weten of ik het goed doe voor ik mn geld verneuk :P

ps2. pomp wordt een eheim 1048 als ik die kan vinden . anders een sicce nova

[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 08-01-2003 15:47 ]

TheS4ndm4n#1919

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Beide fans naar boven laten blazen, eventueel door de rad heen. Laat ze de lucht van buiten de kast nemen, deze is koeler dan die vanuit je kast.

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40
waarom maak je niet alles intern?

kan makkelijk:

[rml][ WC] het begin van m'n waterkoeling[/rml]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• RocketKoen
heel simpel:
geen plaats, ik heb een (volle) miditower, geen ruimte boven de voeding en maar 1 5,25 slot vrij (niet genoeg voor rad en fan)

en ik denk dat dit er mooier uitziet, ook belangrijk :)

TheS4ndm4n#1919

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 08:00
wat wil je uit gaan geven aan de radiator, reservoir en pomp?

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40
RocketKoen schreef op 08 January 2003 @ 16:40:
heel simpel:
geen plaats, ik heb een (volle) miditower, geen ruimte boven de voeding en maar 1 5,25 slot vrij (niet genoeg voor rad en fan)

en ik denk dat dit er mooier uitziet, ook belangrijk :)
mijn voeding zit dus vooronder (ik denk niet dat jij daar wat hebt zitten

mijn pompje komt achter m'n hd-case (ik denk ook niet dat jij daar wat hebt zitten)

mijn radiator komt waar normaal m'n voeding zit, en ik kan gewoon nog 4 5.25" sloten gebruiken, als je wil kan het wel, maar opbouw kan ook héél mooi worden :)

als ik jou was zou ik wel een fan duct maken van rond de 5cm hoog, dat scheelt echt héél véél in geluid :), eventueel kan je zelfs je fan's in je kast plaatsen, en dan op je kast een fanduct + rad :)

als je je fan's namelijk ook nog in je opzetkast wil zetten wordt ie wel erg hoog.....

ik lees net dat je je lucht niet UIT je kast wil halen, hoe wil je dat dan gaan doen?

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• RocketKoen
je hebt het een beetje verkeerd begrepen denk ik. :P
ik heb een window gemaakt, en om nou voor dat raam een voeding te plakken zie ik niet zitten. een eheim pomp past denk ik niet achter de HD case.
over da fans. er zou 1 120mm fan IN mn kast kunnen en dan op mn rad blazen, maar ik heb al 2*80mm. dus die wil ik graag gebruiken. en erg koel is de lucht uit mn kast niet hoor :P

btw, voeding voor onderin.. :s
lijkt me niet echt makkelijk met de fan en de stekker......

de fans zijn maar 2cm, en ik denk dat de pomp (eheim 1048) het hoogste onderdeel wordt.

en uh, als ik zeg case is vol, dan issie vol :P

@ sauronXP. das mijn probleem :P
rad, sloop
pomp: eheim 1048, 52 pleuro
bokjes, IA

[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 08-01-2003 19:57 ]

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1