Email harvesters

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid:

Ik log sinds kort m'n bezoekers en kom regelmatig 'bezoekers' tegen die alleen de pagina's van m'n gastenboek bekijken en soms ook m'n contact formulier
En bij de browser staat dan iets als

Full Web Bot 0516B
Demo Bot DOT 16b
Production Bot DOT 3316B

En echt alleen m'n gastenboek dus maar en soms ook m'n contactformulier, die in de directories
/guestbook/ en
/contact/
staan.

Dus vandaar mijn vermoeden dat dit bots zijn die als doel hebben het harvesten van email adressen..
Weet iemand of dat klopt?
En kun je die gasten nog ergens aangeven ofzo? Of is daar geen wet tegen.

edit: dat [php] slaat nergens op. foutje. soort automatisme omdat ik regelmatig php vragen stel in /14 ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door marty op 08-01-2003 12:54 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

1e hit in google op Full Web Bot 0516B is "Search Engine Spider Identification" maar ik ben bang dat dat soort botjes niet alleen maar zoekwoorden checken... en een robots.txt zal voor email harvesters ook niet werken. Op m'n nieuwe site heb ik daarom ook geen email adres meer staan (naja wat fakies in commentaar), maar een webformpje om me te mailen.

Ook nog even gezocht op Production Bot DOT 3316B en dit is echt debiel: http://www.donotenter.com/guestbook/gbook.html echt een hoop lege reacties (alleen ip en 1 van de Botjes die je noemt als browser).

Exact expert nodig?

• marty
maar kan daar niets tegen gedaan worden dan?
ik snap dat je je emailadressen kunt beschermen, maar ik bedoel dus, actief iets ondernemen tegen dat soort gasten?

Verwijderd

marty schreef op 08 januari 2003 @ 13:44:
maar kan daar niets tegen gedaan worden dan?
ik snap dat je je emailadressen kunt beschermen, maar ik bedoel dus, actief iets ondernemen tegen dat soort gasten?
Als jij een bedrijf in Amerika weet te stoppen met middelen die je hebt, krijg je van mij een gouden medaille.

• marty
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 14:10:
Als jij een bedrijf in Amerika weet te stoppen met middelen die je hebt, krijg je van mij een gouden medaille.
Denk niet dat ik dan hier deze vraag had gesteld :/

• Crazy D

Crazy D

Ik ben geen jurist, ik weet niet of er 1 of ander copyright wetje te gebruiken is (diezelfde wet die zegt dat je wel een quotje mag gebruiken, maar geen hele stukken mag overnemen. Misschien is zoiets net ver genoeg om te buigen dat het overnemen van email adressen daaronder valt. Maar ik kan me niet voorstellen dat niemand die wel wat van rechten weten daar niet aan gedacht hebben, dus dat zal wel niet kunnen). Die adressen staan op je site, en ze kunnen m er ook afhalen om je serieus over iets te mailen. Als zij (diegene die met dat programma de mailadressen ript) nog spammen, dan kun je ze misschien daar nog op pakken (maar ja dat leidt geloof ik ook niet echt tot resultaten).

Exact expert nodig?

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 14:38
Juridisch valt er waarschijnlijk weinig tegen te ondernemen, maar je kan het natuurlijk wel technisch moeilijk maken, door bijv. alle @'s vervangen door 'at', net als bij de PHP bijbel.
code:
1
iemand@unk.com

wordt dan
code:
1
iemand at unk.com

/Edit: ik bedenk me net dat je ook een statement op je pagina kan neerzetten dat voor ieder email adres dat iemand overneemt je een fee van 100 dollar eist. Vervolgens stuur je ze gewoon doodleuk een rekening en hoop je dat dat voldoende afschrikt. >:)

[ Voor 35% gewijzigd door vargo op 09-01-2003 10:36 ]

• Crazy D

Crazy D

Dat zijn truukjes die de n00b tegenhouden, maar spannend is het niet om dat te omzeilen (net als de blah@NOSPAM.blah.nl varianten...)

Exact expert nodig?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:13
Blocken op useragent, krijgen ze gewoon een 403 van je webserver voor hun neus.

• Crazy D

Crazy D

Ja, moet je alleen niet vergeten regelmatig die lijst bij te werken ;) (en dan wordt het wachten tot ze de useragent string aanpassen naar een normale browser-string, en je kunt moeilijk alle IE gebruikers blokken ;)).

Exact expert nodig?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Titel edit :)

• marty
dank britney

ja, dat heb ik ook wel gedaan. m'n gastenboek is met een javascript beveiligd, en ik filter ze ook uit m'n logs om die een beetje puur te houden.

maar het is wel vervelend dat je nergens je email adres achter kan laten, uit 'angst' voor die bots. Laatst eens ergens een scriptje gepost, maar vind het wel leuk m'n email adres er bij te vermelden, zodat ik commentaar kan krijgen ven mensen. maargoed. gelijk dezelfde dag had ik de eerste spammail al weer binnen.

ik denk dat ik maar eens goed ga leren hacken, en die gasten met gelijke munt terugbetalen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door marty op 09-01-2003 18:15 . Reden: oh nee shit....dáár bestaan wel weer wetten tegen ... ]

Pagina: 1