[JSP] waarde checkbox opvragen

Pagina: 1
Acties:

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik wil graag de waarde van een checkbox opvragen (checked/ unchecked), maar ik kan nergens een duidelijk voorbeeld vinden. het moet iets worden van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if(checkbox=checked)
   {
      Dan dit
   }
else
   {
      Dan dit
   }

moet niet moeilijk zijn denk ik.

Verwijderd

if(checkbox.checked)

Dit is trouwens W&G geen P&W
en dit staat letterlijk in MSDN : http://msdn.microsoft.com...kboxclasscheckedtopic.asp
en even googlen is ook aan te raden

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:57 ]

• emkedouwe
moet je niet request.getParameter(checkbox) ofzo doen ?

EN IN JSP HE !!!! niet VB of C++

[ Voor 25% gewijzigd door emkedouwe op 08-01-2003 13:01 ]

Verwijderd

JSP, ik neem aan de je het dus gebruikt om een HTTP formulier te verwerken, en niet een wazige constructie hebt met een GUI ofzo?

In dat geval moet je weten wat er met de waarde van een checkbox element gebeurt bij het versturen van een formulier. Dat is vrij simpel, als de checkbox is aangekruist, dan geeft deze zijn naam én waarde mee in de request. Als een checkbox niet is aangekruist, dan wordt er niets opgestuurd, geen naam en geen waarde. Je zult dus alleen hoeven bekijken of een request variabele met de naam van de checkbox bestaat.

Let op dat naam/waarde paren van disablede elementen ook niet worden meegestuurd.

Verwijderd

request.getParameter("checkboxnaam") != null, dan is hij gechecked anders niet. Sim-pel :)

• emkedouwe
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 14:03:
request.getParameter("checkboxnaam") != null, dan is hij gechecked anders niet. Sim-pel :)
Kijk dat zocht ik, idd simpel :)
Pagina: 1