Toon posts:

gezeik met battlefield 1942

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals jullie willen heb ik in "het grote topic "gekeken van bf 1942 maar er staat zoveel in maar niet echt een oplossing.
ik heb dus sinds gister(dinsdag) ook BF en mijn specs zijn:
een amd xp1800+
256 ddr ram
geforce 4 mx440 gamer edt. 64 ddr ram
asus a7v333 mb met onboard sound
nividia 4109 drivers.
en de hyperion drivers 4 in 1
20 en 60 gig hd.
mijn probleem dus:
op alle settings van beeld geen verbetering.(stotteren en super traag)
geluid op minimale settings en geen verbetering.
als ik BF afsluit dan kom ik na een dikke 40 seconden op mn bureaublad en krijg dan de melding dat ik virtueel geheugen tekort kom.heb geen extra progjes meedraaien behalve norton en een firewall.
wat in hemelsnaam ligt er bij mij fout?
ik lees heel veel een probleem met een refreshrate tool ofzo maar dat heb ik niet.
ik draai met mn 17inch monitor een refresh rate van 85 hz.kan niet hoger.weet niet of dit hiermee wordt bedoeld.
wie o wie..
please.. en als ik ergens anders mn probleem moet zoeken wou ik graag een verwijsing willen.

Verwijderd

Ik heb ook performance problemen met mijn xp2200 en radeon 9700pro dus ik hou mooi dit topic ff in de gaten :)

Verwijderd

Topicstarter
nou alleen nog iemand die ONS kan helpen met dit IRRI probleem.
zo een gruwelijk spel en dan nog niet lekker kunnen spelen.
:'( :'( :'(

Verwijderd

Hmmz.. anti alliasing aan? (misschien trekt bf1942 wel veel met anti,)
maar die vid-kaarten zien er wel lekker uit,
ZOdra ik battle field heb probeer ik hem met
Xp 2400+
Raedon 8500 Le
512 mbram

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
......virtueel geheugen tekort kom.....
Misschien je virtueel geheugen vergroten??
Op hoeveel staat je virtuele geheugen nu?

Draait bij mij op P3 866, met 578Mb SDRAM en Hercules 8500LE prima!

wijze woorden

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-02 19:41
Dit topic past beter in SPV :)

There is no magic.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
• Vergroot je virtueel geheugen.
• Vertel ons even welke patch je draait (van battlefield)
• Heb je dit ook bij andere Direct3D) games?

Doe dit eerst even, je 3d kaart ziet er niet zo best uit (GeForce 4 MX zijn echt baggerkaarten, ik heb het zelf mogen ervaren, gelukki heb ik nu een strakke GeForce 4 TI)

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb ik inderdaad ook gehad. Opgelsot door meer RAM gehuegen te kopen. 512 will do.

Verwijderd

Ik heb 512Mb ram... virtueel geheugen staat op 1024 gefixed op een andere schijf als c:

fsaa staat uit. Ik draai nu 800x600x16bit texture details op low en het draait nog steeds voor geen meter.

En dat terwijl ik IL-2 Sturmovik en Blood rayne bv op 1280x960 speel met fsaa voluit.

Ik draai 1.2 patch van bf

• Valandil
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 14:09:
Ik heb 512Mb ram... virtueel geheugen staat op 1024 gefixed op een andere schijf als c:

fsaa staat uit. Ik draai nu 800x600x16bit texture details op low en het draait nog steeds voor geen meter.

En dat terwijl ik IL-2 Sturmovik en Blood rayne bv op 1280x960 speel met fsaa voluit.

Misschien is het juist het probleem dat je virtueel geheugen op een andere schijf staat??
Deframenteer je schijf ook is.
512 Mb is voldoende.

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
mijn virtueeltje staat op 384 en kan max 768 mb.dat mn videokaartje bagger is heb ik al gemerkt aan de prijs! mijn virtueeltje staat op 384 en kan max 768 mb.dat mn videokaartje bagger is heb ik al gemerkt aan de prijs! :( |:( ik zie dat er ook veel meer mensen zijn met dit rot probleem. zal zo ff kijken wat ik voor een patch draai.. trouwens wat doet deze patch dan extra? en welk spel heeft die 3d nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 16:33:
mijn virtueeltje staat op 384 en kan max 768 mb.dat mn videokaartje bagger is heb ik al gemerkt aan de prijs! mijn virtueeltje staat op 384 en kan max 768 mb.dat mn videokaartje bagger is heb ik al gemerkt aan de prijs! :( |:( ik zie dat er ook veel meer mensen zijn met dit rot probleem. zal zo ff kijken wat ik voor een patch draai.. trouwens wat doet deze patch dan extra? en welk spel heeft die 3d nodig?
Het is meestal altijd het verstandigste de laatste patches te installeren, zeker als je online wilt spelen.

Dure oplossing maar dit is de makkelijkste en snelste oplossing: koop 256 MB geheugen erbij en je moet van je problemen af zijn.

Anders moet je toch je virtuele mem. omhoog gooien, mijn broertje heeft anders ook lange tijd zonder problemen gespeelt met 256 MB geheugen (pc2700 overigens) met gf 4 ti4200 128 MB en xp 1800+ wel virtual mem. op 768 dacht ik.

Battlefield 1942 FAQ

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 14:09:

je hebt niet gezelfde probleem als de topicstarter? hij draait gewoon sloom?
heb je de geluidskwaliteit omlaag gegooid?

• Valandil
Het welbekende: hardware acceleration uitzetten ?

wijze woorden

Verwijderd

MaXiMizE schreef op 09 januari 2003 @ 07:51:
[...]

je hebt niet gezelfde probleem als de topicstarter? hij draait gewoon sloom?
heb je de geluidskwaliteit omlaag gegooid?
Dat heb ik idd al gedaan. Mijn probleem met BF is dat ik naar schatting onder de 15fps heb ongeacht resolutie en texture quality.

Beetje vreemd met 1800mhz 512MB en r9700 of niet?

Mijn geluidskaart is een terratec 6fire 24/96.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 09:22 ]

Verwijderd

Ff melden dat ik het opgelost heb. Draai nu 1024x768 6xfsaa :)

Probleem zat het hem in het geluid. Ik heb nu sound acceleration uit 32 stemmen, 22khz en sound quality op high. Kennelijks zit er iets fout in mijn soundcard drivers ofzo?

Maar goed ik speel nu weer heel smooth BF :)

/me is happy

Verwijderd

Hier wilde ik geen nieuwe topic voor openen dus ik post het ff hier:

Ik heb ook een probleem met BF1942, eerst had ik ook last van die Geluid hardware acceleration maar dat is opgelost, alleen als ik nu in een server wil gaan dan komt er de hele tijd te staan 'connection problem' terwijl ik in andere spellen hier geen last van heb, weet iemand misschien hoe dat komt of hoe het op te lossen is??

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
ik speel met
amd athlon thunderbird 1400 @ 1560
geforce 2 mx400 64meg
512 mb ram
sb live platinum
Als een zonnetje :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 09:48:
Ff melden dat ik het opgelost heb. Draai nu 1024x768 6xfsaa :)

Probleem zat het hem in het geluid. Ik heb nu sound acceleration uit 32 stemmen, 22khz en sound quality op high. Kennelijks zit er iets fout in mijn soundcard drivers ofzo?

Maar goed ik speel nu weer heel smooth BF :)

/me is happy
nee, ik had Mafia een keer op EAX op een sb pci128, dat was wel 4 fps :+

zonder die eax ging ie ineens 45 fps

Verwijderd

Topicstarter
gister mijn bf 1942 naar mn zwagertje gedropt.heeft een 1200mhz athlon en 512 mb ram draaien met een club 3d mx440 met 64 mb sdram.draaide als een tiet..zelfs op 1280. geluid en kwaliteit op zn allerhoogst en no problem.
ik draai op 256 ddr en heb zelfs nu een sb live geprobeerd maar geen verbetering.
ik had wel met mn onboard sound geluid uit de 2e level gehaald zonder al te veel problemen.het ligt zo te zien wel in het geluid.wie heeft ook een asus a7v333 met onboard sound aan en wel of geen problemen.??

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Wat als je nou gewoon die firewall en norton uit zet??

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

alle download progs en zo afzetten, +msn+norton ... dan eens kijken anders virtueel geheugen verhogen peis kik

• Z!oN
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Ik ga het straks ook eens proberen,

GF2 MX400
P4 1700
512 rimm

en het draaid bagger als ik in de buurt van computer spelers kom, dus is het niet echt leuk...

http://www.teamcoldfusion.nl

Verwijderd

sniper nemen he lolz
kan dit aan zijn pc verbinding liggen???

Verwijderd

Meer dan 512MB intern geheugen? Download Cacheman en zet virueel geheugen UIT

Verwijderd

werkt het weer???

• Z!oN
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 12:43:
Meer dan 512MB intern geheugen? Download Cacheman en zet virueel geheugen UIT
kan vast in tweak-xp ook :)

http://www.teamcoldfusion.nl

Verwijderd

Ik draai BF1942 lekker met 256MB PC2700. Gewoon even swapfile afzetten, defragmenteren, en een vaste swapfile van 1gig instellen op je primaire partitie (want die is bijna altijd het snelst).
Daarnaast HARDWARE AUDIO af, werkt bij bij veel sneller, vooral 1600x1200 (nauwelijks hakkelen GF4Ti4200 64mb),
En natuurlijk veel met driverversies experimenteren - nieuw is niet altijd sneller. In BIOS AGP Aparture size op 256MB werkt bij mij het best, 128MB is ook goed, maar lager = schokken op de HDD.

Verwijderd

ik heb mijn virtuel geheugen op 2000 mb staan en het werkt nu prima.. heb slechtere pc dan jouw :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 20:17:
ik heb mijn virtuel geheugen op 2000 mb staan en het werkt nu prima.. heb slechtere pc dan jouw :)
Is dat niet een beetje overdreven? Meestal wordt er gezegd dat 1,5 a 2 keer je intern geheugen aan Swapfile groot genoeg is. Ik denk niet dat je meer dan 1 GB geheugen hebt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 19:48:
Ik draai BF1942 lekker met 256MB PC2700. Gewoon even swapfile afzetten, defragmenteren, en een vaste swapfile van 1gig instellen op je primaire partitie (want die is bijna altijd het snelst).
Daarnaast HARDWARE AUDIO af, werkt bij bij veel sneller, vooral 1600x1200 (nauwelijks hakkelen GF4Ti4200 64mb),
En natuurlijk veel met driverversies experimenteren - nieuw is niet altijd sneller. In BIOS AGP Aparture size op 256MB werkt bij mij het best, 128MB is ook goed, maar lager = schokken op de HDD.
Je vertelt nu wel overal dat je hardware acceleration moet uitzetten, maar als je soundkaart het ondersteund kun je toch echt het beste deze aanzetten!

Scheelt CPU power ;) en als dat bij jou niet het geval is, dan moet je toch echt andere drivers gaan zoeken. (audigy 2 had je d8 ik niet?) maar ik zie dat je 256 MB ram hebt, hoewel mijn broertje heeft ook 256 en geen troubles met hardware acceleration aan.
Pagina: 1