Toon posts:

logitech muis scroller grote cpu load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen ik heb de search gebruikt (en google ;)), maar of ik wist niet precies wat ik moest zoeken, of kon het gewoon niet vinden.

Ik zit hier met een logitech cordless optical muis, die is aangesloten op de ps/2 port. (heb geen usb port meer over).

Het probleem is wel bekend denk ik.
Als ik scroll gaat de cpu meter bij mij naar de 80% (een atlhon 1400 op een k7s5a)
en begint een filmpie die speelt te storteren.

Ik heb de laaste mouseware driver al gehaalt van de logitech site, maar die verhielp mijn probleem niet.

dit alles gebeurt onder windows xp.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

is het van origine een ps2 muis of een usb??
als t van origine en usb muis is dan zal je je usb poorten moetten uitbrijden , de vertaling van usb naar ps2(als er al zo'n soort converter bestaat) gaat nl. gepaard met nogal overmoeilijke berekeningen die op hun beurt weer een hoge cpu load veroorzaken.

ride on

Verwijderd

dikiedik schreef op 08 januari 2003 @ 17:58:
is het van origine een ps2 muis of een usb??
als t van origine en usb muis is dan zal je je usb poorten moetten uitbrijden , de vertaling van usb naar ps2(als er al zo'n soort converter bestaat) gaat nl. gepaard met nogal overmoeilijke berekeningen die op hun beurt weer een hoge cpu load veroorzaken.
sorry hoor maar wat een bs man.
ten eerste welke vertaling het is beide toch gewoon serieel uiteindelijk.

ten tweede sluit altijd m'n USB muizen op de PS/2 aan daarvoor heb ik die poort toch is ook het enige waarvoor ik em kan gebruiken alleen maar zonde van die USB poort om die te gebruiken.

ten derde heb hier een intelliexplorer 3.0 USB op PS/2 met een K7S5A en dat werkt gewoon geweldig.
Heb ook een logitech non optical gehad ook USB op PS/2 en weer geen problemen.

ten vierde heb je die muis al eens op een andere pc gehad.

tot slot overigens wel een erg vaag probleem

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al eens het geprobeert met de standaard Microsoft-mouse-drivers? (kill daarvoor em_exec.exe).
sorry hoor maar wat een bs man.
Waar staat dat :?

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 17:59
Heb ik ook gehad, kijk eens of Windows zich niet stiekem focust op Background services ipv van software, het staat onder Deze computer > Eigenschappen > Geavanceerd
Ik had zelfs dat mn MP3tje schokte tijdens scrollen :)
(Ik heb wel een andere muis BTW, maar hetzelfde Mobo)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 16:29
ik heb het probleem ook maar alles klopt, toch windows drivers proberen?

If it aint broke, fix it till it is!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

misschien even een hele andere kant op...maar zijn de IDE drivers wel op de juiste manier geinstalleerd ?

Ik krijg namelijk ook een hoge cpu load tijdens scrollen, maar er gaat dan niks stotteren en ik draai hier op een Celeron 1200 (minder dan die van jou dus)

ik doe ook maar even een gooi...lijkt me meer een probleem met data-doorvoer vanaf je HD

[ Voor 28% gewijzigd door YellowCube op 08-01-2003 19:52 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 09:57
Misschien helpt het uitzetten van "smooth scrolling" oid?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Verwijderd

bijna hetzelfde probleem hier
dezelfde muis, maar dan onder win2000, ook op de ps2 poort
enige verschil... standaard cpu gebruik is ongeveer 2%
als kazaa-lite is gestart ongeveer 30% (niet erg dus)
maar na enkele minuten zit m'n cpu ineens op 100%
als ik em_exec uitschakel komt m'n cpu weer terug naar 30%
voorlopige oplossing is voor mij.... em_exec steeds uitschakelen tot er een patch of zo voor komt

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je _hoeft_ niet die Logitech drivers te gebruiken hoor, je kan in regedit em_exec uit je run halen (zoeken op alleen keys > exact woord 'run'). Hier werken dan nog wel gewoon mijn knop-instellingen maar microsoft regelt de besturing van de muis.
Pagina: 1