Toon posts:

computer loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: computer, loopt, vast
Hallo ik heb een probleem.
Mijn computer loopt altijd tijdens het spelen van divX vast dit gebeurt na ongeveer 30 t/m 45 min na ik niet meer aan de muis heb gezeten.

Mijn computer loopt ook altijd 1X vast na dat ik hem op heb gestart.

Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb Windows Xp proff
1400 mzh
256 mb ram
GF 4 TI 4600

En ik speel mij DIvX af met Bplay of met windows media player.

Alvast bedankt

hwarang

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 12:18
Geen matches
ff formateren moet k binnenkort ook eens gaan doen

Verwijderd

Geen matches
Dat vind ik een beetje makkelijk antwoord als ik het mag zeggen.

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 12:18
Geen matches
weet jij dan wat er fout is op zijn comp? k kan geen dvix afspelen als de geluidsinstellingen niet geladen worden tijdens t opstarten... het formateren kost wat tijd maar je comp is weer clean

Verwijderd

Matched: computer, loopt, vast
Mijn computer loopt altijd tijdens het spelen van divX vast dit gebeurt na ongeveer 30 t/m 45 min na ik niet meer aan de muis heb gezeten.
eeuuhh zet eens je schermbeveiliging, standby modus na X min, energie beheer in windows en BIOS uit.
Wanneer dit werkt 1 voor 1 weer aanzetten tot het probleem weer opkomt dan weet je de boosdoener :-)!
tada eerst ff proberen voordat je gaat formateren!.

En heb je trouwens wel de nieuwste Nvidia drivers geinstallerd? mischien kan je dat als eerste proberen!.

[offtopic]
c0rneel schreef op 08 januari 2003 @ 12:47:
weet jij dan wat er fout is op zijn comp? k kan geen dvix afspelen als de geluidsinstellingen niet geladen worden tijdens t opstarten... het formateren kost wat tijd maar je comp is weer clean
dan kan je zeggen bij elk probleem wat je ziet bij tweakers zozo formateren dat helpt "bijna" altijd. je wilt toch weten wat het probleem veroorzaakt!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:52 ]

Verwijderd

Geen matches
Jij zegt dat je geen divx kan afspelen als de geluidsinstellingen niets geladen worden. Maar dat zal bij hem niet het probleem zijn omdat die gewoon 3 kwartier kan afspelen. Misschien eerst even een schijfcontrole?!?

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Matched: vast
anders kan je ook proberen... je energie instellingen uit te zetten.
Met name de vaste hardeschijf instelling die hdd's uitschakelt na 30min.
(niet dat ik er zeker van ben, dat dit je oplossing zal zijn... :X )

[ Voor 22% gewijzigd door donderdraak op 08-01-2003 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
c0rneel schreef op 08 January 2003 @ 12:43:
ff formateren moet k binnenkort ook eens gaan doen
jah dat heb ik al vaak genoeg gedaan en elke keer doet hij het zelfde

gr hwarang

Verwijderd

Geen matches
Wat heb je op het moment nog meer geprobeerd?!

Want wanneer je dit topic goed doorleest en alles heb uitgeprobeerd er zoiets komt te staan:

Jongens bedankt.

Want dit zijn standaard oplossingen voor dit probleem is al vaker langsgekomen! Ik denk dat het aan energiebeheer in je BIOS ligt persoonlijk maar ja! ik ben nog geen echte compunerd (ik studeer nog).

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 12:50:
[...]

eeuuhh zet eens je schermbeveiliging, standby modus na X min, energie beheer in windows en BIOS uit.
Wanneer dit werkt 1 voor 1 weer aanzetten tot het probleem weer opkomt dan weet je de boosdoener :-)!
tada eerst ff proberen voordat je gaat formateren!.

En heb je trouwens wel de nieuwste Nvidia drivers geinstallerd? mischien kan je dat als eerste proberen!.

J

ah misshien is het wel die bios maar daar ga ik geen dingen in lopen veranderen strax doet hij niks meer.
Kan je misshien presies vertellen welke ik dan moet hebben want als ik de verkeerde omzet Crashhhhhhh!
Ik heb de driver geupdate geen verschil met eerst
en ik heb schermbeveileging uit en de standby modus,slaapmodus ook.

[offtopic]

[...]

dan kan je zeggen bij elk probleem wat je ziet bij tweakers zozo formateren dat helpt "bijna" altijd. je wilt toch weten wat het probleem veroorzaakt!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
ah misshien is het wel die bios maar daar ga ik geen dingen in lopen veranderen strax doet hij niks meer.
Kan je misshien presies vertellen welke ik dan moet hebben want als ik de verkeerde omzet Crashhhhhhh!
Ik heb de driver geupdate geen verschil met eerst
en ik heb schermbeveileging uit en de standby modus,slaapmodus ook.

Verwijderd

Geen matches
zozo moest ff zoeken maar toen kwam ik erachter dat je daadwerkelijk iets erbij had gezet :-) !

Ik weet niet welk bios je hebt maar wanneer de compu opstart moet je een bepaalde toets indrukken (press Del to enter setup) dan moet je del drukken F10, F2 en F1 komen ook voor.

Daarna zit je in het bios en dan moet je zoeken naar power management of iets dergelijks (BV in NL) en daar staan een paar opties de pc zal NIET chrashen (Hmmz als ie het wel doet is het niet mijn schuld (/disclaimer) ) Maar het is mij niet bekent dat ie daarom het niet doet!
Zet wel ff op paper ofzow welke settings je veranderd hebt zodat je later als je een keer je bios moet resetten weet welke instellingen het zijn! en ook voor tussentijds proberen!.

Wat voor soort moederbord heb je? dan kan ik je beter helpen vanwege dat ik dan weet wat voor een bios je hebt.

(En wanneer de pc chrast kan je altijd nog een bios reset doen)
Ik ken niemand echt waardoor je een paar instellingen aan power management de pc is gechrashed! dus......

Veel succes er nog mee!

ps er is ook een EDIT knop beschikbaar! >:)
en je hebt een nieuw topic geopend met als titel vervolg :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
uhmm ja ik was ff aan het testen hoe het werkten

Maar ik heb een chaintech moederbord
chaintech 7vjd2 via kt266 5xpci 1 xagp(4X) 3Xddr/sdr atx fsb266 ata100 a omprezies te zijn
Pagina: 1