Pc start niet op met USB PCI kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik heb dus sinds kort het volgende gekocht:
"422U 2 Port USB 2.0 PCI Card" van QTec

Ik prik die kaart in een leeg slot en ik wil weer opstarten.....
En hij start ineens nie op. Het lijkt alsof ie opstart maar de monitor geeft geen beeld. En windhoos start geeneens op.
En ja....alles zit erin. Als ik namelijk die kaart er weer uit haal, start ie gewoon op zonder problemen.

Heeft iemand een flauw benul wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

En...Ja alles is aangesloten!

Specs:
AMD 1900+
512 MB DDR RAM
ASUS A7V266-E (Mammaplankje)
Windows 98 (geen second edition)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

USB 2.0, wordt dat wel ondersteund door W98?

[ Voor 72% gewijzigd door Makkie80 op 08-01-2003 12:39 ]

Verwijderd

Probeer een ander slot uit

En usb 2 wordt volgens mij niet ondersteunt door W98

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:40 ]

Verwijderd

Makkie80 schreef op 08 January 2003 @ 12:38:
Is het toevallig een USB2.0 kaart?
USB 2.0 PCI Card" van QTec
Wat denk je?

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Ja ja... was iets te snel, al aangepast...

Heb gisteren toevallig hetzelfde kaartje gehaald en bij mij werkt ie perfect, alleen dan wel onder Windowx XP

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17

Meneer aard

Porsche rulez!

Makkie80 schreef op 08 January 2003 @ 12:38:
USB 2.0, wordt dat wel ondersteund door W98?
heb je wel de goede drivers voor win98, volgens Billie ondersteund windows 98 namelijk dit wel. Wel de goede drivers hebben.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Hmmm.. zou toch moeten kunnen als je de site van Q-tec mag geloven...
System requirements
Pentium CPU
One free PCI slot
16 MB of system memory
10 MB free HDD space
Windows 98, ME, 2000, XP

• _the_crow_
Vaag....
Ik citeer van de doos:
"USB 2.0 and USB 1.1 compatible" en "Supports Windows 98, ME, 2000, XP"

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• _the_crow_
Ik citeer ook nog es microsoft van "http://www.microsoft.com/HWDEV/BUS/usb/USB2support.asp":

"Microsoft will not provide USB 2.0 support for the Windows 9x platform or Windows NT® 4.0."

:'( :'(

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 08-01-2003 12:55 ]

Verwijderd

"USB 2.0 and USB 1.1 compatible" en "Supports Windows 98, ME, 2000, XP"

dat zal vast 98 SE zijn.

en heb je alle update van Win 98 al geinstalleerd? mischien helpt dat geef je weinig kans

Verwijderd

aard schreef op 08 January 2003 @ 12:44:
[...]

heb je wel de goede drivers voor win98, volgens Billie ondersteund windows 98 namelijk dit wel. Wel de goede drivers hebben.
ome bill bedoetl hier het 1.1 gedeelte van de kaart mee denk ik.

• _the_crow_
jup...heb alles geinstalled...andere kaart dan maar.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13

RMYuma

The disguise is complete!

Vaag probleem.

Ik heb onboard USB2.0 en Windows ME. Bij mij werkt alles prima, dus ook al ondersteunt Windows 9x native misschien geen USB2.0 (was hier niet van op de hoogte), dan kan de fabrikant toch wel de juiste drivers maken?

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Mischien ff andere IRQ in je bios, bv bij je video kaart ofzo...
Of het ligt aan de drivers in windows...

• Stampre
  • Laatst online: 02-01 15:55
ik had dus pcies zon kaartje gekocht, en bij mij deede hij dus ook niks, ging om een amd k6-2 400. Allerelei bios instellingen geprobeerd, maar kreeg kaartje met geen mogeliijkheid aan de gang, oftwel retour afzender gegaan dat ding

http://specs.tweak.to/6635

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:32
Raar toch dat een hoop mensen het over Windows gaan hebben terwijl zijn pc nieteens opstart (het is dus geen windows probleem). Toevallig een andere pc in de buurt? Probeer het daar eens in. Zit de kaart wel goed in het PCI slot? Heb je meerdere PCI sloten geprobeerd? Anders is het waarschijnlijk een defecte kaart.

Verwijderd

Effe van slot wisselen....

Verwijderd

tuurlijk kan je USB2.0 hebben in win98SE ik heb zo 6 poorten staan (en wel degelijk usb2, volgens m'n pc toch en men controller)
mss maken je IRQ's ruzie...
zelf ingesteld? mss heb je de IRQ van je USB-kaart uitgezet (of weet ik veel wat)
ik zou zeggen probeer eens je irq-settings op auto te zetten...?

suc6

• _the_crow_
Ja ik heb andere sloten geprobeerd. Ik dacht al dat jullie zoiets zouden zeggen. Dat is het dus niet.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Mischien een gare kaart (niet echt gek met een echte QTec ;) )

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Hmm ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik ben de kaart al wezen ruilen voor een andere(zelfde) kaart.
"Nou mijnheer ik heb nog nooit mensen gehad die problemen hadden met Q-Tec, u bent echt de eerste.."
Nou die nieuwe geeft precies hetzelfde probleem, Ik heb ook al zitten klooien in de bios, heb alle sloten geprobeerd, maar niets helpt... Iemand nog een goede tip? Anders ga ik weer gezellig terug met deze rotzooi.. :'(

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:17

Meneer aard

Porsche rulez!

_the_crow_ schreef op 10 January 2003 @ 20:33:
Ja ik heb andere sloten geprobeerd. Ik dacht al dat jullie zoiets zouden zeggen. Dat is het dus niet.
waarom upgrade je dan niet naar windows ME of XP? Want als ik de specs van het systeem zie kan er wel XP op.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Upgraden naar ME of XP is natuurlijk wel erg rigoreus... Die kaart moet gewoon werken onder 98 draaien. Trouwens ik heb hem zelf onder verschillende OSen geprobeerd en geen sjoege.... Dus dat is niet de oplossing denk ik. Misschien dat het kaartje niet goed werkt in combinatie met andere hardware al heb ik daar niets over gevonden.

Verwijderd

Ik dacht gelijk aan: IRQ adres

Daar worstelde ik altijd mee met win9x - ossen. Staat er iets dergelijks in de manual? Welke je bijvoorbeeld vrij moet laten enzo?

offtopic:
windhoos == troll. Liever niet dus

Verwijderd

Het probleem met IRQs kan het volgens mij niet zijn om twee redenen:
1. De PC start helemaal niet op, het IRQ probleem komt pas later om de hoek kijken wanneer de PC of het OS al is opgestart.
2. De kaart is door beide personen met de problemen in meerdere sloten geprobeerd (PCI-kaart).

Ik ga er dus vanuit dat het geen IRQ probleem is. Toch bedankt voor de reply!
Iemand die dit probleem heeft gehad? Of iemand die een oplossing weet?

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

ik heb ook zoiets gehad. Feit is dat het moederbord er geen raad mee weet, en dan start je PC niet op. Schijnbaar hebben de meeste mensen hier hun besturingsprogramma ook draaien als de PC uit staat. dus dat gezwam over het besturingssysteem is onmogelijk (ik las veel van zulke reacties...).
Het moederbord kan eenvoudigweg niet met de PCI kaart overweg, punt

Ander merk kaartje proberen is de enige oplossing (of bios update en dan maar duimen)
Pagina: 1