[ASN.1] NTP Client Ontwikkelen

Pagina: 1
Acties:

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:46

FireFlash

need a light?

Topicstarter
Ik moet met behulp van ASN.1 een NTP client ontwikkelen. Ik kan met google alleen erg weinig informatie vinden over het schrijven van ASN.1 source...

Heeft iemand een voorbeeld voor me of kent iemand een goede site met duidelijke uitleg?

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeehh... het kan aan mij ligen, maar is ASN.1 niet een beschrijving van wat er over de lijn moet (en op z'n manier dat het machine/platform onafhankelijk is). Dus een beschrijving van: eerst komt er een header die bestaat uit zoveel bits, gevolgd door een x aantal bits dat..... etc,

ASN.1 is in elk geval geen programmeer taal.

Kijk eens hier... Trouwens 1 van de eerste hits in google
http://www.isi.edu/~brian/security/asn1.html

[ Voor 21% gewijzigd door Creepy op 08-01-2003 13:18 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:46

FireFlash

need a light?

Topicstarter
Ja klopt, ASN.1 is de beschrijving van het protocol. Maar het is wel degenlijk een echte taal die vervolgens geparsed wordt naar een andere programmeertal zoals C++ of Java.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zo ver ben je gelukig al.. scheelt ;) Hmm.. ik moet ergens nog wat ASN.1 info en readers hebben liggen (jaja.. ik heb er zelfs les in gehad ;) ). Ik zal eens zoeken..
edit: Hmm.. kan die readers nergens meer vinden??

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 08-01-2003 13:24 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney