Toon posts:

667 cpu 133mhz met 100mhhz geheugen ... draait kut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p3v4x met 2x128mb gehugen van 100 mhz en een pIII 667 op 133mhz.
Als ik hem op 5x133=667 klok heb ik een vaag probleempje, als ik quake wil installeren loopt me pc vast, hetzelfde gebeurt als ik hem op 5x100=500 klok maar als ik hem op 5x66=333 klok doet ie het wel!
met mijn vorige cpu, pIII 450@558(4.5x124) heb ik hiermee nooit problemen gehad.
ligt dit nou aan mijn geheugen of heeft het een andere oorzaak ???

Verwijderd

Nee, dit ligt niet aan het geheugen. Waarschijnlijk aan je Video kaart.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10
Kweker ik snap nou niet echt wat voor CPU je nou hebt, een 500 of een 667 MHz? En een Celeron of een P3?

Lijkt me niet dat het aan de videokaart ligt, eerder onstabilitiet van je systeem, dus te ver overclocked of een te warme CPU.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Hoe heb je de FSB/Geheugen instelling staan... bij jou moet ie niet op 1/1 want dat trekt je geheugen nooit (op 133fsb),
probeer hem eens terug te zetten op 4/3,
Doe in het bios ook het volgende,
zoek het menuutje op met geheugen instellingen. Zoek nu "By Spd" op
zet deze op manual en doe de volgende instelling (van boven naar beneden) 3 dan 3 dan 3 en dan 6.

Kijk of het nu wel werkt..

Groetjes Blackadder

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de replies maar `t heeft niet geholpen :(
ander videokaartje, geheugeninstellingen aangepast maar het maakt geen ene fuck uit, ik heb trouwens alleen bij kweek, voor de rest werkt alles okidokie

maargoed, nog ff een vraagje:
is het verstandig om mijn geheugen te vervangen door 133mhz ?
ik bedoel merk je dit goed in de performance van je systeem en kan ik hem dan verder overclocken ? (loopt nu op 701mhz 5x140)