Apple heaven - Dev-Hell

Pagina: 1
Acties:

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Apple heeft zelf een browser ontwikkelt http://www.apple.com/safari/.

Net nu Netscape 7 en mozilla 1 behoorlijk goed compatible worden moet Apple heel zelf een nieuwe browser uitbrengen, die uiteraard lang niet zo compatible is als IE en bovengenoemde browsers!!

Wie gaat hier rekening mee houden met zijn web-sites?
Helaas moet ik het wel doen voor de client :(

vinifinder.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:18
Ehm, die browser bestond al jaren. Was alleen nog niet ingebakken in 't OS.
Wat is verder het nut van dit topic?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hoeft wat mij betreft niet compatible te zijn met andere browsers, zolang die browser maar netjes voldoet aan de standaards (browsers en standaards is eigenlijk een totaal andere discussie :X :P ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MATANDO
Ik ben gewoon benieuwd hoeveel webdevelopers hier rekening mee gaan houden, ik verwacht namelijk dat een groot percentage van de mac users dit zullen gaan gebruiken om geen IE meer te hoeven gebruiken.

Interesse dus...

vinifinder.nl

• Freee!!

Freee!!

MATANDO schreef op 08 January 2003 @ 12:52:
Ik ben gewoon benieuwd hoeveel webdevelopers hier rekening mee gaan houden, ik verwacht namelijk dat een groot percentage van de mac users dit zullen gaan gebruiken om geen IE meer te hoeven gebruiken.

Interesse dus...
Als die webdevelopers zich niet aan de standaards houden (en die Apple browser wel), dan zullen de klachten ze op een gegeven moment wel dwingen (bedrijven zijn soms vrij gevoelig voor het argument van gemiste business).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Willem wil em niet :).. Vandaar maar r3echtstreeks naar SA (in PW hoort ie sowieso niet)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Hij is gebaseerd op Konqueror, een browser die onder linux iig erg lekker werkt.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
MATANDO schreef op 08 January 2003 @ 12:52:

Interesse dus...
niet iedereen wil overstappen hoor.. zijn vooral de tweakers die perse geen MS willen gebruiken.. IE is nog altijd 96% van de browsers dacht ik.

• MATANDO
Dat zal het ook blijven, maar een paar procent is genoeg om er ook voor te moeten coden. Alle mac mensen die ik ken hebben een gruwelijke hekel aan M$ en die stappen dus ook over naar die browser $@%@%

Dus ik ben bang dat de browser 1 of 2 procent van de markt in gaat pikken en dat daar dus ook rekening mee gehouden moet worden (2% van alle internetters is nog steeds veel)

vinifinder.nl

• Freee!!

Freee!!

MATANDO schreef op 08 januari 2003 @ 13:28:
Dat zal het ook blijven, maar een paar procent is genoeg om er ook voor te moeten coden. Alle mac mensen die ik ken hebben een gruwelijke hekel aan M$ en die stappen dus ook over naar die browser $@%@%

Dus ik ben bang dat de browser 1 of 2 procent van de markt in gaat pikken en dat daar dus ook rekening mee gehouden moet worden (2% van alle internetters is nog steeds veel)
Overigens ben ik van mening dat Microsoft zich eens aan standaards moet houden :P (vrij naar Cicero)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
Mr. Liu schreef op 08 January 2003 @ 13:34:
[...]

Overigens ben ik van mening dat Microsoft zich eens aan standaards moet houden :P (vrij naar Cicero)
een monopolist bepaald jammer genoeg zelf zijn standaarden..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Mozilla == Netscape 7 == Gecko, dus dat is een beetje een non-argument.

Safari is een KHTML-based browser en geen "nieuwe". Ik neem aan dat je nu ook rekening houdt met gecko, ie5/6, konq etc.?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Freee!!

Freee!!

m3gA schreef op 08 januari 2003 @ 15:33:
[...]
een monopolist bepaald jammer genoeg zelf zijn standaarden..
Het "probleem" in dit geval is dat ze geen volledig monopolie hebben :X :P :*)

Pagina: 1