[Toshiba Portege] Win2K SP3 en docking-station

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Vreemd probleem.
Ik heb hier een Toshiba Portege staan incl. docking-station. Nou heb ik Windows2000 en SP3 geinstalleerd. Gevolg: Windows loopt vast zodra de desktop verschijnt. Dit gebeurt alleen als de laptop in het docking-station staat.
Haal ik 'm uit het docking-station dan start ie gewoon door.

Er zijn 2 hardware-profielen: Gekoppeld (dus in het docking-station) en ongekoppeld.
Ik heb het gekoppelde profiel verwijderd en dan start windows gewoon op. Echter de S3 Savage draait dan wel op een resolutie van 640x480. Als ik dat verander naar hogere waarden loopt windows weer vast zodra ik de laptop opnieuw opstart. Laat ik 'm op 640x480 staan en herstart ik de laptop als ie niet in de docking-station staat, dan springt ie gewoon naar 1024x768.

Vraag ik me af; zitten er 2 verschillende videokaarten in de laptop en de docking-station of iets dergelijks ?
Weliswaar hetzelfde type, maar wel 2 verschillende apparaten.
De docking-station heeft namelijk nog een tv-out extra.

Klinkt dit logisch of moet ik het probleem anders zien ? Misschien kunnen mensen mij een andere kijk op dit probleem geven.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk heeft je S3 wel TVout support, maar zit dat standaard niet op je notebook. Maar via een docking station kan hij die functie wel gebruiken van je videochip.
Er zitten dus niet andere apparaten in ofzo (alleen een draadje naar die TV-out)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:11

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
probleem is opgelost.
Vaag...met docking station liep ie vast zodra je 32 bits kleuren instelde. Zonder docking-station niet.
Geklooi met nieuwe drivers, maar na wat geknutsel en getyp is het alsnog voor elkaar.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world