Toon posts:

[WinXP] Cruciaal windows bestand weg zonder reden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vanochtend de pc startte was ineens een bestand beschadigt of weg zonder dat ik rare dingen met me pc heb gedaan. Het ging om het bestand "\windows\system32\config\system". Ik heb echt geen flauw idee waarom en dit is volgens mij al de 2e x dat dit gebeurt (1e keer niet echt op bestandsnaam gelet). Alles maar weer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar echt vrolijk word ik er niet van.

Iemand enig idee waarom of dezelfde ervaringen?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kan een slecht reepje geheugen zijn ( zeer waarschijnlijk )

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wel eens een test gedaan voor geheugen, maar geen fouten gevonden. Dus zou vreemd zijn

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
De kans is iig groot dat het hardwarematig is.

Die-hard Brexiteer

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12

bonzz.netninja

Niente baffi

format is ietwat te veel trouwens, in de dir windows\repair staat de file nog een keer, gewoon via dos erover heen copieren

werkt redelijk tot goed.

(ik had het zelfde met software bestand)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
hem ik ook gehad, na het overclocken starten windows xp opeens opnieuw op, en kreeg daarna steeds deze error. hier kom je niet overheen zonder een reinstall denk ik. je system file kan je niet zo makkelijk vervangen zonder al je instelling kwijt te zijn.
edit:
het is waarschijnlijk niet weg, maar beschadigt

[ Voor 12% gewijzigd door Capa op 08-01-2003 12:25 ]

• Capa
bonzz.netninja schreef op 08 January 2003 @ 12:23:
format is ietwat te veel trouwens, in de dir windows\repair staat de file nog een keer, gewoon via dos erover heen copieren

werkt redelijk tot goed.

(ik had het zelfde met software bestand)
dat heb ik ook een keer gedaan, maar dan start hij op in setup, en vraagt om je cd....

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb het een tweetal weken ook gehad bij de computer van mijn neef. Idd exact hetzelfde bestand.

Toch getracht op te starten, gelukt om in eventviewer te kijken. Bad sectors op harde schijf. O, dacht ik zal wel een foutje zijn op de HDD. Schijf reparatie gedaan, geen resultaat.

HDD meegenomen voor nader onderzoek, met behulp van utilities van fabrikant.

Maar helaas HDD R.I.P.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:21
Kom je ook niet in veilig modus?? dan werkt restore misschien

Verwijderd

HmmZ de repair is toch altijd het handigst, boot anders eens van je OS Diskette op... :*)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 22:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 12:16:
Toen ik vanochtend de pc startte was ineens een bestand beschadigt of weg zonder dat ik rare dingen met me pc heb gedaan. Het ging om het bestand "\windows\system32\config\system".
Dat bestand is een gedeelte van je registry. Dus inderdaad vrij cruciaal....

This footer is intentionally left blank

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En over welke OS hebben we het? Win98?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

XceeD schreef op 08 January 2003 @ 15:01:
En over welke OS hebben we het? Win98?
lijkt me aan de omschrijving van zijn probleem W2k of XP

• Capa
Gillie schreef op 08 January 2003 @ 14:44:
Heb het een tweetal weken ook gehad bij de computer van mijn neef. Idd exact hetzelfde bestand.

Toch getracht op te starten, gelukt om in eventviewer te kijken. Bad sectors op harde schijf. O, dacht ik zal wel een foutje zijn op de HDD. Schijf reparatie gedaan, geen resultaat.

HDD meegenomen voor nader onderzoek, met behulp van utilities van fabrikant.

Maar helaas HDD R.I.P.
HDD hoeft niet RIPPIE te zijn, ik kreeg bij scannen in WinME (dubbel OS, XP en ME)
ook steeds de melding dat er sectors naar de grusselementen waren, alles was gefixt volgens windows checkdisk, na booten opnieuw de error, en weer in ME checkdisk gedaan, weer gaf ie error aan, en "scheen" weer gemaakt te zijn. dit ging zo maar door. zelfs na check in ME, rebooten en weer DIRECT naar ME gaf de schijf (partitie) error's
Heb hem toen maar geformat, en XP opnieuw erop, alle fouten waren weer weg.
Als me schijf brak zou zijn werkt ME ook niet lekker denk ik, maar die werkte wel perfect.
Als je er bij blijft dat je schijf d00d is wil ik hem wel ff nakijken :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Capa op 08-01-2003 15:42 . Reden: was nog niet klaar ]

• Gillie
  • Niet online
Sauron-XP schreef op 08 January 2003 @ 15:40:
[...]

HDD hoeft niet RIPPIE te zijn, ik kreeg bij scannen in WinME (dubbel OS, XP en ME)
ook steeds de melding dat er sectors naar de grusselementen waren, alles was gefixt volgens windows checkdisk, na booten opnieuw de error, en weer in ME checkdisk gedaan, weer gaf ie error aan, en "scheen" weer gemaakt te zijn. dit ging zo maar door. zelfs na check in ME, rebooten en weer DIRECT naar ME gaf de schijf (partitie) error's
Heb hem toen maar geformat, en XP opnieuw erop, alle fouten waren weer weg.
Als me schijf brak zou zijn werkt ME ook niet lekker denk ik, maar die werkte wel perfect.
Als je er bij blijft dat je schijf d00d is wil ik hem wel ff nakijken :Y)
Duh, been there, done that. 8)7

Waarom zou ik anders de utilities van de fabrikant gebruiken?

Zelfs de meest simpele test (non-intrusive) gaf een fout aan.

Utilities van de fabrikant testen onafhankelijk van bestandssystem of de schijf lezen/schrijven goed is.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 15:37:
lijkt me aan de omschrijving van zijn probleem W2k of XP
"\windows\system32\config\system"
Zo'n directory heb ik niet op mijn Win2k en XP systeem ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 08-01-2003 18:12 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Capa
de laatste system is ook geen map....

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

XceeD schreef op 08 januari 2003 @ 18:12:
[...]

[...]
Zo'n directory heb ik niet op mijn Win2k en XP systeem ;)
Die staat er bij mij wel hoor ;) en dat system: Dat is bij mij een .sav

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• dr snuggles
  • Niet online
Gratis tip: Maak om de zoveel tijd een backup (met bijv ghost 2003 van symantec (norton)). Het is een beetje mosterd na de maaltijd, dat geef ik toe :).

De oorzaak kan in het geval van windows xp/2k liggen in het feit dat er hardware matigs iets fout zit (geheugen, hd, te ver overklokt). In het geval van win9x zou het ook gewoon een softwarematige fout kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit overgeclocked of "rare" dingen gedaan. Verder is 't idd XP. Ik kon niet meer opstarten in veilige modus, verder heb ik geprobeerd met de repair functie in de XP setup en vervolgens chkdsk /r gedaan, die volledige test, geen bad clusters of iets gevonden.

Heb echt geen idee.

• Gillie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 11:32:
Ik heb nooit overgeclocked of "rare" dingen gedaan. Verder is 't idd XP. Ik kon niet meer opstarten in veilige modus, verder heb ik geprobeerd met de repair functie in de XP setup en vervolgens chkdsk /r gedaan, die volledige test, geen bad clusters of iets gevonden.

Heb echt geen idee.
Als advies, probeer eens de utilities van de fabrikant HDD te downloaden.

Even opstarten met floppy, utility draaien en de non-intrusive test doen.

Chkdsk van de recovery console had bij mij hetzelfde resultaat. IMHO niet betrouwbaar genoeg. :(

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik kreeg die rror ook na een brak reepje geheugen in mijn PC gezet te hebben, en ik kon toen niet booten met dta geheugen op 133 mhz (terwijl het wel PC133 RAM was). Ik kwam Windows wel in met het geheugen op 100 mhz, maar ook dan was het niet erg stabiel.
Ik had dus een nieuw reepje gekregen, nu werkt het wel goed :)
Pagina: 1