Toon posts:

2 x soundcard, 1x traktor?!

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn PC 2 geluidskaarten, 1 VIA Audio ( standaard bijgeleverd) en een SBlive 5.1. Nu ben ik een tijdje geleden al aan het zoeken geweest naar mixsoftware ( die ik via hier heb gevonden.. ) en ben ik gaan werken met traktor. Als je traktor opstart, dan heb je de mogelijkheid om allebei die kaarten te gebruiken.. nu zou ik willen dat de ene geluidskaart de muziek afspeelt, terwijl ik de andere kan luisteren om een overgang te maken.. ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit kan doen zonder dat ik ze ook op de PC door elkaar hoor gaan.. en al helemaal dat het geluid niet tegelijkertijd te horen mag zijn op de opgenomen mix.. want als ik het nu probeer hoor je dan toch alles door elkaar.. ik moet nu op de gok maar loopen en hopen dat ik niet in een verkeerd stuk zit met herhalende tonen.. is er iemand die me kan helpen met de juiste instellingen voor traktor en mijn soundcards?! ik heb de search geprobeerd, maar kon niet echt iets vinden wat op mijn "wens" lijkt..

alvast bedankt voor replies..

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 19:57
k weet niet of ik je kan helpen want ik kan het zelf niet testen .. maar volgens mij is het heel simpel.

Bij audio settings:
master L + R geluidskaart #1 (neem de daarvoor de live ,beste geluid over de speakers natuurlijk)
monitor L + R geluidskaart #2 (dat is dus de via audio, .. daar sluit je de koptelefoon op aan)

Zo zou het moeten werken

Ik ga het zelf even proberen met mono links (master) mono rechts (koptelefoon/monitor).
Moet even aan een plugje prutsen .. breng binnen een uur verslag uit :P

• Sunrise
Ja het werkt dus wel met 1 geluidskaart links master rechts koptelefoon .. maarja heeft niet veel met 2 geluidskaarten te maken .. maar dan weet ik in iedergeval dat de settings standaard goedstaan .. het zou dus gewoon moeten werken bij jouw thuis. .. vraag mij af of jij meerdere devices kunt selecteren (dat kan ik dus niet zien aangezien ik maar 1 geluidskaart heb).. nou hoop dat je hier wat aan gehad heb :)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

je zult er sowieso een mengpaneel tussen pc en versterker mooeten gooien.....dat levert beste resultaat op (kan een mengpaneel van 20 euro zijn). Dan kun je kiezen uitgang player A en welke uitgang player B vertegenwoordigt. Als je dat kiest, zal het geluid van bijv player A alleen door die ene uitgang gevoerd worden. Als je dan ook nog de monitor wilt (preview mixing) dan kun je daar ook een aparte uitgang voor selecteren.

Deze uitgangen sluit je aan op de ingangen van je mengpaneel, en uitgang mengpaneel op je versterker....zo kun je dus "live draaien".

Wil je echter je eigen mix opnemen, dan wordt dat heel moeilijk om dat zo te doen, omdat de opneem funtcie alle geluiden opneemt die afgespeeld worden (ook bijgeluiden van MSN of windows zelf). Dit kan je oplossen door uitgang mengpaneel op je line in van je SB live aan te sluiten, en dan opneem functie zetten op "Only Line In", en niet op "what u hear".

Maar mag ik je aanraden om BPM studio 4.2 te gebruiken? das een veel beter prog, met vele malen meer functies! Ik draai er semi-prof mixen mee. (traktor ondersteunt niet datgene wat je echt nodig hebt met mixen, en is erg traag met laden).
Hoe je eraan komt? Kazaa.........[tussen neus en lippen door] paradox gekraakte versie [/tussen neus en lippen door]

T60P Widescreen

• Sunrise
Weet je wat ik zo fijn vind aan traktor dat je de beats kunt zien aan de wave-vorm erg handig om de "plaat" vast goed te zetten .. of zit dat ook in die bpm studio 4.2 ?

Kan ik ergens een mix van je downloaden of peer 2 peer ? ben wel benieuwd :>

[ Voor 21% gewijzigd door Sunrise op 08-01-2003 17:50 ]

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

soort van....als je in het window kijkt van je player, zie je daar een equalizer, als je dan met lage tonen een uitslag ziet, zit je goed. Bij de weg: als je koptelefoon hebt, heb je dat niet eens nodig, dan kun je gwoon previewen...

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Seesar schreef op 08 januari 2003 @ 17:15:
je zult er sowieso een mengpaneel tussen pc en versterker mooeten gooien.....dat levert beste resultaat op (kan een mengpaneel van 20 euro zijn).

Maar mag ik je aanraden om BPM studio 4.2 te gebruiken? das een veel beter prog, met vele malen meer functies! Ik draai er semi-prof mixen mee. (traktor ondersteunt niet datgene wat je echt nodig hebt met mixen, en is erg traag met laden).
ok, heb even je message geknipt naar de onderdelen waar ik wat over wilde vragen.. ik weet niet of ik een mengpaneel wil aanschaffen, maar als je zegt dat ie al vanaf 20 euro te halen zijn, wil ik het best wel eens proberen.. heb je een idee waar en wat.. kijk, het is maar om te beginnen, ik aspireer geen dj carriere ofzo, maar vind het fijn om es lekker een mix te maken zodat ik niet echt goed in de gaten heb dat ik naar een eigen gebrande CD zit te luisteren... you can holla back at my e-mail if you want to.. staat in de profile..

en over BPM studio.. die heb ik thuis (tussen neus en lippen door) ook gedownload, maar vond in eerste instantie Traktor makkelijker.. maar goed, ik ga het dus nog wel even een gooi geven.. zijn er e-books ofzo, of zit er een help bij die me in de eerste stappen uitlegt.. hope so..

Verwijderd

Let wel op welke versie je Traktor gebruikt.
Bij versie 1 kun je 2 geluidskaarten gebruiken. Maar bij versie 2 heb je de mogelijkheid om 1 geluidskaart te gebruiken, dat heb ik tenmiste thuis draaien.
Sblive heeft de front en de rear output wat ie dan apart aan kan sturen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf thuis versie 1, heb nog geen tijd gehad om 2 te DL'en.. ik gebruik alleen de front en de rear voor mijn surround boxjes.. zou het jammer vinden om dat te moeten veranderen.. maar als ik het goed gebruik moet het mogelijk zijn om 2 kaarten te gebruiken.. kan ze trouwens in versie 1 ook allebei gebruiken.. is er ook de mogelijkheid om dit in BPM te doen?! met dubbele soundcards?! vroeg ik me ff af..

Verwijderd

Als je versie 1 gebruikt, dan kun je 2 geluidskaarten selecteren.
Bij versie 1 heb je de volume slider voor kant A en B. Je ziet daaronder een koptelefoon teken, daar heb je drie knoppen: A, Mix en B.
Om te mixen doe je het volgende: je laad liedje1 in kant A en deze speel je af.
Nu zet je de volume slider van B naar beneden. Laad liedje 2 in kant B.
Druk op de knop B bij de koptelefoon zodat je liedje2 in in de koptelefoon hoort.
En nu is een kwestie van volumde slider van B kant omhoog gooien om erin te mixen.
Hoop dat je het globaal begrijpt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 10:31:
Hoop dat je het globaal begrijpt.
eh man, bedankt!! dit geeft mij weer een beetje een trap naar de goede richting.. das dus wel beter.. ik heb maar een beperkte helpfile zag ik, dus al die andere punten kan ik er niet in terugvinden... ik ga dit vanavond nog even proberen.. mocht het niet lukken, laat ik het even horen... btw, hierboven stond iets over een mengpaneeltje van rond de 20 euro.. enig idee iemand?! voor dat geld wil ik het wel eens een gooi geven.. :9

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

uhm je kunt op de site van www.alcatech.com een pdf-je downen als manual...daar staat alles heeeeeeeel duidelijk verteld, wat ook onderliggende functies van knoppen zijn!!!

Met een mengpaneel van 20 euro bedoel ik dan wel een standaardding: 2 kanalen, geen tonen instellen, 2e hands. Maar ik deed mixen eerst mbv een Alecto 4 kanaals: 2 kanalen voor player a/b, 1 kanaal voor monitoring en 1 kanaal voor de sampler. Op dit dingetje waren 2 uitgangen: 1 voor amplifier, en 1 voor recorder --> die luste ik dan trug naar pc, naar line in om op te nemen, of naar mijn minidisc!!!

een mengpaneel zit hier eigenlijk alleen maar tussen, om de monitor functie te kunnen inschakelen, want op zich kun je via traktor of bpm studio best mixen, maar niet previewen oid (je zult het geluid altijd van te voren horen). Als je "iets" meer geld uitgeeft aan een wat geavanceerder mengpaneel (2ehands is een goede bron hoor, koop dit soort dingen nooit nieuw) met 3 a vier kanalen en evt de mogelijkheid om high/middle/low te filteren per kanaal, dan kun je jezelf nog gaan verbazen!

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
aight.. ik heb het PFDje geDL'ed.. ik ga wel kijken of ik er goed mee aan de gang kan.. mensen bedankt!!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
ik heb hetzelfde probleem 1x traktor en 2x soundcard alleen ik kan niks anders dan mijn sb selecteren bij monitor terwijl ik toch nog een andere heb. Zie ook topic: traktor het lukt me niet om twee geluidskaarten te gebruiken weet iemand hier een oplossing voor?

• gomaster
dus niemand weet een oplossing voor mijn probleem?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oudere versie :Y)
Deed ik het indertijd ook mee.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem.. het zuigt gewoon hard

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 09:18

WhiteDog

met zwarte hond

traktor 2.0 r0x :D

Verwijderd

alleen het dual soundcard systeem is klote? niet over nagedacht dus?
misschien is het wel expres gedaan.. om het Traktor bijbehorende mengding erbij te kopen..

Verwijderd

idd, traktor 2.0 rox, maar volgens het programma kan je normaal een koptelefoon zomaar aansluiten, en heb je zelfs geen 2 geluidskaarten nodig. ik zelf heb de fortissimo 2 en die heeft ook een front en rear, maar ik kan niet selecteren welke voor de koptelefoon en welke voor het gewoon afspelen. maw vraag is dus hoe zet ik die koptelefoon terug in werking?

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
ASIO drivers (kun je verkrijgen door Cubase SX demo te downen).

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 07:54

DSK

boeiend...

Wat een reacties lees ik hier die totaal niet kloppen...

Met traktor 1 kan je wel degelijk goed previeuwen, je mix beluisteren en de aparte decks. Ongeveer zoals Moron uitlegd. Ergens in de opties kun je een geluidskaart voor preview selecteren en een andere om af te spelen. (zoals FunkySmell al zei) Je kan dan voorbeluisteren door in het midden van het scherm de koptelefoon knop te veranderen naar A, B of Mix.
Het opnemen van een mix gebeurd door traktor zelf en heeft geen last van andere geluiden. Je kan zelfs de tracks apart laten wegschijven zodat je nog altijd nummers op je CD hebt (het laatste van je liedje bevat dan de mix naar het volgende).

Over traktor 2 dan:
Je hebt hier helemaal zo geen "mengdinges" voor nodig. Als j een meerkanaals geluidskart hebt, kan je de front gebruiken om af te spelen, en de rear om te previeuwen (let wel dat je draaiknop op cue zet, anders hoor je enkel de mi.

Blog (Linux-related)

• gomaster
Jensd schreef op 23 August 2003 @ 08:44:
Wat een reacties lees ik hier die totaal niet kloppen...

Met traktor 1 kan je wel degelijk goed previeuwen, je mix beluisteren en de aparte decks. Ongeveer zoals Moron uitlegd. Ergens in de opties kun je een geluidskaart voor preview selecteren en een andere om af te spelen. (zoals FunkySmell al zei) Je kan dan voorbeluisteren door in het midden van het scherm de koptelefoon knop te veranderen naar A, B of Mix.
Het opnemen van een mix gebeurd door traktor zelf en heeft geen last van andere geluiden. Je kan zelfs de tracks apart laten wegschijven zodat je nog altijd nummers op je CD hebt (het laatste van je liedje bevat dan de mix naar het volgende).

Over traktor 2 dan:
Je hebt hier helemaal zo geen "mengdinges" voor nodig. Als j een meerkanaals geluidskart hebt, kan je de front gebruiken om af te spelen, en de rear om te previeuwen (let wel dat je draaiknop op cue zet, anders hoor je enkel de mi.
Traktor 1: dat is waar.
Traktor 2: Wat ik wil is met een 2e geluidskaart previewen en de vraag is of dat kan?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 07:54

DSK

boeiend...

gomaster schreef op 23 August 2003 @ 20:51:
[...]

Traktor 1: dat is waar.
Traktor 2: Wat ik wil is met een 2e geluidskaart previewen en de vraag is of dat kan?
nee, dat kan niet...
Je kan enkel met 1 meerkanaals geluidskaart werken (met de Asio drivers) en de front gebruiken om af te spelen & de rear om te previewen

Blog (Linux-related)

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Je kan enkel met 1 meerkanaals geluidskaart werken (met de Asio drivers) en de front gebruiken om af te spelen & de rear om te previewen
Lariekoek en apekool.
Download en installeer de demo van Cubase SX,
er zitten daar ASIO drivers bij die het mogelijk maken om
meerdere geluidskaarten aan te sturen.
Zo kan ik perfect mijn SB PCI 512 kaartje gebruiken voor master
en on-board C-Media chip voor monitor.

Je zal over het algemeen wel een betere latency bereiken als
je 1 meerkanaals geluidskaart gebruikt, maar het verschil
is (bij mij) miniem...

Je kunt trouwens wel twee gescheiden stereo kanalen gebruiken
met je SBLive, maar jammer genoeg ondersteunen de drivers van Creative dat niet 8)7 . Met de drivers van Creative lekt er altijd geluid van de rear naar de front speakers, niet goed als je wil monitoren dus...
Als je de drivers van kxProject gebruikt (www.kxproject.com) kun je dit echter wel doen. Deze drivers zijn trouwens héél krachtig: erg goeie performance en je krijgt dan echt complete controle over het signaalpad.
Het nadeel van deze drivers is dat EAX nog niet helemaal ondersteund wordt,
minder geschikt voor gamers dus (alhoewel het nog goed meevalt naar het schijnt).
Met kracht komt ook complexiteit, best eens online docs doornemen.
In het begin kan de configuratie van deze drivers nogal verwarrend zijn.

Voor de handigheid heb ik gewoon een aparte partitie gemaakt met daarop een sterk getweakte WinXP en de kxProject drivers. Loopt als een trein.
Als je windows echter een beetje deftig ingesteld staat dan moet het wel lukken met de kxDrivers en je SBLive hoor.

Mail me desnoods maar als je het niet aan de praat krijgt.

[ Voor 50% gewijzigd door DieterVDW op 31-08-2003 07:54 ]

• gomaster
DieterVDW schreef op 31 August 2003 @ 07:45:
[...]

Lariekoek en apekool.
Download en installeer de demo van Cubase SX,
er zitten daar ASIO drivers bij die het mogelijk maken om
meerdere geluidskaarten aan te sturen.
Zo kan ik perfect mijn SB PCI 512 kaartje gebruiken voor master
en on-board C-Media chip voor monitor.

[knip]
Vet. Echt bedankt. Kan ik eindelijk Traktor 2 gebruiken met mn SB en mn onboard chippie. Werkt echt geweldig. Bedankt :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Hmm al deze leuke geintjes werken niet als je BPM Studio op een sb live 1024 wil laten draaien.. .ik begrijp er niks van...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Joh gasten......

Voor iedereen met een SBlive 5.1 en die met DJ programma's zoals Traktor werken:

Download de KX project drivers....te vinden op: http://kxproject.lugosoft.com
Deze drivers vervangen de K.t drivers van Creative en hebben bovendien de ASIO drivers toegevoegd waarmee de geluidskwaliteit aanzienlijk verbeterd.

Zet de speaker setup bij de KX project instellingen op 4.0 front = rear
waarbij de front de groene plug is en rear de zwarte (je kunt ze ook switchen in het KX panel)
Onder traktor kies je deze ASIO drivers en kies je op de eerste input kanaal 1 en 2
en 4 en 5 op de tweede......

Nu kun je de monitor functie in Traktor gebruiken.....waarbij 4 en 5 je koptelefoon is....en 1 en 2 je mixed output

Let op! Als je ook nog spelletjes en andere dingen wil spelen gebruik je hier voor je Onboard geluid! stel dit wel in bij je windows multimedia instellingen)

Of koop een multichannel geluidskaart....

Oh ja Traktor liefhebbers....probeer ook eens Visual Discomix uit: www.visualdiscomix.com
De testversie ziet er niet uit....maar is veeeeeeel beter in beatmatchen...en houd dit ook vast zonder uit het lood te lopen....

Verwijderd

Thanks. Met die asiodrivers werkt het idd. Ik kan nu mijn sb128 gebruiken als mixoutput en m'n andere geluidskaartje als monitor naar m'n hoofdtelefoon. Perfect.... 8)

Verwijderd

Je kunt nog natuurlijk altijd dit gebruiken als het allemaal niet werkt.

_/-\o_ http://www.asiox.tk/ _/-\o_

• koningvaagheid
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-08 08:50
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 16:44:
Je kunt nog natuurlijk altijd dit gebruiken als het allemaal niet werkt.

_/-\o_ http://www.asiox.tk/ _/-\o_
Hoe kun je in Traktor precies met die Asio driver van hierboven instellen dat je de monitor wil horen op je moederbord geluid, en de master op een geluidskaartje van Sweex (http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/kk-v82.html). Ik heb die Asio driver van de site hierboven geïnstalleerd, maar ik krijg het niet voor elkaar dat ik m'n monitor door m'n moederbord hoor.
Pagina: 1