[IE] Clientside een sessie vernietigen

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:08

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik gebruik sessies in PHP. Een sessie wordt gestart doordat de server in zijn header een "Set-Cookie: SID = w4at3v3r" meestuurt. De browser stuurt vervolgens bij elke request "SID: w4at3v3r" terug, zodat PHP weet voor welke sessie er een request wordt gedaan.

Nu wil ik eigenlijk dat IE de sessie vergooit, en een nieuwe laat starten. Normaal doe je zoiets door de browser af te sluiten en een nieuwe te openen, maar ik wil gewoon dat mijn zelfde IE venster een nieuwe sessie triggert. Hiervoor moet IE dus alleen maar de SID achterhouden bij een request, zodat de server geen SID ziet en dan maar nieuwe genereert.

Ik heb dit al eens getest met de Achilles proxy, waarmee je alle requests en responses kunt bewerken voordat ze verder reizen. Dat achterhouden van de SID in een request werkt: de server sessie start een nieuwe sessie, en doet dus een nieuwe Set-Cookie.

Samengevat is mijn vraag: weet iemand hoe ik er gemakkelijk voor kan zorgen dat IE een sessie weggooit? Voor mijn part alle huidige sessies? (Ik zoek dus geen manier om dat via php te scripten) Als dat al mogelijk zou zijn natuurlijk.
edit:
ik weet niet zeker of ik hiervoor op het goede forum zit, maar dat hoor ik dan wel

[ Voor 6% gewijzigd door GrimaceODespair op 08-01-2003 12:06 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

clientside in Webdesign & Graphics

moved.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou zeggen, delete met JavaScript de hele cookie. Bij de eerst volgende request zal dan geen data meegestuurd worden en PHP een nieuwe sessie starten...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

moet dat bij een bepaalde actie gebeuren of 'spontaan'?
Als het bij een bepaalde actie is dan maak je op dat moment toch contact met de server; kun je gelijk je sessie beeindigen :)

www.jurgroessen.nl

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:08

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
De vraag komt eigenlijk voort uit het probleem dat de Flash authoring environment cookies vasthoudt, zolang hij niet afgesloten wordt. Als ik een Flash filmpje meerdere malen wil testen (telkens met een nieuwe sessie), gaat dat dus niet, tenzij dat ik de hele omgeving eerst afsluit.

Nu ging ik ervanuit dat de test-tool in Flash op de achtergrond dezelfde API als IE gebruikt. Dus vroeg ik mij af: stel dat ik alle sessie van IE kan weggooien, dan is die sessie van mijn Flash IDE hopelijk ook verdwenen.

Ik zoek dus niet naar een programmeermethode (zoals de sessie weggooien in Javascript of toch stiekum nog met PHP), maar een tip of een tool. Het moet dus kunnen gebeuren zonder client- of serverside scripting.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be