[algemeen] MCSE vraag mbt zelfstudie

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeKKeRVaaG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

Topicstarter
Heb iemand ervaring met puur alleen MCSE volgen mbv een boek.
Heb een boek gekocht en ook alle cursussen 70-210 bv op cdrom staan.
Als ik nu examen ga doen is dit voldoende ? Iemand hier al ervaring mee ?
En wat is een goed instituut om bv examen 70-210 examen te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Ik heb het ook altijd af gekunt met enkel een boek en internet.
Het trainings center welk het examen afneemt maakt eigenlijk niet uit. Alle examens zijn "gelijk" en de regels omtrent ook.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
De enigste manier om zonder enige ervaring te kunnen slagen is volgens mij door de Transcenders en de Troytech's van buiten te leren.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen dat examen is niet MSCE je moet er dan nog iets van 4 doen :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 11:02
ik heb, op de 1e twee na (70-210 en 70-215 meen ik) alle examens gedaan vanuit zelfstudie, door het leren van het boek, en zelf een beetje spelen met mijn zelfgebouwde server. :)

Natuurlijk red je daar niet alle vragen mee, maar het geeft je wel een goed inzicht. Daarbij vind ik wel dat de Microsoft boeken uit zeer veel theorie bestaan, zeker in vergelijking tot Novell. Waar ik dus meer aan had, daar kwam meer praktijk bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

niet alleen je boek lezen ook even een testsever opzetten, scheelt een hoop! kijk ook nog wat cramsessions door op internet dan heb je enig idee van de vragen die gesteld worden. :)

in boeken miste ik af en toe wel wat dingetjes. deze kon ik door bovenstaande manier toch nog leren.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb 70-210 en 70-115 gehaald met alleen zelfstudie. 70-216 heb ik niet gehaald :( maar die ga ik wel weer opnieuw doen (ook zelfstudie).
Transcender examens zijn wel erg handig, je weet dan een beetje wat je kunt verwachten.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Caeruleus schreef op 08 januari 2003 @ 11:28:
Ik heb 70-210 en 70-115 gehaald met alleen zelfstudie. 70-216 heb ik niet gehaald :( maar die ga ik wel weer opnieuw doen (ook zelfstudie).
Transcender examens zijn wel erg handig, je weet dan een beetje wat je kunt verwachten.
70-216 is wat ze "The Beast" noemen in de States.... ;)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 08:24
er zijn ook genoeg sites met oefen examens... ik oefen er meestal een heleboel.. als ik een vraag niet snap, of fout heb .. zoek ik hem op en dan leer ik het nog een keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-05 12:53

spacy

+++

ik heb er 3 geleerd en voor 2 examen gedaan,
engelse boek gebruikt van microsoft zelf dacht ik
maar het meest heb ik gehad aan de transcenders en examtests
met het boek goed doorlezen en uitproberen is het wel mogelijk een voldoende te halen, maar dan zal dat waarschijnlijk kantje boort gaan, met goeie testen erbij is het heel erg goed te doen een ruime voldoende moet er dan met een beetje motivatie al wel inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb gedaan: 70-210, 70-215, 70-218 en 70-227
En ben dus op dit moment MCSA ik moet er nog 3 doen en ben dan MSCE.

1 tip. Ik heb dit niet met zelfstudie gedaan, maar met cursussen.
Ga voor examen goed oefenen met Trancenders. Deze geven ook nl een uitleg als je de vraag niet snapt. Ik heb hier eerlijk gezegd meer van geleerd dan op de cursussen.

En gelukkig alles in 1 keer gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
ik heb de 2e eerste. moet binnenkort weer op examen van de baas.. ik oefen examens op www.certutor.net maar wie weet nog wat sites om gratis te oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

als je een beetje praktijk ervaring met netwerken en windows2000 hebt dan is het heel goed te doen, omeven boek door te lezen en examen te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik denk dat enige ervaring met Windows (2000), netwerken en tcp/ip het halen van de examens zal vergemakkelijken, anders kan het best lastig worden, hangt natuurlijk ook af hoe goed je kan leren en je inzicht.
Zelf heb ik ook door zelfstudie de eerste 4 core examens(210,215,216 en 217) in 1x gehaald, ik moet nu ook verder gaan...
Pas op dat je geen papieren mcse'er wordt !! (die zijn het ergst, alle papieren, maar zodra ze een server op moeten zetten houdt het op :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Rudie_V schreef op 08 januari 2003 @ 14:37:
Ik denk dat enige ervaring met Windows (2000), netwerken en tcp/ip het halen van de examens zal vergemakkelijken, anders kan het best lastig worden, hangt natuurlijk ook af hoe goed je kan leren en je inzicht.
Zelf heb ik ook door zelfstudie de eerste 4 core examens(210,215,216 en 217) in 1x gehaald, ik moet nu ook verder gaan...
Pas op dat je geen papieren mcse'er wordt !! (die zijn het ergst, alle papieren, maar zodra ze een server op moeten zetten houdt het op :) )
wij hebben enkele jaren een MCSE NT4 gehad hier op het werk. hij wist niet eens wat emailen was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24047

eigenlijk moet je het een beetje anders zien

WAAROM wil je MCSE'er worden?

mogelijkheid 1:

Voor het papier/titel/salaris.

Manier van leren:

Download braindumps/trancerder, en leer de antwoorden bij de vragen

resultaat:

je hebt het papiertje, maar je zult in je werken bij je eerste AD installatie op je bek gaan.

synoniem voor de mogelijkheid = "papieren MCSE'er"

mogelijkheid 2:

Je wilt meer kennis krijgen van microsoft produkten, de materie snappen, en dit serieus gebruiken in de praktijk om goede oplossingen te bieden aan klanten cq. eigen bedrijf.

Manier van leren:

De boeken lezen, en alles na bouwen, dus zelf je server opzetten en configuren.
Vervolgens heb ik cursussen gedaan bij TSTC.
Ik heb daar veel geleerd, en niet alleen voor m'n MCSE, maar veel dingen waar ik in de praktijk wat aan hebt, en dat is het gene wat mij intereseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64551

Ik heb 270, 215, 216, 217, 218, 221 en 224 met alleen boeken gedaan, in anderhalve maand. Ik moet wel zeggen dat ik veel aan persoonlijke ervaring te danken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
BeyondHorizon schreef op 08 January 2003 @ 11:58:
[...]
70-216 is wat ze "The Beast" noemen in de States.... ;)
Vorige maand moest ik met een paar collega's op voor 217. Was een foutje, want 216 moeten we deze maand doen. Helaas is 80% van mijn collega's de eerste keer voor 217 gezakt.

Dus als 216 echt "The Beast" is denk ik dat deze helemaal bagger gedaan wordt. (En toch probeer ik m natuurlijk in 1x te halen. Net als de vorige 3, die ik ook in 1x had).

Maar zijn er nog mensen die tips hebben over welke electives je beter kunt mijden? Zo heb ik me laten vertellen dat 70-226 (Designing Highly Available Web Solutions) alleen te doen is als je 70-223 (Clustering Service) gedaan hebt. Maar ik weet niet wat er waar van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 07:44

Beamer

Return of the legend

Anoniem: 64551 schreef op 08 January 2003 @ 16:10:
Ik heb 270, 215, 216, 217, 218, 221 en 224 met alleen boeken gedaan, in anderhalve maand. Ik moet wel zeggen dat ik veel aan persoonlijke ervaring te danken heb.
En heb je toen nog wel geslapen 8).

Heb zelf 70-210 en 70-215 ben voor de 70-216 2x gezakt en voor de 70-217 1 keer. Wat hierboven wordt gezegd klopt volledig over papieren MSCE'r maar je moet wel de tijd/geld hebben om dat alles na te kunnen bouwen wat in die boeken staat :(.
Ik heb de boeken zelf niet meer, was bij me oude bedrijf moest boeken inleveren, vind ik best jammer je vergeet een hoop altijd makkelijk om ff het boek er op na te slaan, d8 ik dat ik bij me nieuwe baas de bundel had besteld kreeg ik de bundel thuis maar dan wel de boeken met alleen de vragen erin heel fijn had ik dus het verkeerde besteld 8)7 8)7.

Ik deed trouwens altijd examen in Spaanse polder bij..PROMETRIC..weet de naam ff niet meer, was wel netjes alleen zeer irritante monitoren waar je je toets op moest maken die dingen stonden volgens mij op 50hz en dan nog heel de tijd een witte achtergrond ook }) en in de zomer was het er ook nog eens benauwd, maar op de monitoren na is het in de winter wel te doen,. Het voor mij daarna dichtsbijzijnde testcenter is in Utrecht waar heb ik weinig zin in om te gaan kijken hoe het daar is, maar doe nu avondschool en dus eigenlijk geen tijd meer voor MCSE certificaten (heb er 2 en ITIL vind voorlopig best zo), in de praktijk leer je toch het meeste :*), alleen wil de baas dat niet inzien :(.

[ Voor 70% gewijzigd door Beamer op 08-01-2003 19:57 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58469

Met transcenders en de links op MCSE.pagina.nl en je eigen servertje ga je het redden. Het is vooral veel, niet zozeer ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30100

Waar kan je nu het beste die examens doen want bij mickysoft kan ik dat niet echt goed vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58469

www.azlan.nl

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 58469 op 08-01-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

hmm Jongens kom op nou ben ik nou de enigste die gecertificeerd is voor ISA (70-227) hier op G.o.T. hmm dat vind ik wel cool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Jeroen_Tielen schreef op 08 januari 2003 @ 20:30:
hmm Jongens kom op nou ben ik nou de enigste die gecertificeerd is voor ISA (70-227) hier op G.o.T. hmm dat vind ik wel cool ;)
ISA heb ik ook aan gedacht om te gaan doen, ik heb hem hier al heel lang draaien en ik vind het echt een top product! Voorlopig heb ik alleen nog maar 70-270 ( Windows XP ) en ik vond het een erg pittig examen! Mijn volgende examen word 70-218 ( managing a w2k environment ), 7 februarie moet ik op en ik heb het boek vandaag voor het eerst geopend dus dat wordt ff flink leren.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64551

Beamer schreef op 08 January 2003 @ 19:49:
[...]

En heb je toen nog wel geslapen 8).
Niet echt, maar je kan raden wat ik daarna in de kerstvakantie heb gedaan :)
Jeroen_Tielen schreef op 08 January 2003 @ 20:30:
Binnenkort ga ik die ook eens doen omdat ik die voor mijn werk nodig heb... maar voorlopig ben je dus een van de enigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

BeyondHorizon schreef op 08 januari 2003 @ 22:55:
[...]
ISA heb ik ook aan gedacht om te gaan doen, ik heb hem hier al heel lang draaien en ik vind het echt een top product! Voorlopig heb ik alleen nog maar 70-270 ( Windows XP ) en ik vond het een erg pittig examen! Mijn volgende examen word 70-218 ( managing a w2k environment ), 7 februarie moet ik op en ik heb het boek vandaag voor het eerst geopend dus dat wordt ff flink leren.
Idd ISA is echt gaaf. Vooral in een enterprise setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23534

BeyondHorizon schreef op 08 januari 2003 @ 11:09:
De enigste manier om zonder enige ervaring te kunnen slagen is volgens mij door de Transcenders en de Troytech's van buiten te leren.
Met andere woorden, je vindt het normaal dat je, zonder enige ervaring, examens gaat doen. |:( Ehmm.. Wanneer je genoeg hardware (2-3 PC's met VMWare) hebt en de tijd neemt en moeite doet om echt te stoeien met de materie dan kun je het ook halen.

Transcender is goed, maar als hulpmiddel wanneer je bijna examen gaat doen, het is geen vervanging van serieuze voorbereiding.

Over Troytech kan ik niets goeds bedenken, dat zijn braindumps :r , als je het daarmee moet halen, dan hoop ik dat je snel ex-IT'er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het een erg boeiend produkt, maar ik heb thuis slechts een 56k modempje, als ik breedband zou hebben zou ik er echt iets zinnigs mee kunnen doen.

Sowieso moet je bij BackOffice produkten wel wat relevants met het produkt doen, ze gaan pas echt leven als je er meer mee doet dan vrijblijvend testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RiDo78 schreef op 08 January 2003 @ 19:40:
[...]
Vorige maand moest ik met een paar collega's op voor 217. Was een foutje, want 216 moeten we deze maand doen. Helaas is 80% van mijn collega's de eerste keer voor 217 gezakt.

Dus als 216 echt "The Beast" is denk ik dat deze helemaal bagger gedaan wordt. (En toch probeer ik m natuurlijk in 1x te halen. Net als de vorige 3, die ik ook in 1x had).

Maar zijn er nog mensen die tips hebben over welke electives je beter kunt mijden? Zo heb ik me laten vertellen dat 70-226 (Designing Highly Available Web Solutions) alleen te doen is als je 70-223 (Clustering Service) gedaan hebt. Maar ik weet niet wat er waar van is.
Je moet het iets anders zien zou ik zo willen stellen. Waar je bij de eerste twee examens nog een "schappelijke" score te halen hebt en de onderwerpen nog niet zo heftig zijn, ligt dat bij 70-216 en 70-217 duidelijk anders.

Verder is er relatief veel vereiste voorkennis bij deze examens, wanneer je TCP/IP voorkennis/ervaring onder de maat is, dan kun je 70-216 vergeten. Ook voor 70-217 is het belangrijk (weer komt DNS prominent terug - hint hint), maar hierbij moet je ook gebruikers, groepen en wat daar zoal bijhoort (profielen/policies) goed beheersen.

Dat betekent domweg dat je er echt iets mee gedaan moet hebben! Bouw zelf een server op en 1 of 2 clients (pak 2 machines en zet die opties in een VMWare virtual machine erop) en werk alle relevante scenario's uit.

Ik geef zelf trainingen en merk dat handmatig DNS installeren (dus niet met dcpromo!) en zelf alle Group Policy scenario's (gewone opties, No Override, Block Inheritance, Loopback processing) daadwerkelijk uitproberen voor veel mensen een eye-opener is. Wat dat betreft geef ik een training meer een workshop karakter; niet alleen luisteren, maar ook veel zelf doen.

Ten aanzien van 70-226 en 70-223 denk ik dat er wel veel waars in je uitspraak zit, maar dat sowieso deze examens alleen relevant zijn als je in de high-end hardware hoek zit (lees: zelf clusters installeert of beheert) en in de softwarekant ook aardig thuisbent. Kijk op de MS Site naar de beschrijvingen van de examens en je krijgt een goede indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Laatst online: 04-01 20:56
Ik zag iemand Azlan als antwoord invullen om je MCSE te halen. Dit is een goede oplossing, daar heb ik mijn NT4 indertijd nog gedaan. Echter het bedrijf waar ik bij werk heeft onlangs een contract afgesloten met www.foundation.nl waarbij elke medewerker hier voor maar 1750 euro pp wordt opgeleid voor MCSE. Lijkt me niet slecht want dat is namelijk 4x goedkoper dan waar dan ook. Dus voor zo'n bedrag hoef je geen zelfstudie meer te volgen en dat was een uitkomst voor ons (magere tijden).

[ Voor 3% gewijzigd door gumkop op 10-01-2003 16:17 ]

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64102

Hallo,

Ik zit nu op stage en zit er ook over te denken om me mcse certificaat te halen.
Heb op het moment nog geen 1 certificaat van MS.

Nu heb ik me wel wat verdiept en wil graag de core en ISA en Exchange.
Liefst natuurlijk gelijk alles op 2003.
Maar welke examen nummers moet ik dan hebben. en hebben jullie toevallig ook de namen/isbn van de boeken die je nodig hebt?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Anoniem: 64102 schreef op 20 januari 2004 @ 15:24:

Maar welke examen nummers moet ik dan hebben. en hebben jullie toevallig ook de namen/isbn van de boeken die je nodig hebt?

alvast bedankt!
http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/

ISA: 70-227
Exchange: 70-284

Voor boeken even op amazon of bol.com kijken denk ik :)

dit was ook best door jou zelf te vinden

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Laatst online: 16-05 10:07
Nee hoor, ik ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
CronoS76 schreef op 20 januari 2004 @ 17:18:
[...]

Nee hoor, ik ook :-) Ik ben momenteel MCSE 2000, volgende week ga ik mijn Upgrade naar MCSA 2003 examen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 17-05 19:36

mutsje

Certified Prutser

70-292 valt mee. 296 is moeilijker. die moet ik dus overdoen wegens fijn domme fouten maken.. twijfel..en dan verkeerde opties kiezen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 30-04 11:51

Nulnulnix

BOFH

Sybex is goed en de techskills zijn (bijna) onmisbaar...
Als extraatje kun je ook de CBT nuggets bekijken. Enorm veel heb je er niet aan, maar het is een redelijk aardige samenvatting van de diverse onderwerpen.

Maar idd oppassen dat je geen papieren MCSE wordt!

MCSE NT4 heb ik in 2 weken gedaan via een bootcamp (bij twice), maar ik had dan wel zo'n 2,5 jaar ervaring. Bij een bootcamp doe je 2 maanden zelfstudie en in 2 weken wordt alle stof nog eens doorlopen en doe je examen. Voorwaarde is wel dat je aantoonbare ervaring hebt! Best pittig, maar leuk om te doen.

Nu nog 292 en 296 (dan ben ik 2003 certified), om dan verder te kijken naar ISA, Clustering (wel al mee gewerkt) en oa. ook Exchange. Ik zal daar op korte termijn mee beginnen (ben nu helaas werkeloos, maar heb wel tijd!).
Daarnaast wil ik graag CCNA, CNE 6(.5) en Linux doen. (Tips over deze onderwerpen s.v.p.).

Examens kun je zo ongeveer overal doen, prometric, Vue ed. en dat maakt allemaal geen bal uit. Woon je in de buurt van Duitsland, doe dan daar examen.
Waarom? Makkelijk zat: je betaalt dan geen btw en kost een examen €140 i.p.v. €166.60. (Zelf woon ik op ca. 20 km van het testcentrum (prometric) in Aken. Da's ongeveer net zo ver als Sittard, dus spaar ik makkelijk de nodige Euro's. En ja, ik heb de examens zelf betaald... Ik had dus een reden om elders de examens te doen.)

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 19:52
Nog twee weken en dan examen 70-270
Ik doe het op de volgende manier:

Ik kijk CBT Nuggets (echt een aanrader), doe de vragen in de boeken, Testking examens maken en thuis twee workstations en een w2k3 server labopstelling om alles te testen. Vooral veel prutsen, leer je meer van dan boek lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
mutsje schreef op 20 januari 2004 @ 21:47:
70-292 valt mee. 296 is moeilijker. die moet ik dus overdoen wegens fijn domme fouten maken.. twijfel..en dan verkeerde opties kiezen 7(8)7
Das mooi, ik mag volgende week mijn 70-292 gaan doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82003

70-292 is heeel makkelijk.

SUS, Shadow Copies, DNS, terminal server.

Ik heb ook de LPI certificering, die examens waren een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

CronoS76 schreef op 20 januari 2004 @ 17:19:
Nee hoor, ik ook :-) Ik ben momenteel MCSE 2000, volgende week ga ik mijn Upgrade naar MCSA 2003 examen doen.
Laat even weten hoe dat ging? Ik ga 11 en 13 februari die 2 examens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 17-05 19:36

mutsje

Certified Prutser

zolang je maar geen papieren mcse'er wordt ik heb een schurf aan papieren mcse'rtjes vooral omdat die lui je dat nog ff onder de neus wrijven en dan met de meest achterlijke vragen komen die zelfs een beginnende ict'er met thuis ervaring kan beantwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hahahaha ja een jaar later ;-)

Ga nu ook upgrade pakket doen naar 2k3... En daarna CCEA.. Ook erg leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 23:14
70-270 is idd een erg leuk examen. heb het zelf in 5 dagen zelfstudie gedaan (50 uur) gewoon met 2 pc's(+Vmwaren) alles nagebouwd en testen maar.

ben nu bezig met 293 en daar ben ik stukgegaan op clustering(1e examenpoging), zat nu net op got te zoeken naar meer info/links naar dit principe.
Ook vind ik PKI een moeilijk onderwerp. Vooral als je er niks mee doet (practisch) is het een abstract onderwerp.

twee weken geleden de 292 gemaakt. Was goed te doen!

Het viel me op bij het testcentrum (azlan zwolle) dat er heel veel mensen bezig waren met 215 en andere 2000 examens... Waarom dan niet meteen 2003??

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mutsje schreef op 22 januari 2004 @ 18:33:
zolang je maar geen papieren mcse'er wordt ik heb een schurf aan papieren mcse'rtjes vooral omdat die lui je dat nog ff onder de neus wrijven en dan met de meest achterlijke vragen komen die zelfs een beginnende ict'er met thuis ervaring kan beantwoorden..
Ach ja, papieren MCSE'er... kan wel irritant zijn, maar laten we eerlijk wezen , bijna niemand zal ooit in een situatie komen die ze schetsen in het eerste de beste examen.

Papier is leuk maar ik vind het veel leuker als ik er zelf achter kom dan in een suf boekje lezen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Laatst online: 13-05 13:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

Papieren MCSE'r dat was toch echt bij NT.. daar kon je de vragen rechtstreeks in je kop stampen zonder dat je ooit achter een computer gezeten had (sort of). Wat ik begreep is MS dit in 2000 en 2003 toch echt aan het veranderen gegaan dat je de stof ook goed moest begrijpen.

Maar waar kan je nou allemaal alleen een los examen doen en wat kost dat ongeveer zo'n los examen?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MRic3 schreef op 05 februari 2004 @ 10:46:
Maar waar kan je nou allemaal alleen een los examen doen en wat kost dat ongeveer zo'n los examen?
Ik doe ze altijd bij Azlan in Zoetermeer. Ze hebben meerdere testcentra in het land, kijk even op azlan.nl of zo. Weet niet wat ze nu kosten (mijn bedrijf betaalt), maar een paar jaar terug was het dacht ik rond de 250 gulden per examen, zullen ze nu wel geupgrade hebben naar 150 euro.

Vanochtend 292 gehaald, dus ik ben nu MCSA (2003). :*) Vrijdag ga ik 296 doen, hopelijk ben ik dan ook MCSE voor de nieuwe Windows.

292 had redelijk veel vragen over name resolution, dat waren eigenlijk de lastigste. Verder viel het wel mee. Opvallend aantal vragen ging ook over sus en windows update. 56 vragen, 2.5 uur.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19339 op 11-02-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

296 ook gehaald, dus ik mag mij sinds vandaag MCSE voor Windows Server 2003 noemen. Ik ga zuipen vanavond. :P

(Als ik het niet had gehaald, was ik trouwens ook gaan zuipen. :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Laatst online: 13-05 13:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

strak plan ..... gefeliciteerd ....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 13:26

racoon

mooowwww

ik ben ook van plan om dezelf studie te gaan doen van mcse w2k3 , nu is mijn vrraag welk examen is het makkelijkst om mee te beginnen.

En krijg je op het examen alleen meerkeuze vragen of niet en gaat dat per pc

[ Voor 5% gewijzigd door racoon op 30-01-2005 12:55 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
racoon schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:50:
ik ben ook van plan om dezelf studie te gaan doen van mcse w2k3 , nu is mijn vrraag welk examen is het makkelijkst om mee te beginnen.

En krijg je op het examen alleen meerkeuze vragen of niet en gaat dat per pc
Zoals ik in sanfranjake in "MCSE 2003 server" al aangaf is het de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat en dingen opoekt en doorleest alvorens een simpele vraag als deze hier neer te plempen. Deze info kan je allemaal makkelijk vinden ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 13:26

racoon

mooowwww

Even dit bericht leeg gemaakt, voor deze producten moet je gewoon betalen. Dit mag dus niet op got :).

[ Voor 128% gewijzigd door leon1e op 03-02-2005 21:36 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Laatst online: 09:55
Ook ik wil mijn mcse / mcsa diploma halen. Ik heb zelf al redelijk wat kennis aan boord mbt 2003 server en ik zou graag dat gecertificeerd zien. Nu wil ik dit gaan doen doormiddel van zelfstudie en computers die ik thuis heb staan om te testen. Ik heb een aantal jaren gelden al eens examen gedaan voor een MS examen, maar deze heb ik destijds niet gehaald. Nu mijn vraag, wat zijn nou goede boeken voor de examens? Toch de MS boeken? Of beter van een andere uitgever, en zo ja, welke?
En uit hoeveel examens bestaat nou MCSA? 4 toch? Ik meen te hebben begrepen dat 70-290+70-291+70-270+70-228 voldoende zijn om je MCSA te noemen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
ik heb inmiddels 270, 290 en 291 gehaald
270 vond ik geen zak aan, echt een heel simpel examen, 290 wat moeilijker, en 291 weer wat moeilijker.
volgende week ga ik voor 284 (exchange2003) maar hoe is dit examen, wat kan ik ervan verwachten?

hierna wil ik 293 doen, is dit examen kwa moeilijkheid vergelijkbaar met 291? of toch gelijk aan 290?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

dunicash - mag ik je aanraden door te gaan in [rml][ MCSE] Ervaringen en discussies*[/rml] - dat topic is wat recenter over MCSE en staan veel meer ervaringen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 19:02
70-210 - examen gehaald
70-290 - examen gehaald
70-291 - examen nog doen
70-227 - morgen examen

Als ik dit heb afgerond ben ik MSCA.

Eerlijk gezegd heb ik het dan ook gelijk gehad met dit traject. De stof is mij simpelweg te droog. Verders werk inmiddels ook niet meer als systeem/netwerkbeheer; maar zit nu meer richting consultancy. Desalniettemin blijft technische kennis noodzakelijk en zeer handig.

Ik irriteer alleen meer aan het feit dat MS eerder kijkt of je de vraag goed leest bij een examen, dan of je de stof snapt.. 8)7

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1