[scsi] Van Controller naar Controller, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu een tekram u2w controller, en die gaat als het goed is binnenkort vervangen worden door een 64bits u160 controller van LSI. Nou vraag ik me af of ik de kaarten kan omwisselen, kabel er in, en dan gewoon weer opstarten? De tekram wordt automatisch gedetecteerd door windows 2000, en ik denk ook dat de LSI ondersteund wordt door windows2000 zonder drivers van buitenaf.

Ideaal zou dus zijn als windows gewoon de nieuwe controller zag, en gewoon verder gaat met booten, maar voor hetzelfde geld niet. Hoe kan ik dat dan het beste fixen zonder dat mijn windows instalatie naar de haaien gaat? Met de recovery console? Of windows cd erin en mee booten, en dan "repairen", inc drivers instaleren?

als ik meer tijd heb dan doe ik wel een herinstall maar dat lukt nu even niet...

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34
Als je het juiste boot ID aangeeft in de BIOS v.d. nieuwe controller moet het wel werken :) Zo deed ik het ook toen ik mijn Tekram verving door m'n huidige. W2K herkent die dingen met gangbare SCSI chip wel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• maratropa
  • Niet online
dat zou mooi zijn.

nu je er toch bent abbadon, heb je wel eens met QDPS.exe van maxtor je SMART status uit je schijven proberen uit te lezen? Ging dat zonder problemen? Mijn event manager zeikt soms over disk error ofzo, maar dat kan ik bijna niet geloven, maar toch een keertje checken.

specs

• Abbadon
Nee, QDPS.exe nog niet geprobeerd, moet toch vanaf een flop toch? (en ik heb geen floppydrive in deze bak).

Wat je ook kunt doen (en dat werk helemaal zeker) is de nieuwe LSI naast de Tekram prikken zónder daar de disken aan te hangen, bak booten en de driver voor je nieuwe kaart wordt geïnstalleerd. Zet je bak uit, stuiter de Tekram er uit, hang de disken aan de LSI, juiste boot ID selecteren en je bent klaar.

• maratropa
  • Niet online
aja slim, kan ik meteen even kijken of hij werkt. AL schijnt er een heel nasty probleempje te zijn. De phoenix bios is behoorlijk groot. tijdens de boot moeten ook de bios van de scsi en de videokaart erin, en soms is er geen ruimte meer, (grotendeels te wijten aan dat nvidia maar besloten heeft om 64k in plaats van 32k te gaan gebruiken.) Maar ik hoop dat alles goed gaat, want er is nix aan te doen. (dit gebeurt vaak met geforce 4 kaarten, en ik heb een quadro 2 pro)

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 08-01-2003 11:29 ]

specs

• Abbadon
Don't worry about that :) Heb hetzelfde mobo en standaard twéé nVidia kaarten en met twee SCSI controllers (deed 't eerst ook naast elkaar om te zien of 'ie werkte) geen enkel probleem gehad met BIOS afmetingen of te weing ruimte.

Pagina: 1