Toon posts:

[Win2k] bestandrechten eenmalig veranderen in policy *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ...,

Ik heb hier een hoop pc's met een domain controller. D.M.V. een policy heb ik gedefinieerd dat de rechten op de c schijven van de gebruikers op everyone full control staan. Dit moet omdat sommige programma's anders niet werken. Het probleem is alleen dat bij het inloggen, alle rechten iedere keer weer overnieuw worden gecontroleerd. Dit duurt +/- 10 a 15 minuten.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om de rechten van iedere c schijf in 1 keer op full control voor everyone te zetten. Wat maar 1 keer op iedere pc draait, ook als er nieuwe pc bijkomen, images overnieuw worden geinstalleerd etc. Zonder dat ik alle pc's handmatig langs hoef te lopen.

Alsvast bedankt voor de moeite.

Deskie

Verwijderd

??? dat is de default... hoef je toch niet nog een keer te zetten of zie ik het nu verkeerd...

Verwijderd

Topicstarter
c zelf is default maar program files etc. is allemaal change of alleen read

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het gaat om Win2k gok ik? Ik pas je topictitel iets aan volgens het WOS Policy. Een betere titel hoor ik graag (bijv. via topicreport of Schop een Modje), dan wordt het wel aangepast.

Je kan een eigen script maken die de rechten aanpast en die alleen laten runnen als er bijvoorbeeld een bepaalde registerwaarde mist.
Maak vervolgens na het rechten aanpassen een sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Desk4YouSoft\woei aan en het runt de volgende keer niet meer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 11:30:
c zelf is default maar program files etc. is allemaal change of alleen read
ok maar dat is nadat de rechten gewijzigd zijn... een default installatie (dus bij een nieuwe pc) is het dus everyone FC over heel c: (en evt andere schijven/partities).

als je een image gebruikt om nieuwe pc's te installen zou ik zeggen maak een nieuwe image :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is in principe voor Windows XP Prof, maargoed dat doet er niet echt toe. Het probleem is dat het om +/- 500 pc'tjes gaat en een image terugzetten een nogal tijdrovend werk is.
Dus als iemand een tooltje of regbestand weet, kan maken etc. wat alle rechten op de c schijf 1 malig op everyone full control kan zetten, graag.

t mag ook best wat kosten :+

deskie

Verwijderd

Waarom maak je de users geen local administrator?
Als ze toch full control hebben, dan maakt local admin ook weinig meer uit.
Alle user in een group, de group vervolgens aan de local administrators group hangen, dit kun je wel scripten.
In de link ook nog wat info, niet precies wat je zoekt, maar het helpt je misschien wel op weg:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;180546

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een tootlje? Kijk eens naar cacls, eg:

code:
1
2
3
4
IF EXIST C:\fullcontrol.txt GOTO DOEXIT
CACLS C:\*.*  /T /E /G Everyone:F
ECHO.>C:\fullcontrol.txt
:DOEXIT

Verwijderd

Topicstarter
tnks elevator dit werkt echt goed, k wist niet dat dat tooltje ook in windows zat.

many thanks

deskie
Pagina: 1