Toon posts:

[Premiere]Zwart beeld bij exporteren

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit onderwerp hier hoort maar ik kon nergens iets vinden over video

goed. Ik heb een probleem wat zeer vreemd is. Ik heb ongeveer 12 apart opgeslagen clips die ik in de tijdlijn in de goeie volgorde gezet heb in premiere(6.5)
met een logo linksbovenin en geluid op de achtergrond.

nou is het geval dat ik in de preview mode gewoon het filmpje af kan spelen zoals het bedoelt is. Desondanks krijg ik zodra ik het ga exporteren alleen het logo en het achtergrond geluid en voor de rest alleen zwart beeld. Het lijkt dus alsof hij met de clips niks kan doen.
Dit probleem had ik eerder toen ik in premiere 6.0 ook zo een film had gemaakt maar dat had ik 'simpel' opgelost door 6.5 te installeren en daarin verder te gaan...

Verwijderd

Hoe heb je dat logo erin gezet? Is dat een psdtje met een alpha? Hoe exporteer je het? Naar welk formaat exporteer je en welke codec gebruik je hiervoor??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het filmpje voordat dit gebeurde in elk formaat en met elke codec geexporteert.
het gebeurde ineens en het was ongeveer nadat ik, in de buurt van waar ik de clips op mn hd heb staan, een paar bestanden verwijdert had en dergelijk misschien dat hij daardoor van slag is ofzo

maar dit lijkt ook onwaarschijnlijk omdat ze in preview mode wel te zien zijn

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 11:01 ]

Verwijderd

hoe bedoel je preview mode met alt ingedrukt scrollen??
Het kan zijn dat je gecaptured hebt in reference mode. Als je dan iets wijzigd in je bestand naam of je map hernoemt is ie alles referentie kwijt en krijg je zwart beeld!

Verwijderd

exporteeer je hem terug naar tape, of naar je hd? naar tape zie je vaak niks, maar word alles wel goed overgezet.

Verwijderd

Topicstarter
preview mode bedoel ik met enter voor-renderen en inderdaad met alt ingedrukt enzo

en wat is reference mode dan precies
ik heb niet specifiek de map hernoemt of filename verandert
ik heb ook nog iets anders geprobeert: bestand uit de project window verwijdert en dezelfde er weer in gezet. Dan nog steeds zwart beeld

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 11:26:
exporteeer je hem terug naar tape, of naar je hd? naar tape zie je vaak niks, maar word alles wel goed overgezet.
nee naar hd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu even als test geprobeerd een bmp(still image) te exporteren, hier krijg ik ook een zwart scherm met verder alleen het logo

Verwijderd

Check je Alpha channels van je logo nog eens ff goed!

Verwijderd

Topicstarter
oh wacht als ik met alt ingedrukt hou in dan de tijdlijn afloopt geeft ie ook zwart beeld
ik dacht dat dat niet het geval was.

en hoe check je de alpha channels van dat logo.

Verwijderd

rechter muis knop op de layer, dan video options/ transparency en dan ff kijken wat daar staat.
Wat staat er?

Verwijderd

Topicstarter
key type: alpha channel
matte vakje is leeg(gevult met schuine streepjes) met color vakje zelfde
sample vakje staat het logo met witte achtergrond
onder logo staat het hokje met zwart/wit met een zwarte streep onderstreept
reverse key staat uit en mask only ook

Verwijderd

Heeft het plaatje wel een alpha channel dan??

Verwijderd

Topicstarter
onder dat key type staat verder nix is gewoon leeg

ik weet niet of ie dat heeft

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 12:28 ]

Verwijderd

knip hem ff uit in photoshop, dan saven als een laag als een psd die importeren en die erin zetten

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

euhm. anders leer je eerst wat een alpha channel in premiere is en hoe het werkt?
Of je gooit er gewoon een eps logotje in oid. Volgens mij gaat dat dan wat makkelijker (ik kan eht zo ff niet checken)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
ok het logo is erop vooruit gegaan maar de clips laat ie nog niet zien
ik heb nu alpha channel en dan ipv dat zwart/wit hokje aangeklikt een ander hokje met hoekpuntje wat wordt weggevouwen

Verwijderd

Topicstarter
maar nu zie ik dat ik de meeste clips nu ook niet meer met enter kan voorrenderen

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 08 January 2003 @ 12:31:
euhm. anders leer je eerst wat een alpha channel in premiere is en hoe het werkt?
Of je gooit er gewoon een eps logotje in oid. Volgens mij gaat dat dan wat makkelijker (ik kan eht zo ff niet checken)
ik had er een eps in gegooid en ook al een gewone jpg werkte allebei niet goed
logo zag er niet uit
nu met psd wel tot zover

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56
misschien gemist hoor, maar de extensie van de clips?

BTW premiere zit zo bordevol bugs dat een reinstall misschien ook nog geeneens zo gek is???

Verwijderd

d_marf schreef op 09 January 2003 @ 01:55:
misschien gemist hoor, maar de extensie van de clips?

BTW premiere zit zo bordevol bugs dat een reinstall misschien ook nog geeneens zo gek is???
Dat lijkt me sterk als ie al eerder wel een filmpje gemaakt heeft!
Pagina: 1